Podstawy informatyki dla biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSMz1PIDB |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.901
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy informatyki dla biznesu |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 1 roku DSM zaoczne sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z funkcjonalnością systemów, które mogą być wykorzystywane do zarządzania przedsiębiorstwem oraz kluczowymi procesami w działalności organizacji wspieranymi przez narzędzia informatyczne. Studenci w ramach zajęć poznają kluczowe funkcjonalności programów: Microsoft Word i Microsoft Excel. |
Pełny opis: |
Zastosowania edytora w organizacji: 1. formatowanie tekstu (czcionka, akapit, lista punktowana, numerowana), 2. pełna obsługa formatowanych tabel (wczytywanie grafiki, obliczenia, wykresy), 3. dodatkowe funkcje obróbki dokumentu (sekcja, nagłówek, stopka, numeracja stron, szybkie części), 4. obiekty w edytorze tekstu na przykładzie grafiki ozdobnej, tworzenia schematu organizacyjnego oraz wzorów matematycznych, statystycznych itp., 5. tworzenie spisu treści dokumentu, indeksu haseł itp. 6. tworzenie spisu tabel i wykresów, 7. praca w trybie recenzji i śledzenie zmian. Ilustracją do haseł teoretycznych są case’y dotyczące działalności organizacji gospodarczej. Przykłady zastosowań arkusza kalkulacyjnego w organizacji: 1. konwencja adresowania w arkuszu kalkulacyjnym - odwołania względne, bezwzględne i mieszane, 2. formatowanie komórek oraz czcionki oraz wykorzystanie paska formuł, 3. tworzenie symulacji finansowych, 4. wykorzystanie funkcji wbudowanych oraz zagnieżdżanie funkcji, 5. praca z danymi z wielu arkuszy kalkulacyjnych, 6. tworzenie wykresów z jedną oraz wieloma seriami danych, 7. wprowadzenie do wykorzystanie funkcji finansowych w arkuszu, 8. funkcje bazodanowe w arkuszu kalkulacyjnym - sortowanie danych proste oraz wielopoziomowe, filtrowanie danych z wykorzystaniem autofiltra oraz filtrowania zaawansowanego Ilustracją do rozwiązań teoretycznych są przykłady wykorzystywane w kursach prowadzonych dla organizacji gospodarczych. |
Literatura: |
1. Kisielnicki J., Systemy informatyczne zarzadzania, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2013, 2. Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, Tom I i II, PWN, Warszawa 2023, 3. Wrotek, W., Office 2019 PL. Kurs (ebook) 4.Kerzner H. Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling, 12th Edition, J. Wiley and Sons Inc., USA, 2017, 5. Turban, E., Pollard, C., Wood, G., Information Technology for Management: Driving Digital Transformation to Increase Local and Global Performance, Growth and Sustainability 12th edition, John Wiley & Sons, Incorporated, NY, 2020, 6. Zasoby sieci Internet związane z problematyką zajęć. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu: Wiedza Student zna rodzaje systemów informacyjno-komunikacyjnych wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem i rozumie zasady, procedury i praktyki związane z korzystaniem z programów Word i Excel. (K_W02) Zna obszary działalności przedsiębiorstw, których wsparcie jest kluczowe dla poprawy wydajności procesów. Rozumie potrzeby stosowania narzędzi wspierających procesy zarządzania, w tym komputerowych systemów zarządzania oraz narzędzi takich jak edytor tekstu i arkusz kalkulacyjny. (K_W05) Umiejętności Student potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą zasad, procedur i praktyk związanych z korzystaniem z programów Word i Excel oraz innych narzędzi informatycznych i stosować je w praktyce. (K_U01) Zna funkcjonalności narzędzi wspierających zarządzanie przedsiębiorstwem. Potrafi zdefiniować potrzeby przedsiębiorstw wymagające wsparcia systemu informatycznego oraz przygotować analizy, diagnozy i raporty w programach Word i Excel. (K_U03) Student potrafi stosować metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne w pracach projektowych oraz rozwijać swoje umiejętności w tym zakresie. Poszukuje rozwiązań i doskonali swoje umiejętności w zakresie praktycznego zastosowania funkcji edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego. (K_U06) Kompetencje społeczne: Student potrafi analizować dokumenty Word lub arkusze Excel pod kątem błędów, nieścisłości lub braku spójności i wprowadzać konieczne poprawki. (K_K01) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia praktyczne przy komputerze z wykorzystaniem oprogramowania: 1. Microsoft Word, 2. Microsoft Excel. Projekty i zadania praktyczne i dwa praktyczne kolokwia cząstkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Zborowski | |
Prowadzący grup: | Alicja Fandrejewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.