Coaching jako metoda
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP309-23 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Coaching jako metoda |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Wspieranie rozwoju osobowości |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | psychologia |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Ukończone i zaliczone zajęcia wymagane do realizacji wcześniej w ramach danej specjalizacji. |
Skrócony opis: |
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z coachingiem jako metodą wspierania jednostek i zespołów, w tym przede wszystkim w organizacjach. A zatem pokazanie, jakim celom może służyć coaching w organizacji, jakie są jego uwarunkowania i wyznaczniki jego skuteczności. Wykład dostarcza wiedzę o coachingu, definicjach, podejściach, a także planowaniu i realizowaniu coachingu w organizacji. Wskazuje na kluczowe korzyści dla organizacji z wdrożenia coachingu, ale też zwraca uwagę na wyzwania i ograniczenia towarzyszące wykorzystaniu coachingu w rozwoju zasobów ludzkich w organizacjach. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - na temat coachingu jako metody oraz porównanie do innych form wspierania rozwoju jednostek i zespołów, - na temat planowania i realizacji coachingu w organizacji, - znajomość zasad etycznych i zawierania kontraktu w coachingu, - przykładowych projektów badawczych dotyczących coachingu. Postawy: - odpowiedzialność i profesjonalizm w realizacji coachingu. Umiejętności: - rozumienia specyfiki coachingu jako metody oraz jego realizacji w organizacji, w tym: planowanie coachingu, zawieranie kontraktu z klientem i umowy z organizacją. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Kobylińska | |
Prowadzący grup: | Mirosława Huflejt-Łukasik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z coachingiem jako metodą wspierania jednostek i zespołów, w tym przede wszystkim w organizacjach. A zatem pokazanie, jakim celom może służyć coaching w organizacji, jakie są jego uwarunkowania i wyznaczniki jego skuteczności. Wykład dostarcza wiedzę o coachingu, definicjach, podejściach, rodzajach coachingu, a także planowaniu i realizowaniu coachingu w organizacji. Wskazuje na kluczowe korzyści dla osób i organizacji z korzystania z coachingu. Zwraca też uwagę na wyzwania i ograniczenia towarzyszące wykorzystaniu coachingu w rozwoju zasobów ludzkich w organizacjach. |
|
Literatura: |
Huflejt-Łukasik, M. (2010). The practical meaning of a coaching contract. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching as a method of developing human potential, 245-252. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. • Huflejt-Łukasik, M. (2010). Zasady etyczne w psychoterapii i w coachingu. W: W. Kaczyńska (red.), Wokół etyki służb społecznych. Wydanie II rozszerzone. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.53-370. Warszawa: Eneteia. • Huflejt-Łukasik, M., (2012). Coaching a psychoterapia. www.treco.pl. • Huflejt-Łukasik, M., Peczko, B. (2012). Coaching. W: L. Grzesiuk, H. Suszek, Psychoterapia. Pogranicza. Warszawa: Eneteia. • Huflejt-Łukasik, M., Turkowski, P. (2011). Funkcje coachingu w organizacji i dobór coacha. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching katalizator rozwoju organizacji, 124-138. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. • Huflejt-Łukasik, M., Turkowski, P., Zawiłowski, G. (2014). Coaching w organizacji: coaching a zarządzanie. W: L. D. Czarkowska, Coaching transformacyjny jako droga ku energii, 41-53. Warszawa: Wydawnictwo Poltext. • Huflejt-Łukasik, M., Zawiłowski, G., Budkowski, M. (2015). Co powinien wiedzieć i potrafić profesjonalny coach: jak wybierać coachów do organizacji. W: L. D. Czarkowska, Business coaching jako dźwignia rozwoju przedsiębiorczości, 67-88. Warszawa: Wydawnictwo Poltext. • Huflejt-Łukasik, M., Zawiłowski, G., Jędrzejczyk, J. (2017). Współpraca i motywacja w zespole - jak budować poprzez coaching W: L. D. Czarkowska, Coaching jako klucz do motywacji wewnętrznej, 161-177. Warszawa: Wydawnictwo Poltext. • Zawiłowski, G., Huflejt-Łukasik, M., Skoniecki. M. (2016). Dialog w coachingu – zwykła rozmowa czy profesjonalne narzędzie? W: L. D. Czarkowska, Coaching jako konstruktywny dialog, 105-121. Warszawa: Wydawnictwo Poltext |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Kobylińska, Anna Szuster-Kowalewicz | |
Prowadzący grup: | Mirosława Huflejt-Łukasik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z coachingiem jako metodą wspierania jednostek i zespołów, w tym przede wszystkim w organizacjach. A zatem pokazanie, jakim celom może służyć coaching w organizacji, jakie są jego uwarunkowania i wyznaczniki jego skuteczności. Wykład dostarcza wiedzę o coachingu, definicjach, podejściach, rodzajach coachingu, a także planowaniu i realizowaniu coachingu w organizacji. Wskazuje na kluczowe korzyści dla osób i organizacji z korzystania z coachingu. Zwraca też uwagę na wyzwania i ograniczenia towarzyszące wykorzystaniu coachingu w rozwoju zasobów ludzkich w organizacjach. |
|
Literatura: |
Huflejt-Łukasik, M. (2010). The practical meaning of a coaching contract. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching as a method of developing human potential, 245-252. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. • Huflejt-Łukasik, M. (2010). Zasady etyczne w psychoterapii i w coachingu. W: W. Kaczyńska (red.), Wokół etyki służb społecznych. Wydanie II rozszerzone. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.53-370. Warszawa: Eneteia. • Huflejt-Łukasik, M., (2012). Coaching a psychoterapia. www.treco.pl. • Huflejt-Łukasik, M., Peczko, B. (2012). Coaching. W: L. Grzesiuk, H. Suszek, Psychoterapia. Pogranicza. Warszawa: Eneteia. • Huflejt-Łukasik, M., Turkowski, P. (2011). Funkcje coachingu w organizacji i dobór coacha. W: L.D. Czarkowska (red.). Coaching katalizator rozwoju organizacji, 124-138. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. • Huflejt-Łukasik, M., Turkowski, P., Zawiłowski, G. (2014). Coaching w organizacji: coaching a zarządzanie. W: L. D. Czarkowska, Coaching transformacyjny jako droga ku energii, 41-53. Warszawa: Wydawnictwo Poltext. • Huflejt-Łukasik, M., Zawiłowski, G., Budkowski, M. (2015). Co powinien wiedzieć i potrafić profesjonalny coach: jak wybierać coachów do organizacji. W: L. D. Czarkowska, Business coaching jako dźwignia rozwoju przedsiębiorczości, 67-88. Warszawa: Wydawnictwo Poltext. • Huflejt-Łukasik, M., Zawiłowski, G., Jędrzejczyk, J. (2017). Współpraca i motywacja w zespole - jak budować poprzez coaching W: L. D. Czarkowska, Coaching jako klucz do motywacji wewnętrznej, 161-177. Warszawa: Wydawnictwo Poltext. • Zawiłowski, G., Huflejt-Łukasik, M., Skoniecki. M. (2016). Dialog w coachingu – zwykła rozmowa czy profesjonalne narzędzie? W: L. D. Czarkowska, Coaching jako konstruktywny dialog, 105-121. Warszawa: Wydawnictwo Poltext |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.