Oprogramowanie szyte na miarę (techniki efektywnego wytwarzania produktów cyfrowych)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-API-D2OSM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Oprogramowanie szyte na miarę (techniki efektywnego wytwarzania produktów cyfrowych) |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-DZIENNE II STOPNIA - 2 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi metodami oraz technikami wytwarzania oprogramowania. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu przedstawienie studentom wiedzy i umiejętności w zakresie współczesnych metod oraz technik wytwarzania oprogramowania. Studenci zostają zapoznani z najnowszymi wytycznymi dotyczącymi badania rynku, określenia potrzeb rynku, biznesu względem projektowanego oprogramowania. Studentom zostaje przedstawiona strategia przedsiębiorstwa, w której klienta stawa się na pierwszym miejscu (Klientocentryczność). Klienci pozyskują wiedzę z zakresu najlepszych praktyk związanych z User experience (UX), jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług. Studenci poznają podstawowe prawa UX, tj. Prawo Jakoba, Prawo Fittsa, Prawo Hicka, Prawo Millera, Prawo Postela, Zasada szczytu i końca, Efekt von Restorff, Prawo Teslera, Próg Doherty‘ego. |
Literatura: |
1. Yablonski J., Prawa UX, jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług, Helion, 2021. 2. Bartyzel M., Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce, Helion, 2015. 3. Lis M., Wirkus M., Planowanie i rozwój nowych produktów, CeDeWu, 2023. 4. Protasiuk M., Lutostański M., Łebkowska A., Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta, PWN, 2021. 5. Nunnally B., Farkas D., Badanie UX, praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów, Helion, 2018. 6. Levy J., Strategia UX, techniki tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych, Helion, 2022. 7. Jastrzębiec Wyszkowski T., Scrum: jak osiągać cele, gdy wszystko się zmienia? ProCognita, 2023. 8. Marcus H., Joakim S., Kanbanm jak skutecznie zarządzać pracą, Helion 2020. 9. Sutherland J., Coplien J., Księga Scrum Sprawdzone wzorce, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. 10. Marsh J., UX dla biznesu. Jak projektować wartościowe firmy cyfrowe, Helion, 2024. |
Efekty uczenia się: |
Student posiada wiedze i kompetencję w zakresie. - pojęć oraz zasad związanych z podstawowymi prawami UX. - pojęć, technik, metod prowadzenia badań rynkowych na potrzebę wytwarzania nowoczesnych produktów oraz usług, zwłaszcza w odniesieniu do produktów i usług cyfrowych. - efektywnych technik zarządzania związanych z rozwojem potrzebę wytwarzania nowoczesnych produktów oraz usług, zwłaszcza w odniesieniu do produktów i usług cyfrowych. - narzędzi wykorzystywanych do projektowania nowoczesnych makiet na potrzeby wytwarzania nowoczesnych produktów oraz usług, zwłaszcza w odniesieniu do produktów i usług cyfrowych. - wiedzę i umiejętności odnoszące się do podejścia klientocentrycznego budowania i rozwijania produktów oraz usług. - metod poszukiwania innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań na potrzeby wytwarzania nowoczesnych produktów oraz usług, zwłaszcza w odniesieniu do produktów i usług cyfrowych. W wyniku realizacji przedmiotu, student nabywa następujących umiejętności. - potrafi tworzyć wysokiej jakości makiety odzwierciedlające planowane do implementacji produkty lub usługi. - potrafi prowadzić badania mające na celu określenie podstawowych potrzeb względem planowanych do implementacji rynkowej produktów lub usług. - potrafi korzystać z narzędzi informatycznych zapewniających zwinny, kreatywny rozwój albo utrzymanie produktów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt – zaliczenie poprzez realizację projektu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PRO
PT |
Typ zajęć: |
Projekt, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Tomczak | |
Prowadzący grup: | Jakub Tomczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.