Nauka języka angielskiego specjalistycznego 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-IMNJASP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka angielskiego specjalistycznego 1 |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru I w CKNJOiEE UW - studia II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Oczekuje się, że uczniowie osiągną wysoki poziom znajomości języka angielskiego na poziomie C1 / C1+; mieć świadomość wagi samodzielnej nauki i przygotowania przed zajęciami; chętni do entuzjastycznego - ale krytycznego - zaangażowania się w materiały oraz do wyrażania (i przyjmowania) konstruktywnej krytyki swojej pracy. |
Skrócony opis: |
Podczas kursu studenci zostaną wprowadzeni w podstawową wiedzę na temat rozwoju i różnych kontekstów ESP. Dokładniej, skupią się na języku angielskim i jego praktycznym zastosowaniu w świecie współczesnej edukacji. Będą również mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności receptywnych i produktywnych na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich. |
Pełny opis: |
Celem kursu jest rozwój umiejętności receptywnych, sporządzania notatek ze słuchania, rozszerzonych umiejętności słuchania, czytania w celu mówienia/prezentacji oraz wykorzystania multimediów w celu skupienia się na współczesnych zagadnieniach w ramach konkretnych tematów ESP. Ponadto kurs ma na celu rozwinięcie wykorzystania języka angielskiego/umiejętności akademickich na poziomie C1+ poprzez badanie źródeł w świecie ESP: czasopism, raportów, mediów internetowych. Mówiąc dokładniej, kurs koncentruje się na następujących obszarach: rejestr akademicki / styl / słownictwo; zwięzłość; zaawansowane kolokacje; niuanse i wielość znaczeń; negocjacje i podział władzy; język pieniędzy i finansów, zdrowie i dobre samopoczucie, prawniczy angielski i terminy metodologiczne. Ponadto ćwiczone są umiejętności produktywne: większa biegłość w prezentacjach: argumentowaniu, spekulowaniu, formułowaniu wniosków; Projekt PowerPointa; płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent; oraz korzystanie z notatek przy dłuższych zadaniach związanych z mówieniem/pisaniem. |
Literatura: |
Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace. Cohen, L. (2017). Research methods in education. Routledge. Chandler, Kate et al. (2013). Pearson test of English academic practice tests plus. Pearson Longman. Chitty, C. (2014). Educational policy in Britain. Contemporary Political Studies. Dudley-Evans. (1998). Developments in English for specific purposes Cambridge. McMahon, M. (2010). Contemporary issues in learning and teaching. Sage. Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global. Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley. IELTS materials (academic profile) Lecturer’s own materials |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student będzie: K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo i pedagogika właściwą dla nauczania języków obcych K_W17 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim: ich prawidłowości i zakłócenia. K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku angielskim. K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania. K_U17 komunikować się na tematy specjalistyczne i argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski. K_U18 porozumiewać się w języku angielskim, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku angielskim. K_U19 przygotować zaawansowane prace pisemne w języku angielskim właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów. K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim (C1+) popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów (C1+). K_U23 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1+ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej. K_U27 samodzielnie, przez całe życie, zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku Absolwent jest gotów do: K_K01 uczenia się przez całe życie K_K02 krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu angielskim. |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr 5 Zaliczenie na ocenę na koniec semestru opiera się na: Aktywny udział 30pkt Esej 30 pkt Krótka prezentacja 40pkt |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Graham Carr | |
Prowadzący grup: | Graham Carr | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
|
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Podczas kursu studenci zostaną wprowadzeni w podstawową wiedzę na temat rozwoju i różnych kontekstów ESP. Dokładniej, skupią się na języku angielskim i jego praktycznym zastosowaniu w świecie współczesnej edukacji. Będą również mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności receptywnych i produktywnych na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich. |
|
Pełny opis: |
Umiejętności receptywne • Robienie notatek ze słuchania • Rozszerzone umiejętności słuchania • Czytanie do celów mówienia/prezentacji • Korzystanie z multimediów w celu skupienia się na współczesnych problemach w określonych tematach ESP • Rozwój praktycznych umiejętności językowych / akademickich na poziomie C1 / C2 • Poszukiwanie źródeł w świecie ESP: czasopisma, raporty, media internetowe Lexis • Rejestr akademicki / styl / słownictwo • Zwięzłość • Zaawansowane kolokacje • Niuanse i wiele znaczeń • Negocjacje i dzielenie się władzą • Język pieniędzy i finansów, zdrowie i dobre samopoczucie, prawniczy angielski i terminologia metodologiczna Umiejętności produkcyjne • Rozwijanie biegłości w prezentacjach: argumentacja, spekulacja, formułowanie wniosków • Projekt programu PowerPoint • Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent • Używanie notatek do dłuższych zadań mówienia / pisania |
|
Literatura: |
Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace. Cohen, L. (2017). Research methods in education. Routledge. Chandler, Kate et al. (2013). Pearson test of English academic practice tests plus. Pearson Longman. Chitty, C. (2014). Educational policy in Britain. Contemporary Political Studies. Dudley-Evans. (1998). Developments in English for specific purposes Cambridge. McMahon, M. (2010). Contemporary issues in learning and teaching. Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global. Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley. Quigley, A. (2018). Closing the vocabulary gap. Fulton. IELTS materials (academic profile) Lecturer’s own materials |
|
Uwagi: |
Kurs jest zarówno synchroniczny. Materiały i zadania będą dostarczane na platformie KAMPUS. Studenci są ograniczeni do DWIE nieobecności w semestrze zimowym 2024. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
|
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Podczas kursu studenci zostaną wprowadzeni w podstawową wiedzę na temat rozwoju i różnych kontekstów ESP. Dokładniej, skupią się na języku angielskim i jego praktycznym zastosowaniu w świecie współczesnej edukacji. Będą również mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności receptywnych i produktywnych na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich. |
|
Pełny opis: |
Umiejętności receptywne • Robienie notatek ze słuchania • Rozszerzone umiejętności słuchania • Czytanie do celów mówienia/prezentacji • Korzystanie z multimediów w celu skupienia się na współczesnych problemach w określonych tematach ESP • Rozwój praktycznych umiejętności językowych / akademickich na poziomie C1 / C2 • Poszukiwanie źródeł w świecie ESP: czasopisma, raporty, media internetowe Lexis • Rejestr akademicki / styl / słownictwo • Zwięzłość • Zaawansowane kolokacje • Niuanse i wiele znaczeń • Negocjacje i dzielenie się władzą • Język pieniędzy i finansów, zdrowie i dobre samopoczucie, prawniczy angielski i terminologia metodologiczna Umiejętności produkcyjne • Rozwijanie biegłości w prezentacjach: argumentacja, spekulacja, formułowanie wniosków • Projekt programu PowerPoint • Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent • Używanie notatek do dłuższych zadań mówienia / pisania |
|
Literatura: |
Ahrens, S. (2017). How to take smart notes. Createspace. Cohen, L. (2017). Research methods in education. Routledge. Chandler, Kate et al. (2013). Pearson test of English academic practice tests plus. Pearson Longman. Chitty, C. (2014). Educational policy in Britain. Contemporary Political Studies. Dudley-Evans. (1998). Developments in English for specific purposes Cambridge. McMahon, M. (2010). Contemporary issues in learning and teaching. Mroz, Anne (ed). The times educational supplement. TES Global. Paltridge, B. (2014). Handbook of English for special purposes. John Wiley. Quigley, A. (2018). Closing the vocabulary gap. Fulton. IELTS materials (academic profile) Lecturer’s own materials |
|
Uwagi: |
Kurs jest zarówno synchroniczny. Materiały i zadania będą dostarczane na platformie KAMPUS. Studenci są ograniczeni do DWIE nieobecności w semestrze zimowym 2024. W wyjątkowych sytuacjach skonsultuj się z nauczycielem przedmiotu. Wszelkie prace domowe przesłane przez nauczyciela MUSZĄ mieć również trochę czasu w klasie przeznaczonego na opinie itp. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.