Psychologia biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-PW-Z2PB |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.9
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia biznesu |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
PW-ZAOCZNE II STOPNIA - 2 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Psychologia biznesu w zakresie psychologii marketingu i wpływu społecznego na zachowania konsumenckie. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zagadnienia poruszane podczas zajęć: - marketing a zachowania konsumenckie, - segmentacja rynku, - reakcje konsumentów na cenę, - spostrzeganie i sensoryka bodźców marketingowych, - uczenie się w zachowaniach konsumenckich, - pamięć w zachowaniach konsumenckich, - motywacje i emocje w zachowaniach konsumenckich, - postawy konsumenckie, - strategie obrony przed nieuczciwą konkurencją, - reguły i techniki wpływu społecznego, - zasady konstruowania reklam, - skuteczność reklamy, - tworzenie skutecznego przekazu reklamowego, - wykorzystanie mediów w biznesie - aspekty psychologiczne. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu przybliżyć studentom podstawy zasad i prawideł funkcjonowania konsumentów na rynku - ich postaw i zachowań w zetknięciu z bodźcami marketingowymi. |
Literatura: |
Cialdini, R. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Doliński, D. (2003). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Doliński, D. (2005). Techniki wpływu społecznego. Wydawnictwo Naukowe Scholar. Falkowski, A., Tyszka, T. (2009). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Ogonowska, A. (2018). Psychologia mediów i komunikowania. Impuls. Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Wydawnictwo Naukowe Scholar. |
Efekty uczenia się: |
K2_W10; K2_W14; K2_U08; K2_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Ocenie podlega wykonanie i zaprezentowania podczas zajęć wybranego zagadnienia z zakresu psychologii zachowań konsumenckich i wpływu społecznego zobrazowanego przykładem z branży wydawniczo-księgarskiej (80%) oraz udział w dyskusji podczas zajęć (20%). Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hubert Kuliński | |
Prowadzący grup: | Hubert Kuliński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.