Laboratorium badawcze [3007-M1A3LB]
Semestr zimowy 2024/25
Warsztaty,
grupa nr 4
Przedmiot: | Laboratorium badawcze [3007-M1A3LB] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(w trakcie)
Warsztaty [WAR], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Szurek | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Howard, Robert Glenn. 2008. Electronic Hybridity: The Persistent Processes of the Vernacular Web, “The Journal of American Folklore”, 121(480), s. 192–218. Modrzejewska, Ewa. 2019. „Wykryto Adblocka! Retoryka komunikatów namawiających Do Odblokowania Reklam”. "Res Rhetorica" 6 (3). https://doi.org/10.29107/rr2019.3.3. Porter, James E. 2009. "Recovering Delivery for Digital Rhetoric and Human-Computer Interaction". "Computers and Composition" 26(4), s. 207-224. Porycka, Daria. 2016. „Retoryczny Wymiar memów Politycznych”. "Res Rhetorica" 3 (4). https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/174. Sobczak, Katarzyna. 2016. „Perswazyjny Potencjał mikrotekstów, Czyli O Tym, Jak Przykuć Uwagę I osiągnąć Cel Na Stronie Internetowej E-Sklepu”. "Res Rhetorica" 3 (4). https://doi.org/10.17380/rr.2016.4.2. Szurek, Agnieszka. 2019. „Odra W Pruszkowie I W Fantazjach użytkowników Lokalnych Grup W Mediach społecznościowych. Analiza Metodą Motywu Fantazjowania”. "Res Rhetorica" 6 (3). Szurek, Agnieszka. 2017. Retoryka mediów elektronicznych. Wątpliwości i perspektywy, w: Retoryka klasyczna i retoryka współczesna. Pola i perspektywy badań, red. C. Mielczarski, Wydawnictwo naukowe Sub Lupa, Instytut Filologii Klasycznej, Warszawa, s. 299-314. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1) Czym jest retoryka cyfrowa? 2) Metody i pojęcia klasycznej retoryki w analizie komunikacji zapośredniczonej cyfrowo i mediów cyfrowych. 3) Etos, logos, patos; perswazja w mediach cyfrowych. 4) Actio w mediach cyfrowych. 5) Stosowność, kairos. 6) Jak analizować grupy dyskusyjne, chatboty, memy, (inne gatunki)? 7) Gatunki "cyfrowe" 8) E-folklor i "retoryka wernakularna" w sieci 9) Metody krytyki retorycznej w analizie artefaktów cyfrowych |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- Miniwykłady - Dyskusja - Ćwiczenia - Krótkie projekty badawcze |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach: 0,5 ECTS Miniprojekt badawczy: 1,5 ECTS Dopuszczalna jest 1 nieobecność. Sposób odpracowania nieobecności nieusprawiedliwionych - uzgadniany na bieżąco z prowadzącą zajęcia. Podstawą oceny jest wykonanie i zaprezentowanie miniprojektu badawczego. Zasady korzystania ze sztucznej inteligencji: Korzystanie ze sztucznej inteligencji (SI) powinno być jawne i przejrzyste. Każde użycie SI musi być udokumentowane, ze wskazaniem narzędzia, które zostało wykorzystane oraz cel jego użycia. Konkretne zadania i prace domowe mogą zawierać wskazówki i ograniczenia dotyczące zasad korzystania z SI. Studenci powinni zapoznać się z nimi przed rozpoczęciem pracy nad zadaniem wykorzystującym SI. Nielegalne lub nieetyczne wykorzystanie SI, takie jak kopiowanie prac innych osób bez odpowiedniego zaznaczenia źródła, jest surowo zabronione i podlega odpowiednim sankcjom akademickim. W razie wątpliwości co do dopuszczalności wykorzystania SI w określonym kontekście, studenci powinni zwrócić się o pomoc do prowadzącego zajęcia. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Laboratorium badawcze: retoryka cyfrowa. I poł. sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.