Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

DM-DZIENNE I STOPNIA 4 semestr, 2 rok (PRMM) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii)

Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: DM-DZIENNE I STOPNIA 4 semestr, 2 rok (PRMM)
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2023L - Semestr letni 2023/24
2024L - Semestr letni 2024/25
2024 - Rok akademicki 2024/25
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2023L 2024L 2024
2700-L-DM-D4ETPR-PRM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Semestr letni 2024/25
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest prezentacja i omówienie najważniejszych kwestii etycznych w zawodzie public relations. Zawiera on analizę istniejących zasad profesjonalnego i etycznego postępowania, a także ocenę praktycznego ich wdrożenia. W trakcie zajęć wykorzystane zostaną różne metody dydaktyczne takie jak: prezentacja przypadków, prezentacje, dyskusje.

Przedmiot zawiera omówienie najważniejszych zagadnień z zakresu etyki public relations. Zaprezentowane zostaną zasady profesjonalnej komunikacji, branżowe kodeksy etyczne, a także praktyczne problemy z pogranicza etyki, z którymi muszą się mierzyć profesjonaliści zajmujący się public relations.

Strona przedmiotu
2700-L-DM-D2JWME brak brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 60 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot obejmuje podstawowe zagadnienia z zakresu teorii kultury języka i stylistyki, charakterystyki odmian stylowych (także gatunków dziennikarskich) i socjalnych współczesnej polszczyzny oraz jej tendencji rozwojowych. Zajęcia ćwiczeniowe są poświęcone kształceniu praktycznych umiejętności studentów w sprawnym posługiwaniu się językiem

Strona przedmiotu
2700-L-DM-D4KOWI-PRM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
  • Laboratorium - 30 godzin
Semestr letni 2024/25
  • Laboratorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Współcześnie będąc świadkami zwrotu ikonicznego w otaczającym nas świecie społecznym, nie tylko znajomość mediów audialnych oraz kodów werbalnych jest niezbędna do skutecznej komunikacji. Przedmiot wprowadza podstawowe pojęcia zakresu komunikacji wizualnej, analizuje koncepcje piękna i zastosowanie sztuki w obszarze promocji i marketingu. Wprowadza interdyscyplinarną koncepcję wizualnego public relations.

Strona przedmiotu
2700-L-DM-D2MITP-PRM brak brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 60 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Rozwój masowej komunikacji wymaga od specjalisty public relations umiejętności sprawnego, jasnego i efektywnego formułowania komunikatów i informacji, które będą dobrze odpowiadały oczekiwaniom odbiorców – grup docelowych. W działaniach PR słowa, informacje i komunikaty mają ogromną siłę, mogą skutecznie przekonywać, budować dobrą reputację lub ją niszczyć, współdecydować o sukcesie lub porażce. Specjalista public relations powinien dysponować niezbędną wiedzą z zakresu retoryki, perswazji, sztuki skutecznej argumentacji, umiejętności efektywnego polemizowania, jasnego prezentowania swoich racji i budowania pięknej formy słownej komunikatu. Przedmiot obejmuje szeroki zasób wiedzy tym zakresie, zarówno od strony teoretycznej (zasady budowy tekstów i komunikatów) jak i umiejętności praktycznych (ćwiczenia praktyczne, analiza case study) Główny nacisk położony jest na rozwijanie umiejętności praktycznych studentów, niezbędnych w pracy na stanowisku specjalisty PR.

Strona przedmiotu
2700-L-DM-D2PSME brak brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot obejmuje wiedzę dotyczącą organizacji, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego systemu medialnego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem jego ewolucji po roku 1989 oraz rozwoju w przyszłości

Strona przedmiotu
2700-L-DM-D2REER brak brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 60 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W ramach przedmiotu poruszana jest tematyka publicznego komunikowania, głównie w aspekcie perswazji. Analizie poddawane są psychologiczne i językowe warunki sprawnej wypowiedzi, a także najczęściej stosowane tropy, argumenty i chwyty erystyczne.

Strona przedmiotu
2700-L-DM-D2SMNS brak brak
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
  • Ćwiczenia - 30 godzin
  • Wykład - 60 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W toku nauczania przedmiotu charakteryzowane są systemy medialne w różnych krajach europejskich oraz pozaeuropejskich. Charakterystyka systemów występujących w poszczególnych regionach świata przedstawiana jest na reprezentatywnych przykładach krajowych. Obejmuje mechanizmy regulujące działanie i współdziałanie podmiotów medialnych w ramach systemów krajowych, regionalnych (np. rynek Unii Europejskiej) i globalnych hubów medialnych (centra regionalne, semi-peryferia, rynki wschodzące). Omawiane są także kluczowe kwestie związane z ewolucją mediów, wpływające na przemiany ekosystemów medialnych.

Strona przedmiotu
2700-L-DM-D4MON-PRM brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2024/25
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z aktualnymi problemami i przemianami rynku public relations. Szczegóły tematyki wykładu ustalane są i podawane dla bieżącego cyklu kształcenia.

Strona przedmiotu
ul. Pasteura 5, 02-093 Warszawa tel: +48 22 5532 000 https://www.fuw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)