Terminy i miejsca:
Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
|
|
Literatura:
|
Chayat S., Israeli S., Kobliner H., Ivrit min ha-Hatchala (Hebrew from Scratch), part I, Academon, Jerusalem 2000.
Ester Simons, Mi-po le-sham 1, Akademon, Yerushalaim 2016.
Adamczyk, A., Dudzik-Rudkowska, M., Hebrajski nie gryzie, Edgard, Warszawa 2022.
|
Zakres tematów:
|
Alfabet- czytanie i pisanie z wokalizacją oraz bez wokalizacji.
Słownictwo:
pomieszczenia i sprzęty,
artykuły żywnościowe,
nazwy krajów i języków,
liczebniki główne i porządkowe, określanie daty
członkowie rodziny,
poczta,
pory dnia, miesiące, pory roku.
Struktury gramatyczne:
zaimki osobowe,
zaimki wskazujące,
zaimki pytajne,
przedimek określony,
przyimki (również w odmianie) : ל, ב, את, של, על, אל, אצל, מן, בגלל, כמו, עם
regularna i nieregularna liczba mnoga rzeczownika,
liczba podwójna rzeczownika
stan zależny,
czasownik: bezokolicznik i formy osobowe: czas teraźniejszy, przeszły i przyszły koniugacji pa`al, pi`el, hitpa`el, hif`il i nif`al- rdzeń zdrowy (również zawierający spółgłoski gardłowe), lamed-he, ajn-waw, niektóre czasowniki słabe
|
Metody dydaktyczne:
|
symulacje,
• projekty studenckie – indywidualne i zespołowe,
• gry sytuacyjne,
• dyskusje i debaty,
• „burza mózgów”,
• wywiady,
• analiza dokumentów źródłowych,
• dyskusje
• metody audiowizualne
|
Metody i kryteria oceniania:
|
1) kontrola obecności,
2) ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność),
3) kolokwia,
4) prace pisemne,
5) zaliczenie pisemne na koniec semestru,
6) pisemny i ustny egzamin na koniec roku, do którego student jest dopuszczony na podstawie zaliczenia ćwiczeń.
Ocena końcowa stanowi średnią wszystkich ocen cząstkowych. Przyjmuje się następującą skalę ocen:
99-100% 5! (celujący)
93-98% 5 (bardzo dobry)
87-92% 4,5 (dobry plus)
77-86% 4 (dobry)
71-76% 3,5 (dostateczny plus)
60-70% dostateczny
0-59% niedostateczny
Po każdym ukończonym temacie studenci piszą kolokwium. Dodatkowo każdy student przygotowuje przynajmniej co najmniej 4 prace pisemne w ciągu semestru. Ocenie podlega także obecność studenta na zajęciach. Student, który był obecny na mniej niż 60% zajęć, nie ma prawa do uzyskania zaliczenia, także w sesji poprawkowej. Student, który regularne uczestniczył w zajęciach i mimo to uzyskał średnią ocenę 2, może przystąpić do zaliczenia dopiero w sesji poprawkowej.
|