Środki dydaktyczne w nauczaniu chemii 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1200-2SRDCH12P |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.3
|
Nazwa przedmiotu: | Środki dydaktyczne w nauczaniu chemii 1 |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
Przedmioty bloku pedagogicznego studia 2-go stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | chemia |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rolą różnorodnych środków dydaktycznych urozmaicających proces kształcenia. Podczas zajęć omawiane będą sposoby wykorzystania i przygotowywania środków dydaktycznych między innymi takich jak modele, plansze czy gry dydaktyczne. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentek i studentów z rolą różnorodnych środków dydaktycznych urozmaicających proces kształcenia. Podczas zajęć omawiane będą sposoby wykorzystania środków dydaktycznych między innymi takich jak modele, plansze czy gry dydaktyczne. Studentka/student nauczy się dobierać środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej aktywizujące uczniów. Studentka/student będzie tworzyć modele, plansze czy gry dydaktyczne według własnego projektu przydatne w nauczaniu chemii. Podczas zajęć będą omawiane i dobierane do wieku uczniów nowości wydawnicze z zakresu środków dydaktycznych przydatnych w kształceniu przyrodniczym. |
Literatura: |
1. A. Burewicz, A. Gulińska, Dydaktyka chemii, Wyd. Naukowe UAM, Poznań 2002 2. L. Leja, Techniczne środki dydaktyczne , PWN, 1979 3. A. Gulińska, Środki dydaktyczne wspomagające nauczanie przyrody, ZDCh, Poznań 2007 4. W. Karpiński, Środki dydaktyczne w nauczaniu chemii, WSiP 1988 5. L. Nędzyński, Epiprojekcja doświadczeń chemicznych, PWN 1992 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Studentka/student zna rolę środków dydaktycznych w procesie kształcenia. Studentka/student wykazuje się znajomością podstawowych środków dydaktycznych stosowanych w szkolnym nauczaniu chemii. Posiada podstawową wiedzę z zakresu środków dydaktycznych dostępnych do zastosowania w nauczaniu chemii. Umiejętności: Potrafi zaprojektować/tworzyć modele, plansze, schematy czy gry dydaktyczne własnego pomysłu przydatne w nauczaniu chemii. Winien umieć umiejętnie i zgodnie z zasadami dydaktyki włączać posiadane środki w strukturę lekcji chemii. Posiada umiejętność prowadzenia lekcji z zastosowaniem różnorodnych środków dydaktycznych. Kompetencje Studentka/student ma świadomość stosowania środków dydaktycznych w celu podniesienia atrakcyjności zajęć. Stymuluje aktywność poznawczą uczniów poprzez tworzenie z nimi prostych pomocy dydaktycznych. Rozwija dociekliwość i stymuluje pracę zespołową uczniów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywność na zajęciach. Opracowanie i wykonanie środków dydaktycznych przewidzianych programem. Podczas zajęć będzie prowadzony rejestr obecności. Dopuszczalna jest jedna nieobecności w ciągu semestru podlegająca usprawiedliwieniu. Zaliczenie w terminie poprawkowym można uzyskać po zaliczeniu prac zaplanowanych na dany semestr. |
Praktyki zawodowe: |
Odbycie praktyk pedagogicznych w szkole podstawowej i liceum jest niezbędne do uzyskania uprawnień pedagogicznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Makowska | |
Prowadzący grup: | Anna Makowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Makowska | |
Prowadzący grup: | Anna Makowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.