Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Laboratorium badawcze [3007-M1A3LB] Semestr zimowy 2024/25
Warsztaty, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Laboratorium badawcze [3007-M1A3LB]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/25 [2024Z] (w trakcie)
Warsztaty [WAR], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 44
Budynek Wydziału Polonistyki jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2024-11-25 11:30 : 13:00 sala 44
Budynek Wydziału Polonistyki
2024-12-02 11:30 : 13:00 sala 44
Budynek Wydziału Polonistyki
2024-12-09 11:30 : 13:00 sala 44
Budynek Wydziału Polonistyki
2024-12-16 11:30 : 13:00 sala 44
Budynek Wydziału Polonistyki
2025-01-13 11:30 : 13:00 sala 44
Budynek Wydziału Polonistyki
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Sylwia Borowska-Kazimiruk
Literatura:

Celem zajęć jest wyposażenie studentów w narzędzia analityczne niezbędne do krytycznej oceny treści medialnych oraz zrozumienie mechanizmów funkcjonowania mediów we współczesnym świecie.

Przykładowa literatura:

Goban-Klas T. (2001), Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa–Kraków

Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007

Lichański J.Z, Wprowadzenie do krytyki mediów z elementami retoryki. Prolegomena, „Forum Artis Rhetoricae”, ISSN 1733–1986, nr 3/2021, s. 9–52

Sobczak B. (2018), Retoryka telewizji, Poznań: Wyd. UAM

Zakres tematów:

Celem zajęć jest rozwinięcie umiejętności analizy i krytycznej oceny treści medialnych. Studenci poznają teoretyczne podstawy krytyki medialnej, różnorodne metody analizy tekstów medialnych oraz zagadnienia związane z etyką mediów.

Kurs obejmuje zarówno tradycyjne media (prasę, radio, telewizję), jak i nowe media (internet, media społecznościowe). Przedmiot kładzie duży nacisk na praktyczne ćwiczenia analityczne, dyskusje oraz studia przypadków, umożliwiające studentom zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce.

Efekty kształcenia:

* Wiedza:

Student zna podstawowe pojęcia i teorie związane z krytyką medialną.

Student rozumie mechanizmy funkcjonowania mediów oraz ich wpływ na społeczeństwo.

Student ma świadomość etycznych i prawnych aspektów działalności medialnej.

* Umiejętności:

Student potrafi krytycznie analizować treści medialne z różnych źródeł.

Student umie wykorzystać różnorodne metody analizy tekstów medialnych.

Student potrafi formułować krytyczne opinie na temat mediów w formie pisemnej i ustnej.

* Kompetencje społeczne:

Student jest świadomy wpływu mediów na opinie publiczną i zachowania społeczne.

Student wykazuje krytyczne podejście do treści medialnych i umie dyskutować na temat ich jakości.

Student potrafi pracować w grupie, prowadzić dyskusje i prezentować swoje analizy.

Metody dydaktyczne:

Konwersatorium z prezentacjami multimedialnymi.

Analiza i dyskusja na temat konkretnych przykładów medialnych.

Praca w grupach nad projektami badawczymi.

Praktyczne ćwiczenia analityczne.

Kryteria:

Aktywność na zajęciach i udział w dyskusjach (20% oceny końcowej).

Analizy tekstów medialnych (30% oceny końcowej).

Projekt wedle wytycznych podanych na początku zajęć (50% oceny końcowej).

Metody i kryteria oceniania:

Dopuszczalna jest 1 nieobecność.

Forma zaliczenia: projekt.

--- Zasady korzystania ze sztucznej inteligencji ---

Korzystanie ze sztucznej inteligencji (SI) powinno być jawne i przejrzyste. Każde użycie SI musi być udokumentowane, ze wskazaniem narzędzia, które zostało wykorzystane oraz cel jego użycia.

Konkretne zadania i prace domowe mogą zawierać wskazówki i ograniczenia dotyczące zasad korzystania z SI. Studenci powinni zapoznać się z nimi przed rozpoczęciem pracy nad zadaniem wykorzystującym SI.

Nielegalne lub nieetyczne wykorzystanie SI, takie jak kopiowanie prac innych osób bez odpowiedniego zaznaczenia źródła, jest surowo zabronione i podlega odpowiednim sankcjom akademickim.

W razie wątpliwości co do dopuszczalności wykorzystania SI w określonym kontekście, studenci powinni zwrócić się o pomoc do prowadzącego zajęcia.

Uwagi:

Labortarium badawcze: krytyka medialna

(Osoba prowadząca zostanie wybrana w drodze konkursu ws. zatrudnienia.)

Laboratorium badawcze: krytyka medialna.

II poł. sem. Pierwsze zajęcia 25.11.2024.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.
ul. Pasteura 5, 02-093 Warszawa tel: +48 22 5532 000 https://www.fuw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)