Techniki badawcze w chemii instrumentalnej i nieorganicznej (S2-CH) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Chemii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2024Z | |||||
1200-2BLOK3-WYK2 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest szczegółowe omówienie podstaw fizykochemicznych stosowanych obecnie technik analizy instrumentalnej: elektrochemicznych, spektralnych i spektroskopowych, chromatograficznych, i innych metod rozdzielania; obszary jej stosowania oraz możliwości i ograniczenia. Przedstawiony będzie sposób postępowania przy wyborze odpowiedniej techniki pomiarowej lub doborze kilku technik pomiarowych w zależności od celu analizy. Omówione zostaną kryteria oceny poprawności uzyskanych wyników analitycznych wraz z procedurami raportowania ważności wyników końcowych i celowością wyboru certyfikowanych materiałów odniesienia. |
|
|||
1200-2BLOK3-AW3 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wskazanie udziału w bioanalityce próbek środowiskowych i klinicznych: etapu pobierania i przygotowania próbki w analizie próbek; czujników i bioczujników w analizie, ich możliwości i ograniczeń; analizy pierwiastkowej i cząsteczkowej w kontekście normalizacji i ram prawnych w bioanalityce. |
|
|||
1200-2BLOK3-NW3 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład dotyczy najnowszych trendów w badaniach nieorganicznych i bionieorganicznych nanostruktur. |
|
|||
1200-2BLOK3-LABP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Laboratorium (70h) wraz z proseminarium (20h) dotyczą pojęć i zagadnień powiązanych z nowoczesnymi rozwiązaniami w chemii nieorganicznej i analitycznej oraz metodologii badań w tych dziedzinach. w ramach zajęć zaprezentowana jest współcześnie wykorzystywana aparatura i współczesne metody pomiarowe. Zajęcia prowadzone na dwóch ścieżkach: Zajęcia w ramach ścieżki nieorganicznej obejmują zaawansowane zagadnienia dotyczące metod syntezy materiałów nanostrukturalnych i poznawanie ich specyficznych właściwości oraz reakcji nieorganicznych, w tym również reakcji oscylacyjnych. Zajęcia w ramach ścieżki analitycznej są poświęcone praktycznemu wykorzystaniu omawianych na proseminarium nowoczesnych metod analitycznych z wykorzystaniem szeregu technik instrumentalnych do badania wybranych matryc. |
|
|||
1200-2BLOK3-WW2 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
1200-2BLOK3-WW1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zaznajomienie studentów ze zjawiskiem katalizy: homogenicznej, heterogenicznej i enzymatycznej oraz przykładami katalizatorów i enzymów. |
|
|||
1200-2BLOK3-WYK1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest poszerzenie wiedzy studentów na temat różnych metod elektroanalitycznych, właściwości prądu faradajowskiego i pojemnościowego oraz wybór optymalnych warunków i metod prowadzenia eksperymentów. Poznanie cech odwracalnych, kwasiodwracalnych, nieodwracalnych procesów elektrodowych, a także powiązanych z reakcjami chemicznymi. W trakcie wykładu przedstawione zostaną przykłady praktycznego zastosowania metod elektroanalitycznych w badaniu stanu środowiska, w chemii farmaceutycznej jak również w ekologicznych źródłach energii. |
|
|||