Polityka informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-API-D6PI |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Polityka informacyjna |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-DZIENNE I STOPNIA - 6 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu przybliżenie problematyki polityki informacyjnej, wskazanie głównych założeń, dobrych i złych praktyk w tym obszarze oraz praktyczne przećwiczenie zdobytych kompetencji. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu przybliżenie problematyki polityki informacyjnej studentom, wskazanie głównych założeń, dobrych i złych praktyk w tym obszarze. Na wszystkie zajęcia studenci będą proszeni o przeczytanie materiałów (fragmentów książek, dokumentów źródłowych itp.), które następnie będą wspólnie omawiane na zajęciach. W ramach zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia szczegółowe: • Polityka informacyjna i komunikacyjna – podstawy, terminologia, relacje do public relations • Kreowanie marki, kreowanie wizerunku • Rola mediów w polityce informacyjnej Projekt, będący przedmiotem zaliczenia, będzie polegał na przygotowania założeń polityki informacyjnej konkretnego podmiotu: fikcyjnego, lub też wzorowanego na już istniejącym. W ramach tego zadania studenci muszą wykazać się wiedzą i umiejętnościami pozyskanymi w trakcie semestru. Grupa projektowa organizowana jest w następujący sposób: prowadzący wskazuje liderów grup, którzy następnie metodą losowania dobierają sobie współpracowników. Liderzy odpowiedzialni są za powodzenie projektu i organizację pracy grupy. |
Literatura: |
Cummins, Joseph: Gra o Biały Dom. Wydawnictwo RM, Warszawa 2016. Haig, Matt: Porażki marek. Największe wpadki rekinów biznesu. Bellona, Warszawa 2006. Pokrzycka, Lidia; Mich, Włodzimierz [red.]: Media a demokracja. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2007. Thompson, John B.: Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów. Astrum, Wrocław 2006. Salenbacher, Jurgen: Creative personal branding. BIS Publishers, Amsterdam 2015. Trump, Donald J.: Crippled America. How to make America great again. Threshold Editions, New York 2015. Welch, David: Propaganda. Power of persuation. The British Library, London 2013. Znyk, Paweł: Od komunikacji do manipulacji. Mechanizmy wywierania wpływu. Europsky institut skumania medzinarodnych vzt’ahov, Kezmarok 2008. Żuk, Piotr: Media i władza. Demokracja, wolność przekazu i publiczna debata w warunkach globalizacji mediów. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2006. |
Efekty uczenia się: |
Student: • Ma uporządkowaną wiedzę w obszarze polityki informacyjnej • Zna podstawową terminologię specjalistyczną z obszaru polityki informacyjnej • Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania związanego z realizacją polityki informacyjnej • Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z realizacją polityki informacyjnej • Potrafi pracować w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa składa się z następujących elementów: • Aktywność na zajęciach (30%) • Ocena z projektu (70%) |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR PRO
CZ PT |
Typ zajęć: |
Projekt, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mariusz Luterek | |
Prowadzący grup: | Mariusz Luterek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.