Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Laboratorium badawcze [3007-M1A3LB] Semestr zimowy 2024/25
Warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Laboratorium badawcze [3007-M1A3LB]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/25 [2024Z] (w trakcie)
Warsztaty [WAR], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala 45
Budynek Wydziału Polonistyki jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2024-10-15 08:00 : 09:30 sala 45
Budynek Wydziału Polonistyki
2024-10-22 08:00 : 09:30 sala 45
Budynek Wydziału Polonistyki
2024-10-29 08:00 : 09:30 sala 45
Budynek Wydziału Polonistyki
2024-11-05 08:00 : 09:30 sala 45
Budynek Wydziału Polonistyki
2024-11-12 08:00 : 09:30 sala 45
Budynek Wydziału Polonistyki
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 9
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magda Ciereszko
Literatura:

Podstawą zajęć są wybrane przez prowadzącą teksty reklamowe i PR, omawiane podczas warsztatu i udostępniane po każdym spotkaniu.

Literatura uzupełniająca:

1. Barry P., The advertising concept book. Think now, design later. A complete guide to creative ideas, strategies and campaigns, London: Thames & Hudson 2016.

2. Caples J., Skuteczna reklama, Warszawa 2000.

3. Doliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2008.

4. Grzybczyk K., Prawo reklamy, Warszawa: Wolters Kluwer Polska 2012.

5. Hatalska N., Cząstki przyciągania: jak budować niestandardowe kampanie reklamowe, Gliwice: Wydawnictwo Helion 2014.

6. Jaworowicz M., Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa: Difin 2015.

7. Kisielewski A., Sztuka i reklama. Relacje między sztuką i kulturą, Białystok: Trans Humana 2001.

8. Klein N., No logo, Izabelin 2004.

9. Łuc I., Bortliczek M., Język uwikłany w ponowoczesność, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego 2011.

10. Ogilvy D., O reklamie, Warszawa 2008.

11. Pitrus A., Znaki na sprzedaż. W stronę integralnej teorii reklamy, Warszawa 2000.

12. Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 1997

Zakres tematów:

Zajęcia przygotowują studentów do pracy w szeroko rozumianej branży kreatywnej, przede wszystkim w zawodzie copywritera, rozumianego nie tylko jako twórca tekstów, lecz także autor/ka konceptów. Pozwalają poznać podstawy pracy twórczej zarówno w reklamie, jak i w public relations.

Podczas spotkań studenci poznają najważniejsze pojęcia z branży reklamowej i PR, zasady procesu kreatywnego, nagradzane na branżowych festiwalach koncepty komunikacyjne oraz spróbują swoich sił w zadaniach dostosowanych do poszczególnych bloków tematycznych, obejmujących m.in. poszukiwanie i opisywanie konceptu kreatywnego, tworzenie scenariuszy i informacji prasowych, przygotowywanie materiałów kampanijnych na potrzeby mediów społecznościowych.

Spotkania mają na celu zapoznanie studentów z zasadami tworzenia komunikatów na potrzeby reklamy i public relations, część z nich kończy się zadaniem praktycznym. W ramach zajęć studenci samodzielnie przygotują skrypt spotu reklamowego, informację prasową, a także opracują pomysł na kampanię reklamową (w formie prezentacji multimedialnej).

Jednym z najważniejszych celów zajęć jest przygotowanie studentów do rozpoczęcia zawodowej drogi w reklamie lub public relations.

TW: podczas zajęć omawiane są liczne przykłady materiałów reklamowych, niektóre z nich są kontrowersyjne lub dotyczą tematów społecznych, mogących wywoływać trudne emocje.

Metody dydaktyczne:

Na zajęciach wykorzystywane są elementy wykładu, case studies, dyskusja, praca indywidualna.

Połączenie wymienionych metod służy temu, by studenci mogli zrozumieć wybrane pojęcia z zakresu reklamy i PR, przyswoić zasady oceniania takich przekazów oraz - przede wszystkim - nauczyć się tworzyć własne koncepty oraz teksty na potrzeby reklamy i PR.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą uzyskania oceny z zajęć jest:

- dostarczenie prac domowych (studenci uzyskują komentarz do każdego zadania domowego tj. samodzielnie przygotowanego tekstu reklamowego lub PR; prace domowe nie są oceniane w systemie punktowym, komentarz służy dalszemu rozwojowi umiejętności)

- dostarczenie prezentacji zaliczeniowej, tj. odpowiedzi na przygotowany przez prowadzącą brief (zakres prezentacji obejmuje m.in. koncept kreatywny, dokładne wytyczne prezentacji są omawiane na podczas zajęć), prezentacja końcowa jest oceniana w systemie punktowym

- obecność i aktywność podczas zajęć.

Forma zaliczenia: projekt.

Dopuszczalna jest 1 nieobecność.

--- Zasady korzystania ze sztucznej inteligencji ---

Korzystanie ze sztucznej inteligencji (SI) powinno być jawne i przejrzyste. Każde użycie SI musi być udokumentowane, ze wskazaniem narzędzia, które zostało wykorzystane oraz cel jego użycia.

Konkretne zadania i prace domowe mogą zawierać wskazówki i ograniczenia dotyczące zasad korzystania z SI. Studenci powinni zapoznać się z nimi przed rozpoczęciem pracy nad zadaniem wykorzystującym SI.

Nielegalne lub nieetyczne wykorzystanie SI, takie jak kopiowanie prac innych osób bez odpowiedniego zaznaczenia źródła, jest surowo zabronione i podlega odpowiednim sankcjom akademickim.

W razie wątpliwości co do dopuszczalności wykorzystania SI w określonym kontekście, studenci powinni zwrócić się o pomoc do prowadzącego zajęcia.

Uwagi:

Laboratorium badawcze: reklamowo-PR.

I poł. sem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.
ul. Pasteura 5, 02-093 Warszawa tel: +48 22 5532 000 https://www.fuw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)