API-DZIENNE I STOPNIA - 1 semestr (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii)
|
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 2024Z | 2025Z | |||||
| 2700-L-API-D1EJ |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot daje studentom – nieposiadającym teoretycznego przygotowania językoznawczego – usystematyzowane podstawowe wiadomości z zakresu językoznawstwa niezbędne do tworzenia systemów architektury informacji oraz narzędzi kontroli słownictwa. |
|
||
| 2700-L-API-D1HIK | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką historii informacji i komunikacji w perspektywie badań bibliologiczno-informatologicznych oraz dyscyplin pokrewnych. W toku kursu studenci poznają wybrane teorie i metody badawcze komunikacji społecznej, mające zastosowanie dla badań z zakresu architektury informacji oraz podstawową terminologię dotyczącą historii informacji i komunikacji. |
|
||
| 2700-L-API-D1M1 |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Metadane: podstawowe pojęcia. Źródła metadanych. Standardy metadanych. Wymiana metadanych. Praktyczna nauka sporządzania metadanych dla różnego rodzaju obiektów. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do zarządzania metadanymi. |
|
||
| 2700-L-API-D1NOI |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z problematyką badawczą nauki o informacji w ujęciu historycznym oraz współczesnym. Studenci będą mieli okazję zapoznać się z najnowszymi problemami badawczymi w obszarze badawczym architektura przestrzeni informacyjnych w kontekście innych kierunków badań we współczesnej nauce o informacji. |
|
||
| 2700-L-API-D1RTU |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy na temat kultury języka polskiego, nabycie praktycznych umiejętności redagowania tekstów funkcjonalnych i użytkowych, a także zapoznanie się z zasadami tworzenia treści do Sieci (ang. Writing for the Web). |
|
||
| 2700-L-API-D1SIMWI |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są stosowanym w praktyce strategiom i metodom wyszukiwania informacji w tradycyjnych i elektronicznych systemach informacyjno-wyszukiwawczych (katalogach, bazach danych, zasobach Internetu). Na zajęciach omawia się aparat wyszukiwawczy tych systemów oraz zasady doboru najlepszej strategii – uzależnionej od potrzeb informacyjnych użytkowników i wykorzystywanych źródeł. Ponadto zaprezentowane zostaną narzędzia i źródła przydatne w procesie wyszukiwania. |
|
||
| 2700-L-API-D1TIIK |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach zajęć Studenci nabywają wiedzę z zakresu praktycznego wykorzystania technologii informacyjnych. Zajęcia mają na celu samodzielne stosowanie ich w praktyce oraz dalsze samodoskonalenie tych umiejętności. |
|
||
| 2700-L-API-D1UIUI | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia terminologiczne związane z badaniami użytkowników. Historia i ewolucja podejścia do zagadnień potrzeb użytkowników informacji. Czynniki wpływające na zachowania informacyjne użytkowników. Analiza potrzeb informacyjnych użytkowników z perspektywy różnych sytuacji problemowych. |
|
||
| 2700-L-API-D1WDAI |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi problemami badawczymi architektury informacji oraz jej terminologią a także założeniami metodyki projektowania architektury informacji na potrzeby cyfrowych usług informacyjnych. Ćwiczenia Celem zajęć jest nabycie umiejętności identyfikacji podstawowych problemów badawczych architektury informacji oraz zastosowania właściwych metod do ich rozwiązania. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z metodami i technikami badania i optymalizacji architektury informacji w poszczególnych typach sieciowych usług informacyjnych |
|
||
| 2700-L-API-D1WDP |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami psychologii ogólnej. Treści szczegółowe: główne kierunki psychologiczne, podstawy psychologii społecznej, inteligencja (teorie i znaczenie w procesie uczenia się), procesy emocjonalno-motywacyjne), frustracja i stres, osobowość (czynniki rozwoju osobowości) oraz temperament (regulacyjna teoria temperamentu). |
|
||
| 2700-L-API-D1ZI |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie ze źródłami informacji z różnych dziedzin wiedzy oraz kształtowanie umiejętności w zakresie posługiwania się nimi. Tematyka wykładów i laboratoriów obejmuje następujące zagadnienia: systemy informacyjno-wyszukiwawcze. Wyszukiwarki i metawyszukiwarki internetowe. Bibliograficzne źródła informacji. Pełnotekstowe źródła informacji. Źródła informacji z różnych dziedzin wiedzy i ich specyfika. Open Source Intelligence – pojęcie i zastosowanie. Gromadzenie informacji metodą białego wywiadu. |
|
||
- nie jesteś zalogowany
- aktualnie nie możesz się rejestrować
- możesz się zarejestrować
- możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
- złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
- jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować) 