Seminarium specjalizacyjne z chemii teoretycznej i strukturalnej (w jęz. ang.)
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 1200-2CHTEOSTSA2M |
| Kod Erasmus / ISCED: |
13.3
|
| Nazwa przedmiotu: | Seminarium specjalizacyjne z chemii teoretycznej i strukturalnej (w jęz. ang.) |
| Jednostka: | Wydział Chemii |
| Grupy: |
Pracownie i seminaria specjalizacyjne w semestrze 2M |
| Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
| Język prowadzenia: | angielski |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Założenia (opisowo): | Cele tego przedmiotu mogą być osiągnięte tylko wtedy, jeśli student zna chemię kwantową i krystalochemię. Ułatwieniem jest, oczywiście, dobra znajomość matematyki i fizyki. |
| Tryb prowadzenia: | w sali |
| Skrócony opis: |
Nauka sposobu prezentacji materiału naukowego z koniecznością obrony tez naukowych wystąpień. |
| Pełny opis: |
Wystąpienia ustne specjalizantów (każde ok. 60 min) dotyczące podstawowych zagadnień chemii teoretycznej i krystalografii wybranych z oferowanej listy albo dodatkowych, dodanych przez studenta do listy zagadnień (za zgodą prowadzącego). Słuchacze nabywają umiejętności zaplanowania wystąpienia (struktura logiczna), prezentacji (meritum i technika), obrony tezy (wygłaszający), uczestnictwa w dyskusji (pozostali). Jakość wystąpienia jest analizowana przez prowadzącego i specjalizantów (pozytywy, uchybienia, wnioski na przyszłość). |
| Literatura: |
w zależności od prezentowanego materiału: albo informacje podręcznikowe albo konkretne prace oryginalne podane przez prowadzącego. |
| Efekty uczenia się: |
Najważniejszym efektem powinno być przeświadczenie o konieczności głębokiego rozumienia prezentowanego materiału, a dalej, nauka logicznego rozplanowania prezentacji, nauka technicznych aspektów przedstawiania, nauka sposobu dyskusji. |
| Metody i kryteria oceniania: |
Każdy referat specjalizanta jest oceniany przez prowadzącego, a ocena końcowa zależy od oceny wszystkich wystąpień. W ocenie brane jest pod uwagę rozumienie prezentowanego materiału (sprawdzane przez jego odpowiedzi na pytania) - 70%, sposób prezentacji materiału: aspekt dydaktyczny (20%) i techniczny (10%). |
| Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT SEM-SPE
ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Seminarium specjalizacyjne, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Andrzej Sikorski | |
| Prowadzący grup: | Andrzej Sikorski, Krzysztof Woźniak | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
| Skrócony opis: |
Nauka sposobu prezentacji materiału naukowego z koniecznością obrony tez naukowych wystąpień. |
|
| Pełny opis: |
Wystąpienia ustne specjalizantów (każde ok. 60 min) dotyczące podstawowych zagadnień chemii teoretycznej i krystalografii wybranych z oferowanej listy albo dodatkowych, dodanych przez studenta do listy zagadnień (za zgodą prowadzącego). Słuchacze nabywają umiejętności zaplanowania wystąpienia (struktura logiczna), prezentacji (meritum i technika), obrony tezy (wygłaszający), uczestnictwa w dyskusji (pozostali). Jakość wystąpienia jest analizowana przez prowadzącego i specjalizantów (pozytywy, uchybienia, wnioski na przyszłość). |
|
| Literatura: |
w zależności od prezentowanego materiału: albo informacje podręcznikowe albo konkretne prace oryginalne podane przez prowadzącego. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-02-16 - 2026-06-07 |
Przejdź do planu
PN WT SEM-SPE
ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Seminarium specjalizacyjne, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Andrzej Sikorski | |
| Prowadzący grup: | Andrzej Sikorski, Krzysztof Woźniak | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
| Skrócony opis: |
Nauka sposobu prezentacji materiału naukowego z koniecznością obrony tez naukowych wystąpień. |
|
| Pełny opis: |
Wystąpienia ustne specjalizantów (każde ok. 60 min) dotyczące podstawowych zagadnień chemii teoretycznej i krystalografii wybranych z oferowanej listy albo dodatkowych, dodanych przez studenta do listy zagadnień (za zgodą prowadzącego). Słuchacze nabywają umiejętności zaplanowania wystąpienia (struktura logiczna), prezentacji (meritum i technika), obrony tezy (wygłaszający), uczestnictwa w dyskusji (pozostali). Jakość wystąpienia jest analizowana przez prowadzącego i specjalizantów (pozytywy, uchybienia, wnioski na przyszłość). |
|
| Literatura: |
w zależności od prezentowanego materiału: albo informacje podręcznikowe albo konkretne prace oryginalne podane przez prowadzącego. |
|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.
