Podstawy grafiki komputerowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-PW-D2PGT |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.9
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy grafiki komputerowej |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
PW-DZIENNE I STOPNIA - 2 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Założenia programowe koncentrują się wokół podstaw projektowania graficznego. Wykonywane zadania pomagają zrozumieć złożoność problematyki dotyczącej grafiki komputerowej i projektowania graficznego. Na zajęciach wykonywane są zadania w pracowni komputerowej. |
Pełny opis: |
Zajmujemy się zagadnieniami związanymi z projektowaniem graficznym; podczas zajęć wykonujemy proste ćwiczenia; przedstawiam szczegółowo cały proces projektowania: omówienie zadań, dobór odpowiednich środków wyrazu, sposób edycji aż po efekt finalny; wyjaśniam czym jest świadomy język wizualny oraz synteza formy obrazu; analizujemy relację pomiędzy formą, a komunikatem; prowadzę korekty wykonanych projektów pod kątem doboru odpowiednich elementów składowych; zajmujemy się podstawową edycją obrazów; tworzymy autorskie projekty graficzne korzystając z zasobów internetowych lub z własnych; przeprowadzam regularny przegląd prac, podczas którego omawiam szczegółowo wszystkie wykonane ćwiczenia: kompozycję obrazu, zasadność użycia poszczególnych znaków typograficznych, grafik, zdjęć, a także symboliki użytego koloru budującego znaczenie wizualne i narracyjne. |
Literatura: |
Literatura zalecana: • Adrian Frutiger, Człowiek i jego znaki; wyd. d2d • John T, Drew & Sarah A. Meyer, Zarządzanie kolorem, podręcznik dla grafików i projektantów; wyd. Arkady • Gavin Evans, Historia Kolorów; wyd. Bellona • Kimberly Elam, Geometria w projektowaniu; wyd. d2d • Steven Heller & Gail Anderson, Jak zaprojektować doskonałe logo; wyd. almapress • Patryk Mogilnicki, O współczesnym polskim projektowaniu okładek książkowych; wyd. Karakter • Nigel French & Hugh D’Andrade, Zrób projekt Typo, wyd. d2d • Hans Rudolf Bosshard, Reguła i intuicja. O rozwadze i spontaniczności projektowania; wyd. d2d • Jean Ulysses Voelker, Porządek w projektowaniu; wyd.d2 • Keith Houston, Ciemne typki. Sekretne życie znaków typograficznych; wyd. d2d |
Efekty uczenia się: |
• umiejętność doboru odpowiednich narzędzi niezbędnych w procesie obrazowania • umiejętność dokonania analizy obrazu • umiejętność wykonania podstawowej korekty, (edycji) obrazu • umiejętność stworzenia prostego projektu graficznego • umiejętność łączenia obrazu z elementami typograficznymi |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - aktywność na zajęciach - umiejętność efektywnego przełożenia wskazówek otrzymywanych podczas zajęć na jakość wykonywanych prac - poziom warsztatowy wykonanych projektów - przygotowanie i prezentacja wszystkich, wymaganych zadań semestralnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Jabłonowski | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Jabłonowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.