Laboratorium badawcze [3007-M1A3LB]
Semestr zimowy 2024/25
Warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Laboratorium badawcze [3007-M1A3LB] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(w trakcie)
Warsztaty [WAR], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 9 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Magda Ciereszko | ||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawą zajęć są wybrane przez prowadzącą teksty reklamowe i PR, omawiane podczas warsztatu i udostępniane po każdym spotkaniu. Literatura uzupełniająca: 1. Barry P., The advertising concept book. Think now, design later. A complete guide to creative ideas, strategies and campaigns, London: Thames & Hudson 2016. 2. Caples J., Skuteczna reklama, Warszawa 2000. 3. Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2008. 4. Grzybczyk K., Prawo reklamy, Warszawa: Wolters Kluwer Polska 2012. 5. Hatalska N., Cząstki przyciągania: jak budować niestandardowe kampanie reklamowe, Gliwice: Wydawnictwo Helion 2014. 6. Jaworowicz M., Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa: Difin 2015. 7. Kisielewski A., Sztuka i reklama. Relacje między sztuką i kulturą, Białystok: Trans Humana 2001. 8. Klein N., No logo, Izabelin 2004. 9. Łuc I., Bortliczek M., Język uwikłany w ponowoczesność, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego 2011. 10. Ogilvy D., O reklamie, Warszawa 2008. 11. Pitrus A., Znaki na sprzedaż. W stronę integralnej teorii reklamy, Warszawa 2000. 12. Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 1997 |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zajęcia przygotowują studentów do pracy w szeroko rozumianej branży kreatywnej, przede wszystkim w zawodzie copywritera, rozumianego nie tylko jako twórca tekstów, lecz także autor/ka konceptów. Pozwalają poznać podstawy pracy twórczej zarówno w reklamie, jak i w public relations. Podczas spotkań studenci poznają najważniejsze pojęcia z branży reklamowej i PR, zasady procesu kreatywnego, nagradzane na branżowych festiwalach koncepty komunikacyjne oraz spróbują swoich sił w zadaniach dostosowanych do poszczególnych bloków tematycznych, obejmujących m.in. poszukiwanie i opisywanie konceptu kreatywnego, tworzenie scenariuszy i informacji prasowych, przygotowywanie materiałów kampanijnych na potrzeby mediów społecznościowych. Spotkania mają na celu zapoznanie studentów z zasadami tworzenia komunikatów na potrzeby reklamy i public relations, część z nich kończy się zadaniem praktycznym. W ramach zajęć studenci samodzielnie przygotują skrypt spotu reklamowego, informację prasową, a także opracują pomysł na kampanię reklamową (w formie prezentacji multimedialnej). Jednym z najważniejszych celów zajęć jest przygotowanie studentów do rozpoczęcia zawodowej drogi w reklamie lub public relations. TW: podczas zajęć omawiane są liczne przykłady materiałów reklamowych, niektóre z nich są kontrowersyjne lub dotyczą tematów społecznych, mogących wywoływać trudne emocje. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Na zajęciach wykorzystywane są elementy wykładu, case studies, dyskusja, praca indywidualna. Połączenie wymienionych metod służy temu, by studenci mogli zrozumieć wybrane pojęcia z zakresu reklamy i PR, przyswoić zasady oceniania takich przekazów oraz - przede wszystkim - nauczyć się tworzyć własne koncepty oraz teksty na potrzeby reklamy i PR. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą uzyskania oceny z zajęć jest: - dostarczenie prac domowych (studenci uzyskują komentarz do każdego zadania domowego tj. samodzielnie przygotowanego tekstu reklamowego lub PR; prace domowe nie są oceniane w systemie punktowym, komentarz służy dalszemu rozwojowi umiejętności) - dostarczenie prezentacji zaliczeniowej, tj. odpowiedzi na przygotowany przez prowadzącą brief (zakres prezentacji obejmuje m.in. koncept kreatywny, dokładne wytyczne prezentacji są omawiane na podczas zajęć), prezentacja końcowa jest oceniana w systemie punktowym - obecność i aktywność podczas zajęć. Forma zaliczenia: projekt. Dopuszczalna jest 1 nieobecność. --- Zasady korzystania ze sztucznej inteligencji --- Korzystanie ze sztucznej inteligencji (SI) powinno być jawne i przejrzyste. Każde użycie SI musi być udokumentowane, ze wskazaniem narzędzia, które zostało wykorzystane oraz cel jego użycia. Konkretne zadania i prace domowe mogą zawierać wskazówki i ograniczenia dotyczące zasad korzystania z SI. Studenci powinni zapoznać się z nimi przed rozpoczęciem pracy nad zadaniem wykorzystującym SI. Nielegalne lub nieetyczne wykorzystanie SI, takie jak kopiowanie prac innych osób bez odpowiedniego zaznaczenia źródła, jest surowo zabronione i podlega odpowiednim sankcjom akademickim. W razie wątpliwości co do dopuszczalności wykorzystania SI w określonym kontekście, studenci powinni zwrócić się o pomoc do prowadzącego zajęcia. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
Laboratorium badawcze: reklamowo-PR. I poł. sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.