Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Writing [2900-MK5-AW] Semestr zimowy 2023/24
Konwersatorium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Academic Writing [2900-MK5-AW]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/24 [2023Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 16:45 - 18:15
sala 21
Budynek Pomuzealny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Mateusz Kusio
Literatura: (tylko po angielsku)

The classes will rely on the materials provided electronically (or, if necessary, in print) by the

instructor. Occasionally, reference will be made and readings to be done outside of class will be

assigned from the following:

Eco, U. (2015). How to Write a Thesis. Cambridge, MA: MIT Press.

Silvia, P. J. (2019). How to Write a Lot: A Practical Guide to Productive Academic Writing. 2nd ed.

Washington, DC: American Psychological Association.

Zakres tematów:

Lesson plan week-by-week

Week 1: Introduction to the aims and structure of the course. What is academic writing?

Week 2: Genres of academic writing. Article, monographs, reviews, conference papers.

Week 3: Reading week. Joint discussion of the style and structure in the assigned academic text.

Week 4: Research questions. Analysis vs synthesis.

Week 5: Sources. Primary and secondary sources. Finding information in academic publications.

Open-access sources of information.

Week 6: Workshop (1). Writing an abstract to an unseen article.

Week 7: Citation (1). Academic honesty and plagiarism. Constructing a bibliography.

Week 8: Citation (2). Footnotes. Referencing software.

Week 9: Workshop (2). Writing a short paragraph with footnotes and bibliography.

Week 10: Argumentation. Types of arguments. Fallacies.

Week 11: Text structure. Introduction, body of the text, conclusions.

Week 12: Language and style. Terminology, clarity, cohesiveness.

Week 13: Workshop (3). Joint discussion of snippets of own writing brought in by the instructor and

the students.

Week 14: Class round-up.

Metody dydaktyczne: (tylko po angielsku)

Knowledge:

- The student understands the nature and purpose of academic writing vis-à-vis other types of

communication.

- The student understands the basic concepts relating to the production of written academic

English, such as ‘argument,’ ‘structure,’ ‘reference,’ ‘source,’ etc.

- The student grasps the importance of academic honesty and ethics in relation to issues of

citation.

Skills:

- The student knows how to formulate valid and sound arguments.

- The student is able to organise a short- to medium-length academic text, paying attention to

clarity and effectiveness of structure.

- The student knows how to use academic terminology and style.

- The student knows how to build a bibliography, cite sources, create footnote and in-text

references according to different styles.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

The course is assessed based on the performance at the three workshops as well as the final

assignment consisting of a draft of an academic essay on a topic of the student’s choice, comprising

an abstract, introduction, a sketch of the arguments, conclusions, references, and bibliography. Each

workshop will amount to 20% of the final grade, while the draft essay will account for the remaining

40%. The assessment criteria for the workshop assignments will be discussed with students before

each course. The draft essay will be assessed based on the following criteria: research question,

arguments, structure, language and style, references and bibliography.

Uwagi:

dr Mateusz Kusio

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.
ul. Pasteura 5, 02-093 Warszawa tel: +48 22 5532 000 https://www.fuw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-3 (2024-08-26)