Praktyczna nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3222-30PNJA4C-NZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Katedra Ukrainistyki |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla II roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Opanowane umiejętności posługiwania się językiem angielskim na poziomie B1+. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B1+/B2. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B1+/B2. Poniżej opis umiejętności B2 wg ESOJK: Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Student potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że mogę prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mi tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które mnie interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z zainteresowaniami. Zakres tematów: - zapoznanie studentów z materiałem leksykalnym dotyczących następujących dziedzin życia: inżynieria, trendy, sztuka i media. - przygotowanie studentów do swobodnego posługiwania się w mowie i piśmie następującymi strukturami gramatycznymi: strona bierna, przedimki, wyrażenia ilościowe, formy bezokolicznikowe i gerundium, kolejność przymiotników, mowa zależna (polecenia i pytania). - zapoznanie studentów z zasadami pisania: opisu procesu, opisu trendu i sprawozdania. Nakład pracy studenta (2ECTS): 60h godz. godziny zorganizowane – 2 godz. tygodniowo x 1 semestr = 30 godz. praca samodzielna studenta - 15 godzin przygotowanie do zajęć, 15h przygotowanie do zaliczenia Metody dydaktyczne: B1-B2 PODEJŚCIE KOMUNIKACYJNE, a w nim techniki m.in. imitacja, synonim-antonim, wypełnianie luk, dryle, polski odpowiedni wyraz, mini drama, transformacja, definicja, parafrazowanie, wywiad W przypadku braku możliwości odbywania kursu w klasie zajęcia będą prowadzone za pomocą narzędzia do nauczania zdalnego: GoogleMeet. |
Literatura: |
1. Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook intermediate, Pearson Education Limited 2. Murphy R. (2019), English grammar in use, 5th edition, Cambridge University Press |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie język angielski w mowie i piśmie zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B1+/B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_W10) Student potrafi komunikować się w mowie i w piśmie w języku angielskim zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B1+/B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K1_U10) student gotów jest krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści (K1_K01) |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu (do pierwszego i drugiego podejścia) i dopuszczenia do egzaminu (w pierwszym i drugim podejściu), składniki oceny: ocena ciągła, kształtująca: - testy kontrolne i sprawdziany tłumaczeniowe – 25% - prezentacje grupowe i indywidualne – 25% - ocena z egzaminu końcowego - 50 % Egzamin pisemny , gdzie kryteria oceny przedstawione są w formie progów procentowych 60% – 68% - 3 (ocena dostateczna) 69% - 77% - 3+ (ocena dostateczna plus) 78% - 86% - 4 (ocena dobra) 87% - 95% - 4+ (ocena dobra plus) 96% - 98 % - 5 (ocena bardzo dobra) 99% -100% - 5 !(ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem) warunek dopuszczenia do egzaminu końcowego: obecność na zajęciach. Student ma prawo do 2 nieusprawiedliwionych nieobecności, . Forma zaliczenia zajęć, na których student był nieobecny jest wyznaczana przez wykładowcę. |
Praktyki zawodowe: |
--- |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kizińska | |
Prowadzący grup: | Anna Kizińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B1+/B2. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest opanowanie przez studentów języka angielskiego w stopniu umożliwiającym komunikację w większej ilości sytuacji życia codziennego oraz dalsze zapoznawanie studentów z elementami krajoznawstwa angielskiego obszaru językowego, aby opanować umiejętności językowe na poziomie B1+/B2. Poniżej opis umiejętności B2 wg ESOJK: Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami – pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Student potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że mogę prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mi tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które mnie interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z zainteresowaniami. Zakres tematów: - zapoznanie studentów z materiałem leksykalnym dotyczących następujących dziedzin życia: inżynieria, trendy, sztuka i media. - przygotowanie studentów do swobodnego posługiwania się w mowie i piśmie następującymi strukturami gramatycznymi: strona bierna, przedimki, wyrażenia ilościowe, formy bezokolicznikowe i gerundium, kolejność przymiotników, mowa zależna (polecenia i pytania). - zapoznanie studentów z zasadami pisania: opisu procesu, opisu trendu i sprawozdania. Nakład pracy studenta (2ECTS): 60h godz. godziny zorganizowane – 2 godz. tygodniowo x 1 semestr = 30 godz. praca samodzielna studenta - 15 godzin przygotowanie do zajęć, 15h przygotowanie do zaliczenia Metody dydaktyczne: B1-B2 PODEJŚCIE KOMUNIKACYJNE, a w nim techniki m.in. imitacja, synonim-antonim, wypełnianie luk, dryle, polski odpowiedni wyraz, mini drama, transformacja, definicja, parafrazowanie, wywiad W przypadku braku możliwości odbywania kursu w klasie zajęcia będą prowadzone za pomocą narzędzia do nauczania zdalnego: GoogleMeet. |
|
Literatura: |
1. Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New Language leader coursebook intermediate, Pearson Education Limited 2. Murphy R. (2019), English grammar in use, 5th edition, Cambridge University Press |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.