Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-L1A1PZ |
Kod Erasmus / ISCED: |
12.0
|
Nazwa przedmiotu: | Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: |
Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) - 1 rok 1. st. |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Wymagania formalne 1. Szkolenie BHP 2. Podstawy biologii i fizjologii człowieka, podstawy psychologii i pedagogiki Założenia wstępne Student zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. Student zna podstawy biologii i fizjologii człowieka, podstawy psychologii i pedagogiki |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawowe zadania promocji zdrowia, motywowanie do zachowań prozdrowotnych. Edukacja zdrowotna. |
Pełny opis: |
Przedstawienie historii, podstawowych definicji i zadań promocji zdrowia. Przekazanie wiedzy o zdrowym stylu życia: prawidłowe żywienie, prawidłowa aktywność fizyczna, unikanie nałogów, zdrowe środowisko, praca a zdrowie i inne. Zasady motywowania pacjentów do zachowań prozdrowotnych. Zasady profilaktyki przewlekłych chorób niezakaźnych i zakaźnych. Logopeda jako edukator zdrowotny społeczeństwa. |
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. „Środowiskowe czynniki zdrowia w zarysie” red. Longina Kłosiewicz – Latoszek, Henryk Kirschner, WUM 2006 2. „Zarys współczesnej promocji zdrowia” Dorota Cianciara PZWL Warszawa2010 Uzupełniająca: 1. „Medycyna zapobiegawcza i środowiskowa” red. Zbigniew Jethon, Andrzej Grzybowski, PZWL Warszawa 2000 2. „Higiena” red. Jana K. Karczewskiego, Wyd. Czelej Lublin 2002 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza– Student zna i rozumie: - paradygmaty zdrowia oraz zachowania zdrowotne i czynniki kształtujące stan zdrowia; posiada znajomość stanów zagrożenia zdrowia i życia Umiejętności – Student potrafi: - samodzielnie pogłębiać wiedzę i rozwijać umiejętności, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego - zaprezentować własne wątpliwości, sugestie, pomysły, interpretacje, popierając je merytoryczną argumentacją z wykorzystaniem wybranych ujęć teoretycznych i poglądów różnych autorów Kompetencje społeczne – Student jest gotów do: - promowania wzorce zdrowego życia - potrafi współdziałać i pracować w grupie różnych specjalistów, przyjmując w niej różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
Obowiązkowa obecność na wykładach i aktywny udział w dyskusji. Obowiązkowa obecność, aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach i zaliczenie poszczególnych zadań. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest obecność na wykładach i ćwiczeniach oraz zaliczenie ćwiczeń. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 38 miejsc
Wykład, 15 godzin, 38 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Potocka-Pirosz | |
Prowadzący grup: | Joanna Peradzyńska, Olga Wojciechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 38 miejsc
Wykład, 15 godzin, 38 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Potocka-Pirosz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.