Praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1200-2PRAUCZ3P |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.3
|
Nazwa przedmiotu: | Praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
Przedmioty bloku pedagogicznego studia 2-go stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | uprawnienia pedagogiczne |
Wymagania (lista przedmiotów): | Psychologia 2500-ZNP-CH-2 |
Założenia (opisowo): | Zajęcia mają na celu przybliżenie sposobów oraz strategii rozwoju pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia dotyczą omówienia zagadnień związanych z pracą z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Omówione zostaną sposoby wsparcia i pracy ucznia z różnymi trudnościami oraz uczniami uzdolnionymi. |
Pełny opis: |
Przedmiotem zajęć będzie przybliżenie problematyki pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w tym samej diagnozy potrzeb. Omawiane będą sposoby prowadzenia zajęć oraz oceny arkuszy sprawdzających wiedzę uczniów z różnymi trudnościami w funkcjonowaniu i dysfunkcjami a także praca z uczniami słabowidzącymi, niewidomymi, dyslektycznymi, niepełnosprawnymi ruchowo. Dyskutowane będą sposoby aktywizacji uczniów oraz sposoby poszukiwania informacji. |
Literatura: |
Podawana przez prowadzącego. |
Efekty uczenia się: |
Po zajęciach student będzie umiał określić specyficzne potrzeby uczniów. W szczególności: - zna i rozumie normy, procedury i dobre praktyki stosowane w działalności pedagogicznej. zagadnienie edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasady inkluzji; zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów; treści nauczania i typowe trudności uczniów związane z ich opanowaniem; metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów - umie obserwować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, oraz proponować rozwiązania problemów, podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów - jest gotów do podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja na wybrany temat omawiany podczas zajęć + zaliczenie w formie testu z możliwymi pytaniami otwartymi i zamkniętymi. Ocena końcowa stanowi składową ocen z prezentacji (40%) oraz testu (60%). Dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności podczas zajęć. |
Praktyki zawodowe: |
- |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Chotkowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Chotkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Chotkowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Chotkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.