Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4100-4SNJAO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nauka języka angielskiego
Jednostka: Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Grupy: Przedmioty obowiązkowe semestru IV w CKNJOiEE UW - studia I stopnia
Punkty ECTS i inne: 8.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć wchodzących w skład bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego (NJA) na roku drugim studiów pierwszego stopnia jest doskonalenie umiejętności językowych studentów w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie B2+/C1, określonym w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).

W trakcie zajęć studenci rozwijają i poszerzają dotychczas zdobytą wiedzę oraz utrwalają dobre nawyki w nauce oraz skuteczne formy pracy z którymi mieli do czynienia na zajęciach NJA na pierwszym roku. Wykładowcy na drugim roku wykazują się elastycznością w zakresie doboru materiałów wprowadzanych na zajęciach, co w rezultacie może oznaczać odejście od konkretnych pojęć w kierunku bardziej abstrakcyjnych zagadnień oraz akademickich / edukacyjnych / społecznych tematów.

Pełny opis:

Opis poszczególnych kursów bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego:

NJA - Czytanie

Głównym celem kursu NJA - Czytanie jest doskonalenie umiejętności czytania i rozwijanie umiejętności badawczych studenta (zbieranie, analizowanie, selekcjonowanie, ocenianie i syntezowanie informacji) oraz przygotowanie go do autonomicznej analizy tekstów o różnym charakterze. Analizowane są dwa rodzaje tekstów źródłowych: teksty kultury napisane w odmianie formalnej języka angielskiego oraz teksty naukowe. Praca z tekstem źródłowym obejmuje jego krytyczną analizę oraz próbę zintegrowania zawartych w nim informacji z dotychczasową wiedzą studenta. Podczas analizy tekstu źródłowego studenci identyfikują przedstawiony problem/tezę, zastosowaną argumentację/metody badawcze i wnioski do jakich doszedł autor tekstu. Poza dogłębnym zrozumieniem treści tekstu źródłowego student przyjmuje postawę krytyczną wobec napotkanych w tekście sądów i teorii. W ramach kursu studenci zapoznawani są także ze specyfiką dwóch odmian języka angielskiego: odmianą formalną oraz rejestrem akademickim i ich charakterystycznymi cechami. Zwraca się szczególną uwagę na następujące aspekty formalnego i naukowego rejestru języka angielskiego: słownictwo fachowe i terminologia, aspekty syntaktyczne, organizacja i struktura argumentacyjna tekstu, formalna i logiczna spójność tekstu. Kurs rozwija świadomość językową studenta i jego wrażliwość na dbałość o precyzyjne, poprawne logicznie i językowo wyrażanie własnych poglądów.

Cele kursu:

  • Rozwijanie umiejętności czytania i interpretowania treści tekstów kultury w odmianie formalnej języka angielskiego oraz tekstów o charakterze naukowym
  • Wyrabianie zdolności krytycznego myślenia
  • Wyrabianie zdolności precyzyjnego i przejrzystego artykułowania myśli w odniesieniu do tekstu źródłowego
  • Rozszerzanie znajomości słownictwa akademickiego z uwzględnieniem kontekstu na poziomie B2+/C1.

Zakres tematów w semestrze zimowym:

  • wszechstronna i dogłębna analiza dłuższych tekstów akademickich , popularnonaukowych oraz artykułów prasowych o różnorodnej tematyce
  • rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia
  • elementy krytycznej analizy tekstu: autor, cel, odbiorca, teza, argumenty na poparcie tezy i ich ocena: fakt czy opinia
  • ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy
  • rozwijanie znajomości i umiejętności zastosowania słownictwa akademickiego

Zakres tematów w semestrze letnim:

  • wprowadzenie elementów wszechstronnej i dogłębnej analizy dłuższych tekstów akademickich, popularnonaukowych oraz artykułów prasowych o różnorodnej tematyce
  • rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia
  • rozwijanie znajomości i umiejętności zastosowania słownictwa akademickiego
  • wprowadzenie elementów krytycznej analizy tekstu:

- autor, cel, odbiorca, teza, argumenty na poparcie tezy i ich ocena, fakt czy opinia

- identyfikacja sposobów na wzmocnienie siły argumentu

- ocena logiczności argumentu

- identyfikacja odnośników tekstowych,

- identyfikacja cech języka emocji i technik perswazji

- ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Czytanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

NJA - Pisanie

Głównymi celami kursu NJA- Pisanie jest poprawa precyzji użycia i rozszerzenie zakresu słownictwa, znajomości gramatyki i interpunkcji.

Kurs daje studentom możliwość analizy i tworzenia różnorodnych tekstów argumentacyjnych i krytycznych jak również zastosowania zaawansowanych technik pisarskich w przedstawieniu i organizacji własnych myśli. Na zajęciach prowadzić się będzie pracę indywidualną i w parach. Ocena będzie oparta na pracach domowych i tekstach pisanych w sali. W drugim semestrze studenci napiszą pracę o długości 3 000 wyrazów na wybrany temat związany z edukacją.

Zakres tematów w semestrze zimowym:

  • Biografia członka rodziny
  • Powtórzenie i utrwalenie użycia przedimków określonych i nieokreślonych
  • Powtórzenie i utrwalenie interpunkcji: przecinek, średnik, apostrof, łacznik/myślnik
  • Powtórzenie i utrwalenie struktury zdania: subordination, coordination, relative clauses, cleft-sentences
  • Krytyczna analiza - pisanie

Zakres tematów w semestrze letnim:

Długi esej

  • Wybór i zawężenie tematu pracy badawczej
  • Formułowanie i zmiana tezy
  • Czytanie uzupełniające i robienie notatek
  • Wstęp zakończenie i szkic w pisaniu akademickim
  • Wzmiankowanie, cytowanie, bibliografia i unikanie plagiatu
  • Zaawansowane ćwiczenia dotyczące struktury zdania i akapitu, gramatyki, interpunkcji, streszczania i tłumaczenia

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Pisanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

NJA - Komunikacja ustna

Główne cele kursu NJA - Komunikacja ustna: rozwijanie umiejętności słuchania i mówienia, a także słownictwa na poziomie B2+/C1.

W trakcie zajęć studenci tworzą wypowiedzi ustne podczas wykonywania zadań, które angażują ich do podejmowania różnego rodzaju interakcji - pracy indywidualnej, w parach i grupowej, pozwalając im na rozwijanie poprawności i płynności w języku mówionym.

Zajęcia oparte na sytuacji problemowej zakładają:

  1. przygotowanie się do zadania przy użyciu materiałów dydaktycznych (np. tekst, nagrania audio/video);
  2. planowanie realizacji zadania;
  3. wykonanie zadania (studenci pracują nad wyznaczonym tematem);
  4. zrelacjonowanie rezultatów zadania oraz ich omówienie.

Zakres tematów w semestrze zimowym:

  • Relacje interpersonalne
  • Edukacja i wydarzenia bieżące
  • Kultura i sztuka w edukacji
  • Zdrowie
  • Ekonomia
  • Prezentacja 1: przygotowanie nagrania prezentacji ustnej

Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach

Zakres tematów w semestrze letnim:

  • Środowisko miejskie i edukacyjne
  • Zagadnienia społeczne w edukacji
  • Psychologia wieku dziecięcego w edukacji
  • Historia w edukacji
  • Prezentacja 2: przygotowanie prezentacji do wygłoszenia w sali

Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Komunikacja ustna są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

Literatura:

NJA - Czytanie

  • Alderson, Ch. 2000. Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press
  • Cox, K. & D.Hill 2004. English for Academic Purposes, Longman
  • McCarthy,M., F.O’Dell 2008. Academic Vocabulary in Use. CUP
  • Swan, M. 1999. Understanding Ideas. Advanced Reading Skills. CUP.
  • Warwick, L., L.Rogers. 2018. Skilfull 4. Reading & Writing. Macmillan.
  • Wybrane materiały z innych źródeł (np. reklamy)

NJA - Pisanie

  • Cory, H. (1999). Advanced Writing with English in Use CAE. Oxford.
  • de Chazal, E. & Moore, J. (2013). Oxford EAP: Advanced/C1. Oxford.
  • Gillett, A. (2024). Using English for Academic Purposes for students in higher education.https://www.uefap.org/
  • On-campus Writing Lab. (2024). Purdue University. https://owl.purdue.edu/index.html
  • Wybrane materiały z innych źródeł

NJA - Komunikacja ustna

  • Brook-Hart, G. & Haines, S. (2014). Complete advanced (2nd ed.). Cambridge English.
  • Burgess, S. & Thomas, A. (2008). Gold G1. Pearson Education.
  • Hewings , M. (2017). English pronunciation in use: Advanced. Cambridge.
  • McCarthy M. & O’Dell, F. (2008). English academic vocabulary in use. CUP.
  • Soars, J. & Soars, L., (2019) Headway advanced (5th ed.). OUP.
  • Vince, M. (2009). Advanced language practice. Macmillan Heinemann.
  • Wellman, G. (1998). The Heinemann English wordbuilder. Macmillan Heinemann.
  • BBC Radio / PBS podcasts
  • Wybrane materiały z innych źródeł

Efekty uczenia się:

NJA - Czytanie

Absolwent zna i rozumie:

K_W01: w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu językoznawstwa, zorientowane

na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu, na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym

K_W02: niezbędną terminologię z zakresu językoznawstwa, właściwą dla nauczania języków obcych

Absolwent potrafi:

K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim

K_U02: samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języka obcego w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych

K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku obcym

K_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł

K_U17: posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ESOKJ, z

uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej

Absolwent jest gotów do:

K_K01: uczenia się przez całe życie

K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

NJA - Pisanie

Absolwent zna i rozumie:

K_W01: w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu językoznawstwa, zorientowane

na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu, na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym

K_W02: niezbędną terminologię z zakresu językoznawstwa, właściwą dla nauczania języków obcych

Absolwent potrafi:

K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim

K_U02: samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języka obcego w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych

K_U09: dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu

K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku obcym

K_U13: przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla

studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z

wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych

źródeł

K_U17: posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ESOKJ, z

uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej

Absolwent jest gotów do:

K_K01: uczenia się przez całe życie

K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

NJA - Komunikacja ustna

Absolwent zna i rozumie:

K_W16: w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim, ich prawidłowości i zakłócenia

Absolwent potrafi:

K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim

K_U02: samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języka obcego w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych

K_U09: dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu

K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

K_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł

K_U15: w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów

K_U17: posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ESOKJ, z

uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej

Absolwent jest gotów do:

K_K01: uczenia się przez całe życie

K_K02: refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia

K_K04: prowadzenia komunikacji interpersonalnej i interkulturowej z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym

K_K05: współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role

Metody i kryteria oceniania:

W zajęciach bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego w semestrze letnim uczestniczą studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich przedmiotów NJA w semestrze zimowym.

Wszystkie przedmioty z bloku Nauka Języka Angielskiego kończą się zaliczeniem na ocenę.

Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest:

  • wymagana liczba obecności na zajęciach,
  • systematyczna praca,
  • dotrzymywanie terminów wykonywania zadań.

W ocenie będą uwzględnione jedynie prace wykonane samodzielnie.

Maksymalna dozwolona liczba nieusprawiedliwionych nieobecności:

  • NJA – Czytanie (kurs prowadzony w trybie mieszanym): 1 nieobecność
  • NJA – Pisanie (kurs prowadzony w trybie stacjonarnym): 2 nieobecności
  • NJA – Komunikacja ustna (kurs prowadzony w trybie stacjonarnym): 2 nieobecności

Szczegółowe informacje dotyczące metod i kryteriów oceniania zajęć z bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

NJA - Egzamin

Blok przedmiotowy Nauka Języka Angielskiego na roku drugim studiów pierwszego stopnia kończy się egzaminem z nauki języka angielskiego po zakończeniu semestru letniego.

Do egzaminu NJA są dopuszczeni studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich kursów NJA w semestrze zimowym oraz letnim.

Szczegółowy opis egzaminu oraz metody i kryteria ocenia znajdują się w sylabusie Nauka Języka Angielskiego - Egzamin.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)

Okres: 2025-02-17 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin więcej informacji
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Graham Carr, Joanna Fituła
Prowadzący grup: Graham Carr, Stephen Davies, Hanna Gozdawa-Gołębiowska, Michał Kuźmicki, Anna Żarnotal
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę
Egzamin - Egzamin
Skrócony opis:

Celem zajęć wchodzących w skład bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego (NJA) na roku drugim studiów pierwszego stopnia jest doskonalenie umiejętności językowych studentów w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie B2+/C1, określonym w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).

W trakcie zajęć studenci rozwijają i poszerzają dotychczas zdobytą wiedzę oraz utrwalają dobre nawyki w nauce oraz skuteczne formy pracy z którymi mieli do czynienia na zajęciach NJA na pierwszym roku. Wykładowcy na drugim roku wykazują się elastycznością w zakresie doboru materiałów wprowadzanych na zajęciach, co w rezultacie może oznaczać odejście od konkretnych pojęć w kierunku bardziej abstrakcyjnych zagadnień oraz akademickich / edukacyjnych / społecznych tematów.

Pełny opis:

Opis poszczególnych kursów bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego:

NJA - Czytanie

Głównym celem kursu NJA - Czytanie jest doskonalenie umiejętności czytania i rozwijanie umiejętności badawczych studenta (zbieranie, analizowanie, selekcjonowanie, ocenianie i syntezowanie informacji) oraz przygotowanie go do autonomicznej analizy tekstów o różnym charakterze. Analizowane są dwa rodzaje tekstów źródłowych: teksty kultury napisane w odmianie formalnej języka angielskiego oraz teksty naukowe. Praca z tekstem źródłowym obejmuje jego krytyczną analizę oraz próbę zintegrowania zawartych w nim informacji z dotychczasową wiedzą studenta. Podczas analizy tekstu źródłowego studenci identyfikują przedstawiony problem/tezę, zastosowaną argumentację/metody badawcze i wnioski do jakich doszedł autor tekstu. Poza dogłębnym zrozumieniem treści tekstu źródłowego student przyjmuje postawę krytyczną wobec napotkanych w tekście sądów i teorii. W ramach kursu studenci zapoznawani są także ze specyfiką dwóch odmian języka angielskiego: odmianą formalną oraz rejestrem akademickim i ich charakterystycznymi cechami. Zwraca się szczególną uwagę na następujące aspekty formalnego i naukowego rejestru języka angielskiego: słownictwo fachowe i terminologia, aspekty syntaktyczne, organizacja i struktura argumentacyjna tekstu, formalna i logiczna spójność tekstu. Kurs rozwija świadomość językową studenta i jego wrażliwość na dbałość o precyzyjne, poprawne logicznie i językowo wyrażanie własnych poglądów.

Cele kursu:

  • Rozwijanie umiejętności czytania i interpretowania treści tekstów kultury w odmianie formalnej języka angielskiego oraz tekstów o charakterze naukowym
  • Wyrabianie zdolności krytycznego myślenia
  • Wyrabianie zdolności precyzyjnego i przejrzystego artykułowania myśli w odniesieniu do tekstu źródłowego
  • Rozszerzanie znajomości słownictwa akademickiego z uwzględnieniem kontekstu na poziomie B2+/C1.

Zakres tematów w semestrze zimowym:

  • wszechstronna i dogłębna analiza dłuższych tekstów akademickich , popularnonaukowych oraz artykułów prasowych o różnorodnej tematyce
  • rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia
  • elementy krytycznej analizy tekstu: autor, cel, odbiorca, teza, argumenty na poparcie tezy i ich ocena: fakt czy opinia
  • ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy
  • rozwijanie znajomości i umiejętności zastosowania słownictwa akademickiego

Zakres tematów w semestrze letnim:

  • wprowadzenie elementów wszechstronnej i dogłębnej analizy dłuższych tekstów akademickich, popularnonaukowych oraz artykułów prasowych o różnorodnej tematyce
  • rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia
  • rozwijanie znajomości i umiejętności zastosowania słownictwa akademickiego
  • wprowadzenie elementów krytycznej analizy tekstu:

- autor, cel, odbiorca, teza, argumenty na poparcie tezy i ich ocena, fakt czy opinia

- identyfikacja sposobów na wzmocnienie siły argumentu

- ocena logiczności argumentu

- identyfikacja odnośników tekstowych,

- identyfikacja cech języka emocji i technik perswazji

- ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Czytanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

NJA - Pisanie

Głównymi celami kursu NJA- Pisanie jest poprawa precyzji użycia i rozszerzenie zakresu słownictwa, znajomości gramatyki i interpunkcji.

Kurs daje studentom możliwość analizy i tworzenia różnorodnych tekstów argumentacyjnych i krytycznych jak również zastosowania zaawansowanych technik pisarskich w przedstawieniu i organizacji własnych myśli. Na zajęciach prowadzić się będzie pracę indywidualną i w parach. Ocena będzie oparta na pracach domowych i tekstach pisanych w sali. W drugim semestrze studenci napiszą pracę o długości 3 000 wyrazów na wybrany temat związany z edukacją.

Zakres tematów w semestrze zimowym:

Zakres tematów w semestrze letnim:

Długi esej

  • Wybór i zawężenie tematu pracy badawczej
  • Formułowanie i zmiana tezy
  • Czytanie uzupełniające i robienie notatek
  • Wstęp zakończenie i szkic w pisaniu akademickim
  • Wzmiankowanie, cytowanie, bibliografia i unikanie plagiatu
  • Zaawansowane ćwiczenia dotyczące struktury zdania i akapitu, gramatyki, interpunkcji, streszczania i tłumaczenia

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Pisanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

NJA - Komunikacja ustna

Główne cele kursu NJA - Komunikacja ustna: rozwijanie umiejętności słuchania i mówienia, a także słownictwa na poziomie B2+/C1.

W trakcie zajęć studenci tworzą wypowiedzi ustne podczas wykonywania zadań, które angażują ich do podejmowania różnego rodzaju interakcji - pracy indywidualnej, w parach i grupowej, pozwalając im na rozwijanie poprawności i płynności w języku mówionym.

Zajęcia oparte na sytuacji problemowej zakładają:

  1. przygotowanie się do zadania przy użyciu materiałów dydaktycznych (np. tekst, nagrania audio/video);
  2. planowanie realizacji zadania;
  3. wykonanie zadania (studenci pracują nad wyznaczonym tematem);
  4. zrelacjonowanie rezultatów zadania oraz ich omówienie.

Zakres tematów w semestrze zimowym:

  • Relacje interpersonalne
  • Edukacja i wydarzenia bieżące
  • Kultura i sztuka w edukacji
  • Zdrowie
  • Ekonomia
  • Prezentacja 1: przygotowanie nagrania prezentacji ustnej

Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach

Zakres tematów w semestrze letnim:

  • Środowisko miejskie i edukacyjne
  • Zagadnienia społeczne w edukacji
  • Psychologia wieku dziecięcego w edukacji
  • Historia w edukacji
  • Prezentacja 2: przygotowanie prezentacji do wygłoszenia w sali

Uwaga: tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach

Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA - Komunikacja ustna są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

Literatura:

NJA - Czytanie

  • Alderson, Ch. 2000. Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press
  • Cox, K. & D.Hill 2004. English for Academic Purposes, Longman
  • McCarthy,M., F.O’Dell 2008. Academic Vocabulary in Use. CUP
  • Swan, M. 1999. Understanding Ideas. Advanced Reading Skills. CUP.
  • Warwick, L., L.Rogers. 2018. Skilfull 4. Reading & Writing. Macmillan.
  • Wybrane materiały z innych źródeł (np. reklamy)

NJA - Pisanie

  • Cory, H. (1999). Advanced Writing with English in Use CAE. Oxford.
  • de Chazal, E. & Moore, J. (2013). Oxford EAP: Advanced/C1. Oxford.
  • Gillett, A. (2024). Using English for Academic Purposes for students in higher education.https://www.uefap.org/
  • On-campus Writing Lab. (2024). Purdue University. https://owl.purdue.edu/index.html
  • Wybrane materiały z innych źródeł

NJA - Komunikacja ustna

  • Brook-Hart, G. & Haines, S. (2014). Complete advanced (2nd ed.). Cambridge English.
  • Burgess, S. & Thomas, A. (2008). Gold G1. Pearson Education.
  • Hewings , M. (2017). English pronunciation in use: Advanced. Cambridge.
  • McCarthy M. & O’Dell, F. (2008). English academic vocabulary in use. CUP.
  • Soars, J. & Soars, L., (2019) Headway advanced (5th ed.). OUP.
  • Vince, M. (2009). Advanced language practice. Macmillan Heinemann.
  • Wellman, G. (1998). The Heinemann English wordbuilder. Macmillan Heinemann.
  • BBC Radio / PBS podcasts
  • Wybrane materiały z innych źródeł

Uwagi:

W zajęciach bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego w semestrze letnim uczestniczą studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich przedmiotów NJA w semestrze zimowym.

Wszystkie przedmioty z bloku Nauka Języka Angielskiego kończą się zaliczeniem na ocenę.

Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia jest:

  • wymagana liczba obecności na zajęciach,
  • systematyczna praca,
  • dotrzymywanie terminów wykonywania zadań.

W ocenie będą uwzględnione jedynie prace wykonane samodzielnie.

Maksymalna dozwolona liczba nieusprawiedliwionych nieobecności:

  • NJA – Czytanie (kurs prowadzony w trybie mieszanym): 1 nieobecność
  • NJA – Pisanie (kurs prowadzony w trybie stacjonarnym): 2 nieobecności
  • NJA – Komunikacja ustna (kurs prowadzony w trybie stacjonarnym): 2 nieobecności

Szczegółowe informacje dotyczące metod i kryteriów oceniania zajęć z bloku przedmiotowego Nauka Języka Angielskiego są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych.

NJA - Egzamin

Blok przedmiotowy Nauka Języka Angielskiego na roku drugim studiów pierwszego stopnia kończy się egzaminem z nauki języka angielskiego po zakończeniu semestru letniego.

Do egzaminu NJA są dopuszczeni studenci, którzy uzyskali pozytywną ocenę ze wszystkich kursów NJA w semestrze zimowym oraz letnim.

Szczegółowy opis egzaminu oraz metody i kryteria ocenia znajdują się w sylabusie Nauka Języka Angielskiego - Egzamin.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.
ul. Pasteura 5, 02-093 Warszawa tel: +48 22 5532 000 https://www.fuw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)