Współczesne metody prezentacji i promocji nauki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-WMPPN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współczesne metody prezentacji i promocji nauki |
Jednostka: | Wydział Fizyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Opanowanie przez studenta umiejętności prezentacji i autoprezentacji. Zdobycie umiejętności skutecznej promocji swoich osiągnięć. Opanowanie tremy, Redagowanie tekstów, w tym tekstów promocyjnych, Poszukiwanie elementów atrakcyjnych, które zwrócą uwagę odbiorców, Organizacja i prowadzenie konferencji, w szczególności konferencji prasowych. |
Pełny opis: |
1.Sprzedaż nauki i techniki. Czym jest sprzedaż nauki? Jak dotrzeć do odbiorców? Szukamy ciekawostek i tematów. 2.Podstawy komunikacji. Jak zdobyć słuchacza? Jak utracić widza lub słuchacza? 3.Żywe słowo Jak przekonująco i ciekawie mówić? Co mówić i czego nie mówić? Próby zaprojektowania ciekawego wystąpienia 4 Tworzenie dobrego wystąpienia. 5. Sztuka pisania – podanie, CV, list motywacyjny, ulotka promocyjna. 6.Przekaż emocje. Skuteczne operowanie głosem. 7.Ciekawe wystąpienie. Jak stworzyć wiarygodne i ciekawe wystąpienie? Próby wystąpień w praktyce 8.Jak zadbać o stronę wizualną naszego wystąpienia. Strój, zachowanie, rekwizyty, otoczenie. 9.Czym jest mowa ciała i jak wykorzystuje się ją w praktyce? Co zrobić z rękami? Jak usiąść? 10.Prezentacja z wykorzystaniem komputera Zalety i pułapki programów prezentacyjnych. Jak przygotować slajdy? Jak je prezentować? |
Literatura: |
1.Wiktor Niedzicki – Prezentacja w nauce, biznesie, polityce Poltext 2010 2. Wiktor Niedzicki – Jak sprzedać naukę” OPI 2015 3. Natalia Osica, Wiktor Niedzicki – Sztuka promocji nauki, OPI 2017 4. Wiktor Niedzicki – Dobrze zaprezentuj swoją pracę Mechatronika 2017 5.Peter Guber – Zwycięskie opowieści MT Biznes 2011 6.Jerry Wiessman – Skuteczny prezenter MT Biznes 2011 7.Dale Carnegie – Jak stać się doskonałym mówcą i rozmówcą Wydawnictwo Studio EMKA 2009 8. .Bert Decker – Wystąpienia publiczne MT Biznes 2008 9.Wiktor Niedzicki – Sekrety prezentacji nauki Ambernet 2005 10.Wystąpienia publiczne i profesjonalna korespondencja, pod redakcją Piotra Andrzejewskiego Forum 2005 11.Anna Murdoch – Prezentacje i wystąpienia w public relations Poltext 2000 12.Jolanta Cianciara, Bożena Uścińska – Komunikacja społeczna Astrum 1999 |
Efekty uczenia się: |
Znajomość środków i metod i technik prezentacyjnych. Znajomość podstaw współczesnych metod PR. Znajomość przepisów dotyczących własności intelektualnej, znajomość podstaw prowadzenia działalności gospodarczej. Umie przygotować i przeprowadzić poprawną prezentację oraz przygotować działania promujące firmę Potrafi kierować zespołem, dzielić obowiązki, potrafi zaprojektować wyrób, jego produkcję i oszacować koszty, a także wystąpić do inwestorów z wnioskiem o finansowanie |
Metody i kryteria oceniania: |
Udział w zajęciach(maksymalnie 3 nieobecności) Poziom przygotowanych prezentacji, aktywnych udział w zajęciach, poziom przygotowania do praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy. Test wielokrotnego wyboru + 5 zdań tekstu na zadany temat, a przede wszystkim pozytywne zaliczenie 2 ćwiczeń prezentacji (2 prace projektowe) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.