Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmioty II roku specjalizacji "filologia dla mediów" (III rok studiów) - stacjonarne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Polonistyki)

Jednostka: Wydział Polonistyki Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: Przedmioty II roku specjalizacji "filologia dla mediów" (III rok studiów) - stacjonarne
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2023Z - Semestr zimowy 2023/24
2023L - Semestr letni 2023/24
2024Z - Semestr zimowy 2024/25
2024L - Semestr letni 2024/25
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2023Z 2023L 2024Z 2024L
3007-M1A3AD brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
  • Warsztaty - 30 godzin
Semestr zimowy 2024/25
  • Warsztaty - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Program obejmuje analizę i tworzenie wypowiedzi argumentacyjnych w dwóch typach interakcji: debatach i negocjacjach. Studenci poznają teorię debaty i wybrane formaty debat, a także popularne teorie negocjacji. Zajęcia te mogą pomóc studentom w rozwijaniu umiejętności argumentacyjnych, których wymaga praca w mediach. Podstawowe formy warsztatowe, w których biorą udział, obejmują analizy argumentacji, interakcje szkoleniowe i pisanie scenariuszy negocjacyjnych.

Strona przedmiotu
3007-M1A3KS brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
Semestr letni 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Public relations a marketing. Miejsce PR w komunikacji marketingowej, typy agencji – specjalizacje kanałowe/branżowe. Misja, wizja, wartości. Teoria interesariuszy, mapy interesariuszy. Budowa i zarządzanie wizerunkiem marki, podstawowe narzędzia pracy PR-owca. Zarządzanie kryzysowe – podstawowe zasady, najczęstsze błędy. CSR jako narzędzie budowania wizerunku.

Strona przedmiotu
3007-M1A3LB brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
  • Warsztaty - 15 godzin
Semestr zimowy 2024/25
  • Warsztaty - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Laboratorium skupia się na konkretnym problemie/zagadnieniu badawczym, ustalanym każdorazowo przez prowadzących, nad którym grupa pracuje metodą projektowo-seminaryjną.

Każda grupa laboratoryjna pracuje nad innym zakresem tematycznym.

Strona przedmiotu
3007-M1A3LK brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
  • Ćwiczenia - 15 godzin
Semestr letni 2024/25
  • Ćwiczenia - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot ma otwierać humanistyczną wizję Internetu oraz wskazać podstawowe obszary funkcjonowania literatury w sieci:

- czytanie z ekranu. Przemiany modeli komunikacji społecznej a Internet,

- blogi. Od sieciowych pamiętników do kanału komunikacji,

- przemiany kultury literackiej po 1989 r. Rola instytucji sieciowych w kreowaniu nowych wymiarów literatury. Czasopisma literackie w sieci. Przemiany podstawowych instytucji kultury literackiej,

- literackie wizje Internetu. „Hyperion” Dana Simmonsa i „Neuromancer” Williama Gibsona. Fenomen literatury popularnej a Internet i jego zaawansowane wizje,

- hipertekst. Hipertekstowość. Komunikacyjność. Interakcyjność. Cechy nowego medium a przemiany gatunkowe literatury,

- polska powieść internetowa. Nie tylko hipertekst: "blok" Shuty, "koniec świata według Emeryka" Nowakowskiego, "hipertekst" Szczerbowskiego oraz "540 dni w armii" Pasławskiego,

- wirtualizacja bibliotek, biblioteki wirtualne. Szanse i zagrożenia.

Strona przedmiotu
3007-M1A3SC brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Semestr zimowy 2024/25
  • Ćwiczenia - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć jest pokazanie specyfiki scenariusza jako rodzaju tekstu. Przyjrzymy się temu, jakie teksty mogą być użyteczne w procesie rozwijania projektu, produkcji i dystrybucji dzieła filmowego. Słuchacze zostaną zaznajomieni z elementarnymi regułami pisania, oceny i metodami wykorzystywania tych tekstów.

Strona przedmiotu
3007-M1A3TP brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
  • Warsztaty - 15 godzin
Semestr letni 2024/25
  • Warsztaty - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem zajęć z twórczego pisania jest aktywowanie w sztucznych warunkach wycinka współczesnego życia literackiego i pochodnych praktyk kultury, wypełnionego własnymi tekstami ich uczestników, powstającymi w intertekstualnym nastawieniu i z wykorzystaniem polonistycznych kompetencji. Własna aktywność pisarska uczestników ma być wyrazem pełniejszego zrozumienia genologii literackiej i oswojenia środków wersyfikacyjnych oraz języka poetyckiego.

Strona przedmiotu
3007-M1A3WA brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
  • Warsztaty - 15 godzin
Semestr letni 2024/25
  • Warsztaty - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia warsztatowe przygotowujące studentów do pracy w szeroko rozumianej branży kreatywnej, w zawodzie autora tekstów do mediów społecznościowych i wyjaśniające specyfikę tych nowych mediów. Studenci poznają najważniejsze platformy komunikacyjne, oswoją język blogów, poznają techniki budowania komunikatu angażującego internautów.

Strona przedmiotu
ul. Pasteura 5, 02-093 Warszawa tel: +48 22 5532 000 https://www.fuw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)