Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proces i techniki pracy w coachingu indywidualnym w podejściu wielopoziomowym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PL-PS-SP9-30
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Proces i techniki pracy w coachingu indywidualnym w podejściu wielopoziomowym
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Założenia (opisowo):

Kurs dla studentów specjalizacji 309

Zaliczenie przedmiotu:

2500-PL-PS-SP309-23 Coaching jako metoda

2500-PL-PS-SP9-25 Mechanizmy wpływu i komunikacji - warsztat

Skrócony opis:

W ramach zajęć studenci dowiedzą się, co to jest coaching oraz jakie ma zastosowania. Poznają także zasady prowadzenia coachingu oraz jego proces. Trenowana będą umiejętności określania celu klienta, zadawania pytań, a także techniki coachingu wielopoziomowego pozwalające wprowadzać zmiany dotyczące różnych poziomów funkcjonowania człowieka.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- na temat coachingu jako metody, procesu, możliwych poziomów zmiany oraz interwencji.

Postawy:

- odpowiedzialność i profesjonalizm w realizacji coachingu,

- uważność na przebieg procesu w coachingu,

- traktowanie obserwacji coacha i informacji od klienta jako wskazówek służących dopasowaniu najlepszych sposobów pracy do potrzeb klienta.

Umiejętności:

- budowania kontaktu z klientem,

- zbierania informacji o potrzebach klienta, w tym zdawania pytań,

- określania celu coachingu,

- diagnoza poziomu, którego powinna dotyczyć zmiana w coachingu,

- prowadzanie interwencji, technik w coachingu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mirosława Huflejt-Łukasik
Prowadzący grup: Mirosława Huflejt-Łukasik, Jan Jędrzejczyk, Tobiasz Naryniecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura obowiązkowa

- Huflejt-Łukasik, M., Turkowski, P. (2011). Funkcje coachingu w organizacji i dobór coacha. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching katalizator rozwoju organizacji, 124-138. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

- Schuetz, P. (2006). Zorientowany na cel coaching zdrowia jako instrument psychologii zdrowia. W: I. Haletska, T. Sosnowski (red.), Psychologia zdrowia. Teoria i praktyka, 325-337. Lwów: Centrum Wydawnicze im. Iwana Franka

Literatura uzupełniająca

- Dilts, R. (2006). Od przewodnika do Inspiratora. Warszawa: Wydawnictwo PINLP.

- McLeod, A., Thomas, W. (2010). Performance coaching toolkit. Berkshire: Open University Press.

- O’Connor, J., Seymour, J. (1995). Wprowadzenie do NLP. Poznań: Zysk i S-ka

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mirosława Huflejt-Łukasik
Prowadzący grup: Mirosława Huflejt-Łukasik, Grażyna Katra
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura obowiązkowa

- Huflejt-Łukasik, M., Turkowski, P. (2011). Funkcje coachingu w organizacji i dobór coacha. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching katalizator rozwoju organizacji, 124-138. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

- Schuetz, P. (2006). Zorientowany na cel coaching zdrowia jako instrument psychologii zdrowia. W: I. Haletska, T. Sosnowski (red.), Psychologia zdrowia. Teoria i praktyka, 325-337. Lwów: Centrum Wydawnicze im. Iwana Franka

Literatura uzupełniająca

- Dilts, R. (2006). Od przewodnika do Inspiratora. Warszawa: Wydawnictwo PINLP.

- McLeod, A., Thomas, W. (2010). Performance coaching toolkit. Berkshire: Open University Press.

- O’Connor, J., Seymour, J. (1995). Wprowadzenie do NLP. Poznań: Zysk i S-ka

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Mirosława Huflejt-Łukasik
Prowadzący grup: Mirosława Huflejt-Łukasik, Grażyna Katra, Tobiasz Naryniecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura obowiązkowa

- Huflejt-Łukasik, M., Turkowski, P. (2011). Funkcje coachingu w organizacji i dobór coacha. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching katalizator rozwoju organizacji, 124-138. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

- Schuetz, P. (2006). Zorientowany na cel coaching zdrowia jako instrument psychologii zdrowia. W: I. Haletska, T. Sosnowski (red.), Psychologia zdrowia. Teoria i praktyka, 325-337. Lwów: Centrum Wydawnicze im. Iwana Franka

Literatura uzupełniająca

- Dilts, R. (2006). Od przewodnika do Inspiratora. Warszawa: Wydawnictwo PINLP.

- McLeod, A., Thomas, W. (2010). Performance coaching toolkit. Berkshire: Open University Press.

- O’Connor, J., Seymour, J. (1995). Wprowadzenie do NLP. Poznań: Zysk i S-ka

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.
ul. Pasteura 5, 02-093 Warszawa tel: +48 22 5532 000 https://www.fuw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-3 (2024-08-26)