Marketing wydawniczy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-PW-D3MW |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.9
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing wydawniczy |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
PW-DZIENNE I STOPNIA - 3 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zaprezentowanie studentom podstawowych zasad realizacji koncepcji marketingu w działaniach na rynku książki |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zaprezentowanie studentom podstawowymi zasad realizacji koncepcji marketingu tak ogólnie jak i w działaniach na rynku książki Struktura zajęć opiera się na wykorzystaniu klasycznej formuły 4p - cena, produkt, dystrybucja, promocja. każdy z tych elementów jest omawiany w kontekście realizowania działań marketingowych na rynku książki. Podczas zajęć silnie prezentowany jest również systemowość działań marketingowych |
Literatura: |
- Alison Baverstock, Are books different?: marketing in the book trade, London 1997 (fragmenty) - Kuba Frołow, Public Relations na rynku książki, Warszawa, 2007 - Kuba Frołow, Jak wypromowano bestseller, Warszawa 2006 - Łukasz Gołębiewski No future book, Warszawa, 2008 - Marek Tobera, Marketing mix 4p. na polskim rynku książki. Z Badań Nad Polskimi Księgozbiorami Historycznymi: Studia I Materiały, Tom Spec. r. 2004, str. 161-184 Artykuły z bieżącej publicystyki profesjonalnej |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: zasady i techniki marketingu wydawniczo-księgarskiego w działalności na rynku książki ; metodologię marketingu (marketing mix 8p.); klasyfikację książek w kategoriach produktów; problematykę wyboru kanałów dystrybucji i działań promocyjnych; znaczenie pogodzenia wymogów ekonomicznych z zasadami tradycyjnej kultury książki (K_W02; K_W04; K_W07) Absolwent potrafi: dokonać analizy marketingowych uwarunkowań działalności wydawniczej; planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole; prowadzić efektywną komunikację z otoczeniem biznesowym (K_U03, K_U04, K_U07, K_U09) Absolwent jest gotów do: samodzielnego podnoszenia kwalifikacji zawodowych, które pozwolą na podejmowanie trafnych decyzji o publikowaniu książek odpowiadającym potrzebom nabywców; określenia priorytetów w realizacji zadań związanych z pracą wydawniczą; (K_K01, K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny/ projekt kampanii marketingowej wspierającej sprzedaż zaproponowanego tytułu książkowego |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Zając | |
Prowadzący grup: | Michał Zając | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Zając | |
Prowadzący grup: | Michał Zając | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.