Nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-4SNJAO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru IV w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć wchodzących w skład bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego (NJA) na roku drugim studiów pierwszego stopnia jest doskonalenie umiejętności językowych studentów w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie B2+/C1, określonym w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). W trakcie zajęć studenci rozwijają i poszerzają dotychczas zdobytą wiedzę oraz utrwalają dobre nawyki w nauce oraz skuteczne formy pracy z którymi mieli do czynienia na zajęciach NJA na pierwszym roku. Wykładowcy na drugim roku wykazują się elastycznością w zakresie doboru materiałów wprowadzanych na zajęciach, co w rezultacie może oznaczać odejście od konkretnych pojęć w kierunku bardziej abstrakcyjnych zagadnień oraz akademickich / edukacyjnych / społecznych tematów. |
Pełny opis: |
Opis poszczególnych kursów bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego: NJA - Czytanie Głównym celem kursu NJA - Czytanie jest doskonalenie umiejętności czytania i rozwijanie umiejętności badawczych studenta (zbieranie, analizowanie, selekcjonowanie, ocenianie i syntezowanie informacji) oraz przygotowanie go do autonomicznej analizy tekstów o różnym charakterze. Analizowane są dwa rodzaje tekstów źródłowych: teksty kultury napisane w odmianie formalnej języka angielskiego oraz teksty naukowe. Praca z tekstem źródłowym obejmuje jego krytyczną analizę oraz próbę zintegrowania zawartych w nim informacji z dotychczasową wiedzą studenta. Podczas analizy tekstu źródłowego studenci identyfikują przedstawiony problem/tezę, zastosowaną argumentację/metody badawcze i wnioski do jakich doszedł autor tekstu. Poza dogłębnym zrozumieniem treści tekstu źródłowego student przyjmuje postawę krytyczną wobec napotkanych w tekście sądów i teorii. W ramach kursu studenci zapoznawani są także ze specyfiką dwóch odmian języka angielskiego: odmianą formalną oraz rejestrem akademickim i ich charakterystycznymi cechami. Zwraca się szczególną uwagę na następujące aspekty formalnego i naukowego rejestru języka angielskiego: słownictwo fachowe i terminologia, aspekty syntaktyczne, organizacja i struktura argumentacyjna tekstu, formalna i logiczna spójność tekstu. Kurs rozwija świadomość językową studenta i jego wrażliwość na dbałość o precyzyjne, poprawne logicznie i językowo wyrażanie własnych poglądów. Cele kursu:
Zakres tematów w semestrze zimowym:
Zakres tematów w semestrze letnim:
- autor, cel, odbiorca, teza, argumenty na poparcie tezy i ich ocena, fakt czy opinia - identyfikacja sposobów na wzmocnienie siły argumentu - ocena logiczności argumentu - identyfikacja odnośników tekstowych, - identyfikacja cech języka emocji i technik perswazji - ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Czytanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Pisanie Głównymi celami kursu NJA- Pisanie jest poprawa precyzji użycia i rozszerzenie zakresu słownictwa, znajomości gramatyki i interpunkcji. Kurs daje studentom możliwość analizy i tworzenia różnorodnych tekstów argumentacyjnych i krytycznych jak również zastosowania zaawansowanych technik pisarskich w przedstawieniu i organizacji własnych myśli. Na zajęciach prowadzić się będzie pracę indywidualną i w parach. Ocena będzie oparta na pracach domowych i tekstach pisanych w sali. W drugim semestrze studenci napiszą pracę o długości 3 000 wyrazów na wybrany temat związany z edukacją. Zakres tematów w semestrze zimowym:
Zakres tematów w semestrze letnim: Długi esej
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Pisanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Komunikacja ustna Główne cele kursu NJA - Komunikacja ustna: rozwijanie umiejętności słuchania i mówienia, a także słownictwa na poziomie B2+/C1. W trakcie zajęć studenci tworzą wypowiedzi ustne podczas wykonywania zadań, które angażują ich do podejmowania różnego rodzaju interakcji - pracy indywidualnej, w parach i grupowej, pozwalając im na rozwijanie poprawności i płynności w języku mówionym. Zajęcia oparte na sytuacji problemowej zakładają:
Zakres tematów w semestrze zimowym:
Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach Zakres tematów w semestrze letnim:
Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Komunikacja ustna są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. |
Literatura: |
NJA - Czytanie
NJA - Pisanie
NJA - Komunikacja ustna
|
Efekty uczenia się: |
NJA - Czytanie Absolwent zna i rozumie: K_W01: w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu językoznawstwa, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu, na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym K_W02: niezbędną terminologię z zakresu językoznawstwa, właściwą dla nauczania języków obcych Absolwent potrafi: K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U02: samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języka obcego w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku obcym K_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U17: posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej Absolwent jest gotów do: K_K01: uczenia się przez całe życie K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia NJA - Pisanie Absolwent zna i rozumie: K_W01: w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu językoznawstwa, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu, na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym K_W02: niezbędną terminologię z zakresu językoznawstwa, właściwą dla nauczania języków obcych Absolwent potrafi: K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U02: samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języka obcego w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych K_U09: dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku obcym K_U13: przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U17: posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej Absolwent jest gotów do: K_K01: uczenia się przez całe życie K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia NJA - Komunikacja ustna Absolwent zna i rozumie: K_W16: w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim, ich prawidłowości i zakłócenia Absolwent potrafi: K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U02: samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języka obcego w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych K_U09: dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U15: w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów K_U17: posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej Absolwent jest gotów do: K_K01: uczenia się przez całe życie K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia K_K04: prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym K_K05: współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
W zajęciach bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego w semestrze letnim uczestniczą studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich przedmiotów NJA w semestrze zimowym. Wszystkie przedmioty z bloku Nauka Języka Angielskiego kończą się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest:
W ocenie będą uwzględnione jedynie prace wykonane samodzielnie. Maksymalna dozwolona liczba nieusprawiedliwionych nieobecności:
Szczegółowe informacje dotyczące metod i kryteriów oceniania zajęć z bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Egzamin Blok przedmiotowy Nauka Języka Angielskiego na roku drugim studiów pierwszego stopnia kończy się egzaminem z nauki języka angielskiego po zakończeniu semestru letniego. Do egzaminu NJA są dopuszczeni studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich kursów NJA w semestrze zimowym oraz letnim. Szczegółowy opis egzaminu oraz metody i kryteria ocenia znajdują się w sylabusie Nauka Języka Angielskiego - Egzamin. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT CWK3
CWK2
CWK1
CWK1
CWK3
CWK2
CWK3
CWK2
CWK3
CWK2
ŚR CZ CWK1
CWK1
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Graham Carr, Joanna Fituła | |
Prowadzący grup: | Graham Carr, Stephen Davies, Hanna Gozdawa-Gołębiowska, Michał Kuźmicki, Anna Żarnotal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę Egzamin - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć wchodzących w skład bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego (NJA) na roku drugim studiów pierwszego stopnia jest doskonalenie umiejętności językowych studentów w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie B2+/C1, określonym w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). W trakcie zajęć studenci rozwijają i poszerzają dotychczas zdobytą wiedzę oraz utrwalają dobre nawyki w nauce oraz skuteczne formy pracy z którymi mieli do czynienia na zajęciach NJA na pierwszym roku. Wykładowcy na drugim roku wykazują się elastycznością w zakresie doboru materiałów wprowadzanych na zajęciach, co w rezultacie może oznaczać odejście od konkretnych pojęć w kierunku bardziej abstrakcyjnych zagadnień oraz akademickich / edukacyjnych / społecznych tematów. |
|
Pełny opis: |
Opis poszczególnych kursów bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego: NJA - Czytanie Głównym celem kursu NJA - Czytanie jest doskonalenie umiejętności czytania i rozwijanie umiejętności badawczych studenta (zbieranie, analizowanie, selekcjonowanie, ocenianie i syntezowanie informacji) oraz przygotowanie go do autonomicznej analizy tekstów o różnym charakterze. Analizowane są dwa rodzaje tekstów źródłowych: teksty kultury napisane w odmianie formalnej języka angielskiego oraz teksty naukowe. Praca z tekstem źródłowym obejmuje jego krytyczną analizę oraz próbę zintegrowania zawartych w nim informacji z dotychczasową wiedzą studenta. Podczas analizy tekstu źródłowego studenci identyfikują przedstawiony problem/tezę, zastosowaną argumentację/metody badawcze i wnioski do jakich doszedł autor tekstu. Poza dogłębnym zrozumieniem treści tekstu źródłowego student przyjmuje postawę krytyczną wobec napotkanych w tekście sądów i teorii. W ramach kursu studenci zapoznawani są także ze specyfiką dwóch odmian języka angielskiego: odmianą formalną oraz rejestrem akademickim i ich charakterystycznymi cechami. Zwraca się szczególną uwagę na następujące aspekty formalnego i naukowego rejestru języka angielskiego: słownictwo fachowe i terminologia, aspekty syntaktyczne, organizacja i struktura argumentacyjna tekstu, formalna i logiczna spójność tekstu. Kurs rozwija świadomość językową studenta i jego wrażliwość na dbałość o precyzyjne, poprawne logicznie i językowo wyrażanie własnych poglądów. Cele kursu:
Zakres tematów w semestrze zimowym:
Zakres tematów w semestrze letnim:
- autor, cel, odbiorca, teza, argumenty na poparcie tezy i ich ocena, fakt czy opinia - identyfikacja sposobów na wzmocnienie siły argumentu - ocena logiczności argumentu - identyfikacja odnośników tekstowych, - identyfikacja cech języka emocji i technik perswazji - ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Czytanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Pisanie Głównymi celami kursu NJA- Pisanie jest poprawa precyzji użycia i rozszerzenie zakresu słownictwa, znajomości gramatyki i interpunkcji. Kurs daje studentom możliwość analizy i tworzenia różnorodnych tekstów argumentacyjnych i krytycznych jak również zastosowania zaawansowanych technik pisarskich w przedstawieniu i organizacji własnych myśli. Na zajęciach prowadzić się będzie pracę indywidualną i w parach. Ocena będzie oparta na pracach domowych i tekstach pisanych w sali. W drugim semestrze studenci napiszą pracę o długości 3 000 wyrazów na wybrany temat związany z edukacją. Zakres tematów w semestrze zimowym: Zakres tematów w semestrze letnim: Długi esej
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Pisanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Komunikacja ustna Główne cele kursu NJA - Komunikacja ustna: rozwijanie umiejętności słuchania i mówienia, a także słownictwa na poziomie B2+/C1. W trakcie zajęć studenci tworzą wypowiedzi ustne podczas wykonywania zadań, które angażują ich do podejmowania różnego rodzaju interakcji - pracy indywidualnej, w parach i grupowej, pozwalając im na rozwijanie poprawności i płynności w języku mówionym. Zajęcia oparte na sytuacji problemowej zakładają:
Zakres tematów w semestrze zimowym:
Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach Zakres tematów w semestrze letnim:
Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Komunikacja ustna są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. |
|
Literatura: |
NJA - Czytanie
NJA - Pisanie
NJA - Komunikacja ustna
|
|
Uwagi: |
W zajęciach bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego w semestrze letnim uczestniczą studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich przedmiotów NJA w semestrze zimowym. Wszystkie przedmioty z bloku Nauka Języka Angielskiego kończą się zaliczeniem na ocenę. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest:
W ocenie będą uwzględnione jedynie prace wykonane samodzielnie. Maksymalna dozwolona liczba nieusprawiedliwionych nieobecności:
Szczegółowe informacje dotyczące metod i kryteriów oceniania zajęć z bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. NJA - Egzamin Blok przedmiotowy Nauka Języka Angielskiego na roku drugim studiów pierwszego stopnia kończy się egzaminem z nauki języka angielskiego po zakończeniu semestru letniego. Do egzaminu NJA są dopuszczeni studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich kursów NJA w semestrze zimowym oraz letnim. Szczegółowy opis egzaminu oraz metody i kryteria ocenia znajdują się w sylabusie Nauka Języka Angielskiego - Egzamin. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.