Staż coachingowy pod superwizją
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP9-31 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Staż coachingowy pod superwizją |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Wspieranie rozwoju osobowości |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Zrealizowane zajęcia z lat I-III; ukończenie wcześniejszych zajęć wymaganych w ramach specjalizacji "Wspieranie rozwoju osobowości", a zwłaszcza zajęć "Coaching jako metoda", "Mechanizmy wpływu i komunikacji", "Proces i techniki pracy w coachingu indywidualnym w podejściu wielopoziomowym"; a także aktualne realizowanie treningowych sesji coachingu. |
Skrócony opis: |
Zajęcia polegają na superwizji prezentowanych przypadków pracy z klientem w ramach coachingu; dostarczają możliwości rozumienia procesu coachingu oraz zasad etycznych w coachingu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - na temat coachingu jako metody, procesu, roli coacha; - pozwalająca rozróżnić klienta coachingu od potencjalnego klienta psychoterapii.. Postawy: - odpowiedzialność i profesjonalizm w realizacji coachingu, - uważność na przebieg procesu w coachingu, - uważność na dostosowanie sposobu pracy do zasad etycznych, - traktowanie obserwacji coacha i informacji od klienta jako wskazówek służących dopasowaniu najlepszych sposobów pracy do potrzeb klienta. Umiejętności: - rozumienia procesu, - zauważania ważnych diagnostycznych elementów procesu, a także stanu klienta, jak i coacha, - komunikowania klientowi decyzji związanych z kontraktem, w tym nie podjęcia się, bądź skrócenia coachingu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mirosława Huflejt-Łukasik, Jan Jędrzejczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Nauka coachingu jako metody odbywa się poprzez prezentację studiów przypadków. Podczas zajęć omawiane są aktualnie bądź w przeszłości prowadzone procesy coachingu. Analizowany jest przebieg danego procesu coachingu, rozumienie problemu i celu klienta, możliwe sposoby postępowania. Podczas zajęć jest okazja, by przedyskutować zrozumienie specyfiki metody, kwestie dotyczące warsztatu coacha, zasad etycznych, a także indywidualnego wdrażania się do roli coacha. |
|
Literatura: |
- Huflejt-Łukasik, M. (2012). Coaching a psychoterapia. www.treco.pl - Huflejt-Łukasik, M. (2010). The practical meaning of a coaching contract. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching as a method of developing human potential, 245-252. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne - Huflejt-Łukasik, M. (2010). Zasady etyczne w psychoterapii i w coachingu. W: W. Kaczyńska (red.), Wokół etyki służb społecznych. Wydanie II rozszerzone. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego - Huflejt-Łukasik, M., Peczko, B. (2012). Coaching. W: L. Grzesiuk, H. Suszek, Psychoterapia. Pogranicza. Warszawa: Eneteia, str. 389-412. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.