Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Management in Public Relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2700-M-MAPR-FAK-ANG
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Management in Public Relations
Jednostka: Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Grupy: Zajęcia fakultatywne w j. angielskim dla studiów studiów stacjonarnych II stopnia
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
monograficzne

Założenia (opisowo):

Wykład monograficzny w języku angielskim. Student powinien posiadać ogólną wiedzę z zakresu komunikacji, mediów, public relations i procesu zarządzania. Wykład dotyczy zarządzania w public relations, omawia poszczególne etapy procesu, stosowane strategie i techniki. Aby w pełni uczestniczyć w wykładzie i podejść do egzaminu, studenci powinni mieć znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie B1.

Skrócony opis:

Przedmiot ma za zadanie przybliżyć ideę zarządzania w public relations. Koncentruje się na koncepcji funkcji zarządzania public relations, planowania strategicznego i ewaluacji. Kurs jest dedykowany przede wszystkim studentom public relations i dziedzin pokrewnych, ale mogą w nim uczestniczyć także inni.

Pełny opis:

Przedmiot ma za zadanie przybliżyć ideę zarządzania w public relations. Koncentruje się na koncepcji funkcji zarządzania public relations i omawia cztery etapy procesu zarządzania: definiowanie problemów public relations, planowanie i programowanie, komunikowanie i ewaluację. Wskazuje na konieczność planowania strategicznego w public relations, dwukierunkowej symetrycznej komunikacji, a także omawia wiele innych istotnych koncepcji dotyczących skutecznych działań i programów public relations. Wykład pomaga zrozumieć mechanizmy współczesnego public relations. Przygotowuje również do prowadzenia odpowiednich praktyk public relations przez studentów, przyszłych PR menedżerów. Oferuje on przegląd najnowszych trendów i najlepszych praktyk w branży PR, a także przykładów prawdziwych działań i sytuacji. Wykład dedykowany jest studentom, którzy zamierzają poszerzyć swoją wiedzę z zakresu public relations, a zatem powinni wykazywać się wystarczającą wiedzą i umiejętnościami zarówno w kwestii PR, jak i języka angielskiego.

Literatura:

G.M. Broom, Effective Public Relations

R.D. Smith, Strategic Planning for Public Relations

J. Olędzki, Public relations. Społeczne wyzwania & Public Relations Across Boarders

J.E. Grunig, Excellence in Public Relations and Communication Management

J.E. Grunig, Managing Public Relations

J.E. Grunig, Excellent Public Relations and Effective Organizations: A Study of Communication Management in Three Countries

F.P. Seitel, The Practice of Public Relations

E.L. Bernays, S. Ewen, Crystallyzing Public Opinion

E.L. Bernays, Public Relations

A. Davis, Mastering Public Relations

B. Solis, Sticks & Stones

L. Tye, The Father of Spin: Edward L. Bernays & the Birth of Public Relations

A. Gregory, Planning And Managing Public Relations Campaigns

A. Theaker, The Public Relations Handbook

D. Moss, M. Powell, B. DeSanto (ed.), Public Relations Cases: International Perspectives

F.P. Seitel, J. Doorley, Rethinking Reputation : How PR Trumps Marketing and Advertising in the New Media World

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Posiada wiedzę o metodach i narzędziach komunikowania

2. Zna techniki reklamy i promocji, public relations oraz ich znaczenie i oddziaływanie na odbiorców

3. Zna terminologię właściwą dla nauk o komunikowaniu, public relations i dziedzin pokrewnych oraz działalności z tego zakresu

Umiejętności:

1. Ma umiejętność opisu i analizy procesów komunikowania i działań public relations na podstawie nabytej wiedzy teoretycznej z tego zakresu

2. Posiada umiejętności efektywnego projektowania i prowadzenia działań public relations

3. Ma umiejętności niezbędne do współpracy przy zadaniach strategicznych public relations

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny, test, test wielokrotnego wyboru w języku angielskim - 80%

Dodatkowe punkty: za obecność na zajęciach - 20%

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład fakultatywny, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Przybysz
Prowadzący grup: Łukasz Przybysz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład fakultatywny - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład fakultatywny, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Przybysz
Prowadzący grup: Łukasz Przybysz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład fakultatywny - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.
ul. Pasteura 5, 02-093 Warszawa tel: +48 22 5532 000 https://www.fuw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)