Trening PR
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-D2TREN-PRM |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Trening PR |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DM-DZIENNE I STOPNIA 2 semestr, 1 rok (PRMM) |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do praktyki PR, zbliżone do pracy agencji PR/komórki PR w organizacji. Realizowane przez praktyka PR oraz wspomagane ekspercko przez konsultantów agencyjnych szczebla seniorskiego. Studentom przedstawione i przybliżone zostaną praktycznie kluczowe aspekty uprawiania zawodu konsultanta PR. Zadania wykonywane są w zespołach i indywidualnie. Program laboratorium jest tak skonstruowany, by maksymalnie zbudować kompetencje poszukiwane przez pracodawców u kandydatów do pracy w agencji PR lub komórce PR organizacji. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają charakter laboratorium, a więc łączenia dwóch kluczowych elementów tworzących kompetencje dobrego konsultanta PR: praktycznej wiedzy oraz ćwiczeń w formie warsztatów. Podstawowy model zajęć to przekazanie tej wiedzy (pierwsza godzina zajęć) i warsztaty ćwiczeniowe (druga godzina). Duży nacisk jest położony na merytoryczną interakcję prowadzącego z uczestnikami zajęć. Omówione i przećwiczone zostaną m.in. takie obszary codziennej pracy konsultanta PR jak: • wprowadzenie do praktycznego PR – ile w praktycznym PR teorii, ile doświadczenia, ile metodologii a ile intuicji, ile etyki i ile złych zjawisk • strategie i taktyki w PR – jak tworzyć programy PR z głową • efektywność komunikacji – co tworzy skuteczne dotarcie do odbiorcy • komunikacja kryzysowa • eKryzys – wyzwania komunikacyjne w sieci, zwłaszcza w mediach społecznościowych, w tym hejt, trolling, mowa nienawiści • relacje z mediami – istota, czy przemijająca forma PR? • formaty pisarskie PR – informacja prasowa, backgrounder, Q&A, FAQ (różnice), oświadczenia, i inne • sztuka komunikacji personalnej – wystąpienia, prezentacje, prelekcje • agencja PR – jak jest zbudowana, jak funkcjonuje, jakie modele i najlepsze standardy działania; współpraca agencja-Klient (możesz być po każdej z tych stron) • PR polityczny – zmora, czy nadzieja? Zajęcia zakończą się sprawdzianem indywidualnie weryfikującym wybrane umiejętności i kompetencje. |
Literatura: |
• Tworzydło D., Public Relations praktycznie, Newsline 2017 • Seitel F.P., Public relations w praktyce, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003 • Łaszyn A., Media i ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Wydawnictwo Message House, Warszawa 2015 • Leksykon Public Relations, praca zbiorowa pod redakcją naukową Jerzego Olędzkiego i Dariusza Tworzydło, Newsline Rzeszów 2008 • Łaszyn A., eKryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Wydawnictwo Message House, Warszawa 2020 • Smith R. D., Strategic Planning for Public Relations, Routledge, New York 2009 (3rd edition) • Marconi J., Public Relations The Complete Guide, Thomson, Mason Ohio 2004 • Austin E.W., Pinkleton B.E., Strategic Public Relations Management. Planning and Managing Effective Communication Programs, Lawrence Erlbaum Associates Publishers, Mahwah, New Jersey, London 2006 • Lucinda Austin & Yan Jin, Social Media and Crisis Communication, Routledge New York, 2018 • Allan i Barbara Pease, Mowa ciała, Rebis , Warszawa 2007 • Artur Schopenhauer, Erystyka, Sensus, Gliwice 2007 |
Efekty uczenia się: |
W wyniku zajęć tego laboratorium student uzyska następującą wiedzę, umiejętności i inne kompetencje które przedstawiono poniżej: WIEDZA • pozna różnorodność dziedzin PR i ich praktyczny wymiar, by móc planować swą specjalizację lub profil zawodowy w PR • pozna podstawowe narzędzia i techniki PR – tradycyjne i nowe • rozumie mechanizmy kryzysu wizerunkowego – w sieci i poza nią • pozna kluczowe standardy dobrych praktyk w PR • dowie się jak funkcjonuje agencja PR i poznaje podstawowe zasady współpracy z nią po stronie Klienta • pozna kluczowe techniki kontaktu i relacji z dziennikarzami • pozna wybrane metody przeciwstawiania się negatywnej lub niekorzystnej komunikacji UMIEJĘTNOŚCI • potrafi odróżnić strategię od taktyki i wie, jak zaprojektować dobrze skonstruowany projekt PR oparty na tych dwóch filarach • pozna kluczowe techniki efektywnej komunikacji – key messages, bridging, flagging, etc • potrafi sporządzić dobre i wartościowe dla odbiorcy przekazy w różnych formatach (oświadczenie, Q&A, informacja prasowa) • umie podjąć właściwą reakcję wobec takich zjawisk w social media jak hejt, trolling, mowa nienawiści INNE KOMPETENCJE • potrafi odróżnić rzetelny PR od złego lub nieprofesjonalnego • może popularyzować standardy profesjonalne wśród pracowników PR • umie trafnie identyfikować komunikację z jej rzeczywistym przekazem w świecie mediów tradycyjnych i internetu, np. w programach informacyjnych, wypowiedziach polityków, atakach trolli, czy hejtoburzach |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia kończą się zaliczeniem na ocenę. Z uwagi na kompleksowy charakter kursu i wagę omawianych zagadnień uczestnictwo w zajęciach jest zalecane, a ich częste opuszczanie może skutkować niezaliczeniem przedmiotu. Studenci będą oceniani na podstawie obecności podczas zajęć, aktywności w dyskusjach i przygotowanej prezentacji. 1. Terminowe i merytoryczne przygotowanie prezentacji w wyznaczonym terminie 2. Ważnym kryterium będzie obecność na zajęciach i aktywność w dyskusjach, rejestrowana na bieżąco przez prowadzącego. Waga poszczególnych elementów będzie następująca: - udział w zajęciach i aktywność w dyskusjach – 10%, - przygotowanie prezentacji zaliczeniowej – 40%, - kolokwium z pozytywną oceną - 50%. |
Praktyki zawodowe: |
Nie występują. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Tworzydło | |
Prowadzący grup: | Dagmara Tarka, Dariusz Tworzydło, Emilia Zakrzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Tworzydło | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.