Popularyzator chemii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1200-2POCHEML |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.3
|
Nazwa przedmiotu: | Popularyzator chemii |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru w semestrze 3M (S2-PRK-CHM) Przedmioty do wyboru w semestrze letnim (S2-CH, S2-CHS) |
Punkty ECTS i inne: |
1.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Aktywny udział w wyszukiwaniu, przygotowywaniu i przeprowadzaniu doświadczeń chemicznych. Nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi kandydatami na chemików. |
Skrócony opis: |
Uczestniczenie w wydarzeniach popularyzujących chemię a koordynowanych przez Wydział Chemii Uniwersytetu Warszawskiego. Celem zajęć jest wykształcenie u studentek i studentów umiejętności wyszukiwania, opracowywania i bezpiecznego wykonywania doświadczeń chemicznych o popularyzującym charakterze. |
Pełny opis: |
Uczestniczenie w wydarzeniach popularyzujących chemię a koordynowanych przez Wydział Chemii Uniwersytetu Warszawskiego. Celem zajęć jest wykształcenie u studentek i studentów umiejętności wyszukiwania, opracowywania i bezpiecznego wykonywania doświadczeń chemicznych o popularyzującym charakterze. Na podstawie opisów doświadczeń dostępnych w książkach, artykułach czy w zasobach internetowych, uczestnicy zajęć opracują własne merytorycznie poprawne aranżacje, przygotują odpowiedni sprzęt i odczynniki, sprawdzą poprawność przebiegu doświadczeń. Następnie studenci i studentki przeprowadzą opracowane doświadczenia wykazując się umiejętnością wykorzystywania poprawnego języka nauki dostosowanego do wieku i wiedzy audytorium, a także z dbałością o bezpieczeństwo zgromadzonych podczas eksperymentowania z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa pracy ze stosowanymi odczynnikami. |
Literatura: |
Książki, artykuły i zasoby internetowe zawierające opisy doświadczeń chemicznych, np. 1. Angelika Gumkowska "Laboratorium w szufladzie. Chemia", Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2015, Warszawa. 2. Tomasz Pluciński "Doświadczenia chemiczne", Adamantan, 1997, Warszawa. 3. Stefan Sękowski "Bazar chemiczny", Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1981, Warszawa. 4. Artykuły w czasopiśmie „Chemia w szkole”. 5. https://www.weirdscience.eu |
Efekty uczenia się: |
– Potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców (P7S_UK) – Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści (P7S_KK) – Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego (P7S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę wystawioną na podstawie: - aktywności podczas zajęć promocyjnych, - pracy własnej podczas wyszukiwania propozycji doświadczeń, opracowywania własnych aranżacji doświadczeń i prezentowania ich; - umiejętności posługiwania się poprawnym językiem nauki dostosowanym do audytorium; - dbałości o bezpieczeństwo podczas eksperymentowania |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 100 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Siporska | |
Prowadzący grup: | Agata Kowalczyk, Michał Michalec, Katarzyna Pałka, Agnieszka Siporska, Krzysztof Stolarczyk, Elżbieta Winnicka, Sylwia Żołądek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.