Academic Writing [2900-MK5-AW]
Semestr zimowy 2023/24
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Academic Writing [2900-MK5-AW] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/24 [2023Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Przewłoka | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Materiały zapewnia prowadząca. Academic Writing A Hnadbook for International Students, Biley S. 3rd eidtion, wyd. Routledge 2011; Effecitive Academic Writing, Liss, R. Davis J. 2nd edition, wyd. Oxford; Cambridge Academic English An Integrated Skills Course for EAP Upper-Intermediate Hewings M. wyd. Cambridge Academic Vocabulary in Use Vocabulary Reference and Practice 2nd edition, McCarthy M. O’Dell, F. wyd. Cambridge Academic writing from paragraph to essey Zemach D. Rumisek L. Wyd. Macmillan 2005 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Gramatyka i leksyka 1.1 Słowo - słownictwo typowe dla tekstów akademickich 1.2 Gramatyka - gramatyka typowa dla tekstów akademickich 1.3 Zdanie - kohezja (spójność na poziomie gramatycznym) 1.4 Interpunkcja 2. Pisanie jako proces i jako produkt 2.1 Struktura akapitu 2.2 Struktura wprowadzenia 2.3 Struktura zakończenia 2.4 Koherencja (spójność na poziomie tekstu) 3. Rodzaje tekstów 3.1 Artkuł 3.2 Recenzja 3.3 Abstrakt (streszczenie pracy dyplomowej) 3.4 Esej naukowy |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- w czasie zajęć dyskusje w grupie, w parach; czytanie - robienie notatek; mini wykłady - robienie notatek; praca z tekstem - plano-wanie tekstu, konstruowanie tekstu, recenzowanie tekstu, redago-wanie tekstu; ocena koleżeńska (peer correction); tłumaczenie na język ojczysty, tłumaczenie na język angielski. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach i aktywny w nich udział (2 możliwe nie-usprawiedliwione nieobecności); - tworzenie tekstów w czasie zajęć; - oddanie do oceny czterch tekstów (praca w domu): (1) artykuł, (2) recenzja; (3) abstrakt; (4) esej naukowy; oraz krótki esej pisany w czasie trwania zajęć w sali. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
mgr Agnieszka Przewłoka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.