Laboratorium badawcze [3007-M1A3LB]
Semestr zimowy 2024/25
Warsztaty,
grupa nr 3
Przedmiot: | Laboratorium badawcze [3007-M1A3LB] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(w trakcie)
Warsztaty [WAR], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||
Prowadzący: | Sylwia Borowska-Kazimiruk | ||||||||||||||
Literatura: |
Celem zajęć jest wyposażenie studentów w narzędzia analityczne niezbędne do krytycznej oceny treści medialnych oraz zrozumienie mechanizmów funkcjonowania mediów we współczesnym świecie. Przykładowa literatura: Goban-Klas T. (2001), Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa–Kraków Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007 Lichański J.Z, Wprowadzenie do krytyki mediów z elementami retoryki. Prolegomena, „Forum Artis Rhetoricae”, ISSN 1733–1986, nr 3/2021, s. 9–52 Sobczak B. (2018), Retoryka telewizji, Poznań: Wyd. UAM |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest rozwinięcie umiejętności analizy i krytycznej oceny treści medialnych. Studenci poznają teoretyczne podstawy krytyki medialnej, różnorodne metody analizy tekstów medialnych oraz zagadnienia związane z etyką mediów. Kurs obejmuje zarówno tradycyjne media (prasę, radio, telewizję), jak i nowe media (internet, media społecznościowe). Przedmiot kładzie duży nacisk na praktyczne ćwiczenia analityczne, dyskusje oraz studia przypadków, umożliwiające studentom zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce. Efekty kształcenia: * Wiedza: Student zna podstawowe pojęcia i teorie związane z krytyką medialną. Student rozumie mechanizmy funkcjonowania mediów oraz ich wpływ na społeczeństwo. Student ma świadomość etycznych i prawnych aspektów działalności medialnej. * Umiejętności: Student potrafi krytycznie analizować treści medialne z różnych źródeł. Student umie wykorzystać różnorodne metody analizy tekstów medialnych. Student potrafi formułować krytyczne opinie na temat mediów w formie pisemnej i ustnej. * Kompetencje społeczne: Student jest świadomy wpływu mediów na opinie publiczną i zachowania społeczne. Student wykazuje krytyczne podejście do treści medialnych i umie dyskutować na temat ich jakości. Student potrafi pracować w grupie, prowadzić dyskusje i prezentować swoje analizy. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Konwersatorium z prezentacjami multimedialnymi. Analiza i dyskusja na temat konkretnych przykładów medialnych. Praca w grupach nad projektami badawczymi. Praktyczne ćwiczenia analityczne. Kryteria: Aktywność na zajęciach i udział w dyskusjach (20% oceny końcowej). Analizy tekstów medialnych (30% oceny końcowej). Projekt wedle wytycznych podanych na początku zajęć (50% oceny końcowej). |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Dopuszczalna jest 1 nieobecność. Forma zaliczenia: projekt. --- Zasady korzystania ze sztucznej inteligencji --- Korzystanie ze sztucznej inteligencji (SI) powinno być jawne i przejrzyste. Każde użycie SI musi być udokumentowane, ze wskazaniem narzędzia, które zostało wykorzystane oraz cel jego użycia. Konkretne zadania i prace domowe mogą zawierać wskazówki i ograniczenia dotyczące zasad korzystania z SI. Studenci powinni zapoznać się z nimi przed rozpoczęciem pracy nad zadaniem wykorzystującym SI. Nielegalne lub nieetyczne wykorzystanie SI, takie jak kopiowanie prac innych osób bez odpowiedniego zaznaczenia źródła, jest surowo zabronione i podlega odpowiednim sankcjom akademickim. W razie wątpliwości co do dopuszczalności wykorzystania SI w określonym kontekście, studenci powinni zwrócić się o pomoc do prowadzącego zajęcia. |
||||||||||||||
Uwagi: |
Labortarium badawcze: krytyka medialna (Osoba prowadząca zostanie wybrana w drodze konkursu ws. zatrudnienia.) Laboratorium badawcze: krytyka medialna. II poł. sem. Pierwsze zajęcia 25.11.2024. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.