Przedmioty II roku specjalizacji "filologia dla mediów" (III rok studiów) - stacjonarne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Polonistyki)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 2025L - Semestr letni 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024L | 2025Z | 2025L | |||||
3007-M1A3AD |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program obejmuje analizę i tworzenie wypowiedzi argumentacyjnych w dwóch typach interakcji: debatach i negocjacjach. Studenci poznają teorię debaty i wybrane formaty debat, a także popularne teorie negocjacji. Zajęcia te mogą pomóc studentom w rozwijaniu umiejętności argumentacyjnych, których wymaga praca w mediach. Podstawowe formy warsztatowe, w których biorą udział, obejmują analizy argumentacji, interakcje szkoleniowe i pisanie scenariuszy negocjacyjnych. |
|
||
3007-M1A3KS | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Public relations a marketing. Miejsce PR w komunikacji marketingowej, typy agencji – specjalizacje kanałowe/branżowe. Misja, wizja, wartości. Teoria interesariuszy, mapy interesariuszy. Budowa i zarządzanie wizerunkiem marki, podstawowe narzędzia pracy PR-owca. Zarządzanie kryzysowe – podstawowe zasady, najczęstsze błędy. CSR jako narzędzie budowania wizerunku. |
|
||
3007-M1A3LB |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Laboratorium skupia się na konkretnym problemie/zagadnieniu badawczym, ustalanym każdorazowo przez prowadzących, nad którym grupa pracuje metodą projektowo-seminaryjną. Każda grupa laboratoryjna pracuje nad innym zakresem tematycznym. |
|
||
3007-M1A3LK | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma otwierać humanistyczną wizję Internetu oraz wskazać podstawowe obszary funkcjonowania literatury w sieci: - przemiany modeli komunikacji społecznej a Internet, - blogi. Od sieciowych pamiętników do kanału komunikacji, - przemiany kultury literackiej po 1989 r. Rola instytucji sieciowych w kreowaniu nowych wymiarów literatury. Czasopisma literackie w sieci. Przemiany podstawowych instytucji kultury literackiej, - literackie wizje Internetu. „Hyperion” Dana Simmonsa i „Neuromancer” Williama Gibsona. Fenomen literatury popularnej a Internet i jego zaawansowane wizje, - hipertekst. Hipertekstowość. Komunikacyjność. Interakcyjność. Cechy nowego medium a przemiany gatunkowe literatury, - polska powieść wobec zjawisk cyfrowych. |
|
||
3007-M1A3SC |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest pokazanie specyfiki scenariusza jako rodzaju tekstu. Przyjrzymy się temu, jakie teksty mogą być użyteczne w procesie rozwijania projektu, produkcji i dystrybucji dzieła filmowego. Słuchacze zostaną zaznajomieni z elementarnymi regułami pisania, oceny i metodami wykorzystywania tych tekstów. |
|
||
3007-M1A3TP | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć z twórczego pisania jest aktywowanie w sztucznych warunkach wycinka współczesnego życia literackiego i pochodnych praktyk kultury, wypełnionego własnymi tekstami ich uczestników, powstającymi w intertekstualnym nastawieniu i z wykorzystaniem polonistycznych kompetencji. Własna aktywność pisarska uczestników ma być wyrazem pełniejszego zrozumienia genologii literackiej i oswojenia środków wersyfikacyjnych oraz języka poetyckiego. |
|
||
3007-M1A3WA | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia warsztatowe przygotowujące studentów do pracy w szeroko rozumianej branży kreatywnej, w zawodzie autora tekstów do mediów społecznościowych i wyjaśniające specyfikę tych nowych mediów. Studenci poznają najważniejsze platformy komunikacyjne i poznają techniki budowania komunikatu angażującego internautów. |
|
||