Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zespołowy projekt studencki – fizyka reaktorów jądrowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-ZPS-FRJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zespołowy projekt studencki – fizyka reaktorów jądrowych
Jednostka: Wydział Fizyki
Grupy: Fizyka, II stopień; przedmioty specjalności Fizyka reaktorów jądrowych
Zespołowe projekty studenckie
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Kierunek podstawowy MISMaP:

fizyka

Założenia (opisowo):

W ramach przedmiotu grupa studentów wspólnie rozwiązuje zadanie/problem z zakresu fizyki reaktorów jądrowych pod nadzorem opiekuna.


Zajęcia będą prowadzone w j. angielskim przez wykładowców uczelni KINGS (Korea) Prof. Yoon/Prof. Hah


Zajęcia odbywają się w trybie nieregularnym w ciągu jednego tygodnia wskazanego przez wykładowcę 5 spotkań x 3h (prawdopodobnie grudzień/styczen).

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

W ramach przedmiotu grupa studentów wspólnie rozwiązuje zadanie/problem z zakresu fizyki reaktorów jądrowych pod nadzorem opiekuna. Celem kursu jest dostarczenie studentom doświadczenia ze wspólnej pracy nad projektem, które mogą wykorzystać w pracy zawodowej. Wynikiem rozwiązania jest wspólny raport badawczy i jego obrona (prezentacja).

Pełny opis:

As part of the course, a group of students collectively solves a problem/task in the field of nuclear design under the supervision of a tutor. The offered topics are followings ;

(1) Overview of nuclear design

• Description for nuclear reactor components.

• Commercial nuclear design process.

• Computer code systems in commercial nuclear reactor core design.

(2) Nuclear design requirements and limits

• Energy requirement.

• Nuclear design limits as licensing issues : pin peaking factor, burnup, shutdown margin, MTC and FTC.

(3) Nuclear reactor startup test

• Startup test process and reactivity computer.

• Measurement of CBC, ITC and control rod worth.

(4) Fuel batch optimization

• Determination of enrichment, number of FAs.

• Linear reactivity model and optimization theories.

• Computer code run : FA cross-section generation and/or

• FA depletion simulation with various enrichments.

(5) Optimimum loading pattern determination with variable enrichment, height and number of FA.

• Nuclear reactor core modelling using a computer code.

• Computer code run :

Optimum Loading pattern search using the results obtained from step (4)

• Confirm design requirements and limits.

• Prepare project report.

(6) Presentation and discussion

To complete above topics, students will do a team project and share tasks. The aim of the course is to provide students with experience in collaborative project work that they can utilize in their professional careers. The outcome of the project is a joint research report and its defense (presentation). Each team should choose a leader who directs the work and divides tasks. During the implementation of the research project, regular meetings with the tutor are planned to monitor progress in task completion and student involvement.

Literatura:

1. W. Frankowski: "Podstawy projektowania jądrowych reaktorów energetycznych", Warszawa, 1961

2. Y. Oka: "Nuclear Reactor Design (An Advanced Course in Nuclear Engineering)", Springer, 2014

3. B. Zohuri "Neutronic Analysis For Nuclear Reactor Systems", Springer, 2017

4. J. J. Duderstadt: "Nuclear Reactor Analysis", Wiley, 1976

Efekty uczenia się:

The implementation of projects by student teams aims to help students acquire and develop competencies related to:

• Nuclear design process

• Computer modelling in nuclear design

• teamwork

• planning

• achieving set goals

• fair assessment of the contribution of group members

Metody i kryteria oceniania:

Assessment for grading based on :

(1) Quality of final report

(2) Presentation skill

(3) Q/A during presentation

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Projekt, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Korgul
Prowadzący grup: Chang Joo Hah, Jooil Yoon
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Projekt, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Korgul
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.
ul. Pasteura 5, 02-093 Warszawa tel: +48 22 5532 000 https://www.fuw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)