Kompetencje komunikacyjne w normie, zaburzeniach, dwujęzyczności
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-L-S3KD1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Kompetencje komunikacyjne w normie, zaburzeniach, dwujęzyczności |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: |
Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) - seminaria licencjackie - 3 rok 1. st. |
Punkty ECTS i inne: |
28.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie prac licencjackich, których tematyka wskazana została w tytule. Studenci zapoznają się z wymaganiami formalnymi oraz merytorycznymi dotyczącymi struktury pracy. |
Pełny opis: |
Seminarium jest przeznaczone dla osób zainteresowanych kompetencjami komunikacyjnymi dzieci i dorosłych. Podczas seminarium zostaną poruszone m.in. takie kwestie, jak: - norma w różnych podsystemach języka, - akwizycja języka i związane z nią problemy, - innowacje językowe w różnych płaszczyznach. Studenci będą referować literaturę przedmiotu oraz własne prace. Zostaną zapoznani z technikami pisania pracy licencjackiej jak: określanie zakresu tematycznego, formułowanie tematu, zbieranie materiałów, opracowanie konspektu pracy, bibliografii, przypisów itp. |
Literatura: |
Czarnecki K., Metodologiczne podstawy naukowego rozwoju studentów, Sosnowiec 2009. Milewski S., Kaczorowska-Bray K., Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, wyd. Harmonia, Gdańsk 2019. M. Rocławska-Daniluk (2011), Dwujęzyczność i wychowanie dwujęzyczne z perspektywy lingwistyki i logopedii, Gdańsk 2011. Wysocka M., Kamińska B., Milewski S., red., (2020), Prozodia. Przyswajanie, badanie, zaburzenia, terapia, Gdańsk, Harmonia Universalis Zieliński J., 2012, Metodologia pracy naukowej, Warszawa. Literatura będzie podawana i uzupełniana w zależności od potrzeb i zainteresowań uczestników seminarium. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - student zna różne podstawowe metody i techniki badań językoznawczych i logopedycznych i wie, jak wykorzystać je w procesie badawczym. Umiejętności: - student krytycznie czyta literaturę przedmiotu i ją referuje, - zna podstawowe narzędzia pracy językoznawcy, - potrafi zgromadzić literaturę przedmiotu i umiejętnie ją wykorzystać w opracowaniu wybranego tematu pracy dyplomowej, - potrafi samodzielnie zgromadzić materiał do analizy, - umie stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować poprzez dobór właściwych narzędzi badawczych. Kompetencje społeczne: - student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ich uzupełniania i doskonalenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kontrola przygotowania do zajęć (aktywność, przygotowanie referatów). Przygotowywanie pracy licencjackiej (wybór tematu, opracowanie konspektu, przeprowadzenie badania, napisanie i złożenie pracy). |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 60 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Dróżdż-Łuszczyk, Kamila Potocka-Pirosz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Dróżdż-Łuszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.