Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Współczesne metody prezentacji i promocji nauki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-WMPPN Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Współczesne metody prezentacji i promocji nauki
Jednostka: Wydział Fizyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Opanowanie przez studenta umiejętności prezentacji i autoprezentacji. Zdobycie umiejętności skutecznej promocji swoich osiągnięć. Opanowanie tremy, Redagowanie tekstów, w tym tekstów promocyjnych, Poszukiwanie elementów atrakcyjnych, które zwrócą uwagę odbiorców, Organizacja i prowadzenie konferencji, w szczególności konferencji prasowych.

Pełny opis:

1.Sprzedaż nauki i techniki. Czym jest sprzedaż nauki? Jak dotrzeć do odbiorców? Szukamy ciekawostek i tematów.

2.Podstawy komunikacji. Jak zdobyć słuchacza? Jak utracić widza lub słuchacza?

3.Żywe słowo Jak przekonująco i ciekawie mówić? Co mówić i czego nie mówić? Próby zaprojektowania ciekawego wystąpienia

4 Tworzenie dobrego wystąpienia.

5. Sztuka pisania – podanie, CV, list motywacyjny, ulotka promocyjna.

6.Przekaż emocje. Skuteczne operowanie głosem.

7.Ciekawe wystąpienie. Jak stworzyć wiarygodne i ciekawe wystąpienie? Próby wystąpień w praktyce

8.Jak zadbać o stronę wizualną naszego wystąpienia. Strój, zachowanie, rekwizyty, otoczenie.

9.Czym jest mowa ciała i jak wykorzystuje się ją w praktyce? Co zrobić z rękami? Jak usiąść?

10.Prezentacja z wykorzystaniem komputera Zalety i pułapki programów prezentacyjnych. Jak przygotować slajdy? Jak je prezentować?

Literatura:

1.Wiktor Niedzicki – Prezentacja w nauce, biznesie, polityce Poltext 2010

2. Wiktor Niedzicki – Jak sprzedać naukę” OPI 2015

3. Natalia Osica, Wiktor Niedzicki – Sztuka promocji nauki, OPI 2017

4. Wiktor Niedzicki – Dobrze zaprezentuj swoją pracę Mechatronika 2017

5.Peter Guber – Zwycięskie opowieści MT Biznes 2011

6.Jerry Wiessman – Skuteczny prezenter MT Biznes 2011

7.Dale Carnegie – Jak stać się doskonałym mówcą i rozmówcą Wydawnictwo Studio EMKA 2009

8. .Bert Decker – Wystąpienia publiczne MT Biznes 2008

9.Wiktor Niedzicki – Sekrety prezentacji nauki Ambernet 2005

10.Wystąpienia publiczne i profesjonalna korespondencja, pod redakcją Piotra Andrzejewskiego Forum 2005

11.Anna Murdoch – Prezentacje i wystąpienia w public relations Poltext 2000

12.Jolanta Cianciara, Bożena Uścińska – Komunikacja społeczna Astrum 1999

Efekty uczenia się:

Znajomość środków i metod i technik prezentacyjnych. Znajomość podstaw współczesnych metod PR.

Znajomość przepisów dotyczących własności intelektualnej, znajomość podstaw prowadzenia działalności gospodarczej.

Umie przygotować i przeprowadzić poprawną prezentację oraz przygotować działania promujące firmę

Potrafi kierować zespołem, dzielić obowiązki, potrafi zaprojektować wyrób, jego produkcję i oszacować koszty, a także wystąpić do inwestorów z wnioskiem o finansowanie

Metody i kryteria oceniania:

Udział w zajęciach(maksymalnie 3 nieobecności)

Poziom przygotowanych prezentacji, aktywnych udział w zajęciach, poziom przygotowania do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy. Test wielokrotnego wyboru + 5 zdań tekstu na zadany temat,

a przede wszystkim pozytywne zaliczenie 2 ćwiczeń prezentacji (2 prace projektowe)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiktor Niedzicki
Prowadzący grup: Wiktor Niedzicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.