English in Medicine
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3900-2EM2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
12.1
|
Nazwa przedmiotu: | English in Medicine |
Jednostka: | Wydział Medyczny |
Grupy: |
Przedmioty podstawowe dla II roku studiów kierunku lekarskiego |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | English in Medicine 3900-1EM |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Pełny opis: |
Zajęcia stanowią kontynuację kursu angielskiego języka medycznego (English in Medicine), rozpoczętego w semestrze letnim pierwszego roku studiów. Zajęcia będą koncentrowały się na doskonaleniu posiadanych już umiejętności językowych w zakresie języka specjalistycznego w wymienionych poniżej kontekstach zawodowych: 1. komunikowanie się z pacjentem, w tym w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym (przedstawianie się, udzielanie niezbędnych informacji odnośnie przebiegu badania, wydawanie poleceń, kierowanie pacjenta do innych oddziałów szpitala); 2. analiza przypadku (case study); 3. studia medyczne (przedmioty, rodzaje zajęć, porównanie z systemami kształcenia lekarzy w Polsce i krajach anglojęzycznych); 4. wystąpienia publiczne w języku angielskim. Zajęcia będą rozwijać sprawności produktywne i receptywne oraz doskonalić znajomość struktur leksykalno-gramatycznych i umiejętności mediacyjnych zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego dla poziomu B2+ oraz suplementem do tego dokumentu. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. English for Medicine, J. Ciecierska, B. Jenike, PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Warszawa, 2020 2. English in Medicine: Conversations, B. Rusin, PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Warszawa, 2022 3. English in Medicine, Third Edition, E. Glendinning, B. Holmstrom, Cambridge University Press, 2005 4. Professional English in Use: Medicine, E. Glendinning, R. Howard, Cambridge University Press, 2007 Literatura uzupełniająca: 1. English in Medical Practice, J. P. Murray, J. Radomski, W. Szyszkowski, PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Warszawa, 2017 2. Career paths: Medical, V. Evans, J. Dooley, Trang M. Tran, Express Publishing, 2019 3. Oxford English for Careers: Medicine 1, S. McCarter , Oxford University Press, 2010 4. Oxford English for Careers: Medicine 2, S. McCarter , Oxford University Press, 2020 5. English for Medical Sciences, A. Lipińska, S. Wiśniewska- Leśków, Z. Szczepankiewicz, MedPharm, Wrocław, 2013 6. English for Medical Sciences: Extra Language Practice, A. Lipińska, S. Wiśniewska-Leśków, Z. Szczepankiewicz, MedPharm, Wrocław, 2015 7. Angielski w tłumaczeniach. Medyczny, A. Podlewska, Preston Publishing, 2018 8. Słownik medyczny angielsko-polski, polsko-angielski, P. Słomski, P.Słomski, PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2021 9.Słownik medyczny angielsko-polski polsko-angielski, A. Słomczewska, Edgard, 2017 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student/Studentka po zaliczeniu ćwiczeń zna i rozumie: D.W5. zasady i metody komunikacji z pacjentem i jego rodziną, które służą budowaniu empatycznej, opartej na zaufaniu Umiejętności: Student/Studentka po zaliczeniu ćwiczeń potrafi: D.U5. przeprowadzać rozmowę z pacjentem dorosłym, dzieckiem i rodziną z zastosowaniem techniki aktywnego słuchania i wyrażania empatii oraz rozmawiać z pacjentem o jego sytuacji życiowej D.U_04 brać udział w dyskusji dotyczącej kwestii zawodowych D.U17. krytycznie analizować piśmiennictwo medyczne, w tym w języku angielskim i wyciągać wnioski D.U18. porozumiewać się z pacjentem w jednym z języków obcych na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Kompetencje społeczne: Student/Studentka po zaliczeniu ćwiczeń jest gotów/jest gotowa do: K_K5. dostrzegania i rozpoznawania własnych ograniczeń oraz dokonywania deficytów i potrzeb edukacyjnych K_K9. wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym Wiedza: Student/Studentka po zaliczeniu konwersatorium zna i rozumie: D.W8. funkcjonowanie podmiotów systemu ochrony zdrowia i społeczną rolę lekarza Umiejętności: Student/Studentka po zaliczeniu konwersatorium ćwiczeń potrafi: D.U17. krytycznie analizować piśmiennictwo medyczne, w tym w języku angielskim i wyciągać wnioski Kompetencje społeczne: Student/Studentka po zaliczeniu konwersatorium jest gotów/jest gotowa do: K_K9. wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole specjalistów, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym |
Metody i kryteria oceniania: |
Konwersatorium: prezentacja z dziedziny nauk medycznych Ćwiczenia: pisemne zaliczenie po zakończeniu zajęć; śródsemestralne testy sprawdzające opanowanie materiału. Na ocenę końcową z przedmiotu składają się następujące elementy: ocena z zaliczenia konwersatorium - 25% oceny, wyniki testów cząstkowych, prac domowych ocenianych w ramach ćwiczeń: 25% oceny, wynik zaliczenia pisemnego ćwiczeń: 50% oceny. Aby uzyskać ocenę pozytywną należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejkolwiek kategorii) Skala ocen: 99 – 100% 5! (celujący) 93 – 98% 5 (bardzo dobry) 87 – 92% 4+ (dobry plus) 77 – 86% 4 (dobry) 71 – 76% 3+ (dostateczny plus) 60 – 70% 3 (dostateczny) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT KON
CW
ŚR CZ KON
CW
KON
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Dąbrowski | |
Prowadzący grup: | Kinga Kasperczyk-Pliszka, Iwona Mascarenhas Romualdo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.