Egzamin z dydaktyki chemii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1200-2EGZAMIN3P |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.3
|
Nazwa przedmiotu: | Egzamin z dydaktyki chemii |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
Przedmioty bloku pedagogicznego studia 2-go stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | uprawnienia pedagogiczne |
Wymagania (lista przedmiotów): | Laboratorium dydaktyki chemii 1200-2LDCH2P |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Na egzaminie sprawdzane są wiedza, umiejętności i kompetencje studenta nabyte na zajęciach metodycznych, zajęciach laboratoryjnych i podczas praktyk w szkole. |
Pełny opis: |
Na egzaminie sprawdzane są wiedza, umiejętności i kompetencje studenta nabyte na zajęciach metodycznych, zajęciach laboratoryjnych i podczas praktyk w szkole. Egzamin ma formę praktyczną i polega na przeprowadzeniu lekcji chemii w sali laboratoryjnej Laboratorium Dydaktyki Chemii Wydziału Chemii UW z zaproszoną klasą. Na egzaminie sprawdzane są umiejętności odpowiedniego doboru treści, metod i form nauczania do tematu lekcji i wieku uczniów, a także umiejętności pisania konspektu oraz prowadzenia lekcji. Olbrzymia uwaga zwracana jest na poprawność metodyczną i poprawność merytoryczną lekcji. |
Literatura: |
Zajęcia są prowadzone wg projektu autorskiego |
Efekty uczenia się: |
Wiedza. Student zna: - różne metody i formy nauczania chemii; - podstawowe elementy składowe konspektu lekcji. Umiejętności. Student potrafi: - wybrać metodę i formę nauczania odpowiednią do realizacji danego celu nauczania; - dobrać materiały odpowiednie do realizacji danego zagadnienia; - pisać konspekty lekcji; - poprowadzić lekcję w oparciu o przygotowany konspekt i materiały na każdym poziomie nauczania szkolnego. Kompetencje: Student: - dba o jakość i staranność działań; - wykazuje umiejętność adaptacji do nowych sytuacji; - rozumie potrzebę dostosowywania materiałów dydaktycznych do możliwości uczniów; - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega zarówno proces przygotowania, jak i poprowadzenia lekcji. Punktowane są: odpowiedni dobór treści, metod i form nauczania; umiejętność tworzenia konspektu oraz prowadzenia lekcji. Na podstawie zdobytej liczby punktów wystawiana jest ocena. |
Praktyki zawodowe: |
Odbycie praktyk w szkole jest niezbędne do uzyskania uprawnień pedagogicznych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Siporska | |
Prowadzący grup: | Maciej Chotkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Siporska | |
Prowadzący grup: | Maciej Chotkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.