Nauka czytania i pisania jako element stymulacji rozwoju mowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-L1A3NC-W4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauka czytania i pisania jako element stymulacji rozwoju mowy |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: |
Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) - 3 rok 1. st. Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) - przedmioty do wyboru - 3 rok 1. st. |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia ukazują różnorodne konteksty, w jakich można rozważać znaczenie (nauki) czytania i pisania dla rozwoju mowy. Podczas spotkań będziemy się zastanawiać m.in.: - czy czytanie dziecku (nawet w okresie prenatalnym) ma znaczenie dla jego rozwoju poznawczego i językowego?; - jak wspólne oglądanie książeczek rozwija dziecko?; - jak dziecko uczy się słownictwa z książek?; - jak czytanie i pisanie wykorzystywane jest w terapii logopedycznej w przypadkach różnych zaburzeń mowy?; - na czym polega terapeutyczny charakter czytania i pisania?; - jak czytanie i pisanie wspomagają naukę języka obcego?; - jakie gry i ćwiczenia wspomagają naukę czytania i pisania? |
Literatura: |
wybór artykułów naukowych i popularnonaukowych polskich i zagranicznych lektury własne studentów (do ustalenia na pierwszych zajęciach) |
Efekty uczenia się: |
Student: - rozumie znaczenie nauki czytania i pisania dla rozwoju mowy dzieci w różnym wieku; - wskazuje sposoby stymulacji języka dziecka z wykorzystaniem książek dla dzieci; - wskazuje sposoby wykorzystania zadań angażujących czytanie i pisanie w toku terapii logopedycznej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu: 1) obecność Dopuszczalna liczba nieobecności uprawniająca do zaliczenia przedmiotu: 2. Trzecia i czwarta nieobecność - wymaga zaliczenia testu z zakresu nieobecności. Piąta nieobecność - niezaliczenie przedmiotu 2) Ocena z przedmiotu na podstawie liczby i rodzaju aktywności podczas zajęć: mniej niż 3 aktywności - niezaliczenie przedmiotu 3 aktywności - ocena dostateczna 3,5 aktywności - ocena dostateczna plus 4 aktywności - ocena dobra 4,5 aktywności - ocena dobra plus 5-6 aktywności - ocena bardzo dobra 7 aktywności i więcej - ocena bardzo dobra plus Przygotowanie się z materiałów wskazanych do danego tematu i czynny udział w zajęciach liczone jest jako 1 aktywność, tylko czynny udział w zajęciach - 0,75 aktywności. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Olga Jauer-Niworowska, Kamila Potocka-Pirosz, Joanna Zawadka | |
Prowadzący grup: | Joanna Zawadka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Potocka-Pirosz, Joanna Zawadka | |
Prowadzący grup: | Joanna Zawadka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.