Środki dydaktyczne w nauczaniu chemii 1
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 1200-2SRDCH12P |
| Kod Erasmus / ISCED: |
13.3
|
| Nazwa przedmiotu: | Środki dydaktyczne w nauczaniu chemii 1 |
| Jednostka: | Wydział Chemii |
| Grupy: |
Przedmioty bloku pedagogicznego studia 2-go stopnia |
| Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Kierunek podstawowy MISMaP: | chemia |
| Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
| Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
| Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rolą różnorodnych środków dydaktycznych urozmaicających proces kształcenia. Podczas zajęć omawiane będą sposoby wykorzystania i przygotowywania środków dydaktycznych między innymi takich jak modele, plansze czy gry dydaktyczne. |
| Pełny opis: |
Studentka/student nauczy się dobierać środki dydaktyczne. Będzie tworzyć modele, plansze, karty pracy czy gry dydaktyczne według własnego projektu przydatne w nauczaniu chemii. Podczas zajęć będą omawiane i dobierane do wieku uczniów nowości wydawnicze z zakresu środków dydaktycznych przydatnych w kształceniu przyrodniczym. praca podczas ćwiczeń -15 godzin praca własna nad projektami -10godzin łącznie ok.25 godzin |
| Literatura: |
1. A. Burewicz, A. Gulińska, Dydaktyka chemii, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2002 2. L. Leja, Techniczne środki dydaktyczne , PWN, 1979 3. A. Gulińska, Środki dydaktyczne wspomagające nauczanie przyrody, ZDCh, Poznań 2007 4. W. Karpiński, Środki dydaktyczne w nauczaniu chemii, WSiP 1988 5. L. Nędzyński, Epiprojekcja doświadczeń chemicznych, PWN 1992 |
| Efekty uczenia się: |
Studentka/student zna rolę środków dydaktycznych w procesie kształcenia. Studentka/student wykazuje się znajomością podstawowych środków dydaktycznych stosowanych w szkolnym nauczaniu chemii. Posiada podstawową wiedzę z zakresu środków dydaktycznych dostępnych do zastosowania w nauczaniu chemii zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela D.1/E.1W1; D.1/E.1W4; D.1/E.1W5; D.1/E.1W7; D.1/E.1W8; D.1/E.1W11; D.1/E.1W12; D.1/E.1W14; D.1/E.1W15; Studentka/student potrafi zaprojektować/tworzyć modele, plansze, schematy czy gry dydaktyczne własnego pomysłu przydatne w nauczaniu chemii. Potrafi umiejętnie i zgodnie z zasadami dydaktyki włączać posiadane środki w strukturę lekcji chemii. Posiada umiejętność prowadzenia lekcji z zastosowaniem różnorodnych środków dydaktycznych, zgodnie ze standardami: D.1/E.1U1; D.1/E.1U2; D.1/E.1U4; D.1/E.1U5; D.1/E.1U8;D.1/E.1.U10 Studentka/student ma świadomość stosowania środków dydaktycznych w celu podniesienia atrakcyjności zajęć. Stymuluje aktywność poznawczą uczniów poprzez tworzenie z nimi prostych pomocy dydaktycznych. Rozwija dociekliwość i stymuluje pracę zespołową uczniów zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela D.1/E.1K1; D.1/E.1K7; D.1/E.1K8; D.1/E.1K9 |
| Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywność na zajęciach. Opracowanie i wykonanie środków dydaktycznych przewidzianych programem. Podczas zajęć będzie prowadzony rejestr obecności. Dopuszczalna jest jedna nieobecność w ciągu semestru podlegająca usprawiedliwieniu. Zaliczenie w terminie poprawkowym można uzyskać po zaliczeniu prac zaplanowanych na dany semestr. |
| Praktyki zawodowe: |
Odbycie praktyk pedagogicznych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej jest niezbędne do uzyskania uprawnień pedagogicznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Anna Makowska | |
| Prowadzący grup: | Anna Makowska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Anna Makowska | |
| Prowadzący grup: | Anna Makowska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.
