Pedagogika z elementami psychologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1101-5NP11 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.104
|
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika z elementami psychologii |
Jednostka: | Wydział Fizyki |
Grupy: |
Fizyka, II stopień; przedmioty specjalności "Nauczanie i popularyzacja fizyki" Przedmioty do wyboru dla doktorantów; |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie przyszłych nauczycieli do pracy z młodzieżą szkół ponadpodstawowych. W organizowaniu procesów kształcenia będą uwzględniane zmiany rozwojowe dorastającej młodzieży i ich wpływ na style uczenia się i planowanie drogi rozwoju zawodowego. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie przyszłych nauczycieli do pracy z młodzieżą szkół ponadpodstawowych. W organizowaniu procesów kształcenia będą uwzględniane zmiany rozwojowe dorastającej młodzieży i ich wpływ na style uczenia się i planowanie drogi rozwoju zawodowego. Program: 1. Zmiany rozwojowe w okresie dorastania i ich wpływ na organizowanie procesów kształcenia. 2. Rola autorytetów w procesie kształcenia. 3. Wpływ mediów na postawy młodzieży. 4. Rozwiązywanie problemów wieku młodzieńczego. 5. Wpływ kultury na kształtowanie się stylu życia . 6. Rozwój zawodowy nauczyciela. 7. Planowanie drogi własnego rozwoju zawodowego. 8. Programy wychowawcze różnych placówek wychowawczych - analiza programów instytucji oświatowych odwiedzanych podczas praktyk. 9. Etyczny wymiar zawodu nauczyciela. 10. Działalność nauczyciela i jego rozwój w perspektywie polityki oświatowej państwa. Warunki zaliczenia: Zaliczenie na ocenę: (aktywny udział w zajęciach) Prace zaliczeniowe: przygotowanie projektu własnego rozwoju zawodowego oraz innowacyjnego planu rozwoju wybranej placówki oświatowej. Opis przygotowała Stefania Elbanowska, lipiec 2007 |
Literatura: |
1. Wanda Budohoska, Ziemowit Włodarski, Psychologia uczenia się. Wydawnictwo PWN; 2. Judy W.Eby , Joan F. Smutny, Jak kształtować uzdolnienia dzieci i młodzieży. WSiP Warszawa 1998. 3. Richard I. Arends,. Uczymy się nauczać. WSiP, Warszawa 1995. 4. Anna Matczak, Zarys psychologii rozwoju. Wydawnictwo Akademickie "Żak" Warszawa 2002. 5. Gerd Mietzel, Psychologia kształcenia. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Gdańsk 2002. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stefania Elbanowska-Ciemuchowska | |
Prowadzący grup: | Stefania Elbanowska-Ciemuchowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.