Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczna nauka języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3222-30PNJA4C-NZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyczna nauka języka angielskiego
Jednostka: Katedra Ukrainistyki
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla II roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Opanowane umiejętności posługiwania się językiem angielskim na poziomie B1+.

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B1+/B2.

Pełny opis:

Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B1+/B2. Poniżej opis umiejętności B2 wg ESOJK:

Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka.

Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką.

Student potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że mogę prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mi tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów.

Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które mnie interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań.

Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z zainteresowaniami.

Zakres tematów:

- zapoznanie studentów z materiałem leksykalnym dotyczących następujących dziedzin życia: inżynieria, trendy, sztuka i media.

- przygotowanie studentów do swobodnego posługiwania się w mowie i piśmie następującymi strukturami gramatycznymi: strona bierna, przedimki, wyrażenia ilościowe, formy bezokolicznikowe i gerundium, kolejność przymiotników, mowa zależna (polecenia i pytania).

- zapoznanie studentów z zasadami pisania: opisu procesu, opisu trendu i sprawozdania.

Nakład pracy studenta (2ECTS):

60h godz.

godziny zorganizowane – 2 godz. tygodniowo x 1 semestr = 30 godz.

praca samodzielna studenta - 15 godzin przygotowanie do zajęć, 15h przygotowanie do zaliczenia

Metody dydaktyczne:

B1-B2 PODEJŚCIE KOMUNIKACYJNE, a w nim techniki m.in. imitacja, synonim-antonim, wypełnianie luk, dryle, polski odpowiedni wyraz, mini drama, transformacja, definicja, parafrazowanie, wywiad

W przypadku braku możliwości odbywania kursu w klasie zajęcia będą prowadzone za pomocą narzędzia do nauczania zdalnego: GoogleMeet.

Literatura:

1. Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook intermediate, Pearson Education Limited

2. Murphy R. (2019), English grammar in use, 5th edition, Cambridge University Press

Efekty uczenia się:

Student zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B1+/B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_W10)

Student potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B1+/B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_U10)

student gotów jest krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (K1_K01)

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia przedmiotu (do pierwszego i drugiego podejścia) i dopuszczenia do egzaminu (w pierwszym i drugim podejściu), składniki oceny:

ocena ciągła, kształtująca:

- testy kontrolne i sprawdziany tłumaczeniowe – 25%

- prezentacje grupowe i indywidualne – 25%

- ocena z egzaminu końcowego - 50 %

Egzamin pisemny , gdzie kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych

60% – 68% - 3 (ocena dostateczna)

69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus)

78% - 86% - 4 (ocena dobra)

87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus)

96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra)

99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)

warunek dopuszczenia do egzaminu końcowego: obecność na zajęciach.

Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, .

Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę.

Praktyki zawodowe:

---

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Kizińska
Prowadzący grup: Anna Kizińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Skrócony opis:

Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B1+/B2.

Pełny opis:

Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B1+/B2. Poniżej opis umiejętności B2 wg ESOJK:

Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka.

Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką.

Student potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że mogę prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mi tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów.

Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które mnie interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań.

Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z zainteresowaniami.

Zakres tematów:

- zapoznanie studentów z materiałem leksykalnym dotyczących następujących dziedzin życia: inżynieria, trendy, sztuka i media.

- przygotowanie studentów do swobodnego posługiwania się w mowie i piśmie następującymi strukturami gramatycznymi: strona bierna, przedimki, wyrażenia ilościowe, formy bezokolicznikowe i gerundium, kolejność przymiotników, mowa zależna (polecenia i pytania).

- zapoznanie studentów z zasadami pisania: opisu procesu, opisu trendu i sprawozdania.

Nakład pracy studenta (2ECTS):

60h godz.

godziny zorganizowane – 2 godz. tygodniowo x 1 semestr = 30 godz.

praca samodzielna studenta - 15 godzin przygotowanie do zajęć, 15h przygotowanie do zaliczenia

Metody dydaktyczne:

B1-B2 PODEJŚCIE KOMUNIKACYJNE, a w nim techniki m.in. imitacja, synonim-antonim, wypełnianie luk, dryle, polski odpowiedni wyraz, mini drama, transformacja, definicja, parafrazowanie, wywiad

W przypadku braku możliwości odbywania kursu w klasie zajęcia będą prowadzone za pomocą narzędzia do nauczania zdalnego: GoogleMeet.

Literatura:

1. Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook intermediate, Pearson Education Limited

2. Murphy R. (2019), English grammar in use, 5th edition, Cambridge University Press

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.
ul. Pasteura 5, 02-093 Warszawa tel: +48 22 5532 000 https://www.fuw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-3 (2024-08-26)