Anatomia i fizjologia układu nerwowego, narządów mowy, głosu i słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-SP-LOG1-AN |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0239) Languages, not elsewhere classified
|
Nazwa przedmiotu: | Anatomia i fizjologia układu nerwowego, narządów mowy, głosu i słuchu |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: |
Pomagisterskie Studium Logopedyczne Pomagisterskie Studium Logopedyczne rok 1 Pomagisterskie Studium Logopedyczne sem. 1 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Student w czasie wykładu zdobywa ogólną znajomość budowy i czynności organizmu w celu uzyskania podstaw dla zrozumienia procesów fizjologicznych i patologicznych zachodzących w układzie nerwowym oraz w narządach głosu, mowy i słuchu w różnych okresach życia człowieka |
Pełny opis: |
Student w czasie wykładu zdobywa ogólną znajomość budowy i czynności ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego za szczególnym odniesieniem do funkcjonowania narządów: głosu, mowy i słuchu. |
Literatura: |
1. R. Aleksandrowicz, B. Ciszek, Anatomia kliniczna głowy i szyi, Warszawa 2008. 2. R. Aleksandrowicz, Mały atlas anatomiczny, Warszawa 2004 lub 2006. 3. Anatomia człowieka, pod red. W. Sylwanowicza (wyd. I – III), dalsze pod red. J. Sokołowskiej-Pituchowej. 4. R.L. Drake, A.W. Vogl, A.W.M. Mitchell, Anatomia Gray. Podręcznik dla studentów, Wrocław 2010. 5. P. MacKinnon, J. Morris, Oksfordzki podręcznik anatomii czynnościowej, Warszawa 1997, t. 3. 6. A. Michajlik, W. Ramotowski, Anatomia i fizjologia człowieka, Warszawa 1994 (lub nowsze wydania). 7. O. Narkiewicz, J. Moryś, Neuroanatomia czynnościowa i kliniczna, Warszawa 2001. 8. M. Schünke, E. Schulte i inni, Atlas anatomii człowieka z podręcznikiem, t. 3: Głowa i neuroanatomia, wyd. pol., Wrocław 2009 |
Efekty uczenia się: |
Student. Który zaliczył przedmiot: WIEDZA - posiada ogólną znajomość budowy i czynności organizmu w celu uzyskania podstaw dla zrozumienia procesów fizjologicznych i patologicznych zachodzących w układzie nerwowym oraz w narządach głosu, mowy i słuchu w różnych okresach życia człowieka - zna objawy i przyczyny wybranych zaburzeń zachodzących w układzie nerwowym oraz w narządach głosu, mowy i słuchu w różnych okresach życia człowieka UMIEJĘTNOŚCI - potrafi rozpoznać i nazwać omówione układy i narządy - potrafi określić budowę i rolę omówionych układów i narządów, wytłumaczyć ich znaczenie dla głosu i mowy - potrafi wyjaśnić funkcjonowanie generatora głosu i mowy KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ma świadomość złożoności anatomii i fizjologii człowieka - przejawia zainteresowania związane z budową i funkcjonowaniem organizmu człowieka - podejmuje działania związane z aktualizowaniem wiedzy dotyczącej anatomii, fizjologii i patofizjologii człowieka |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład kontrolowany |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.