MD-Metodyka nauczania języków obcych I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-SP-PED-M2-MJO1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MD-Metodyka nauczania języków obcych I |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia Metodyka nauczania języków obcych I poświęcone są praktycznym założeniom nauczania języków obcych na różnych etapach edukacyjnych. Celem zajęć jest praca nad umiejętnościami metodycznymi studentów i przygotowania ich do pełnienia roli nauczyciela języka obcego. |
Pełny opis: |
Zajęcia Metodyka nauczania języków obcych I poświęcone są praktycznym założeniom nauczania języków obcych na różnych etapach edukacyjnych. Celem zajęć jest praca nad umiejętnościami metodycznymi studentów i przygotowania ich do pełnienia roli nauczyciela języka obcego. Tematy poruszane podczas zajęć, to między innymi: • Planowanie i organizacja lekcji • Nauczanie 4 umiejętności językowych • Materiały dydaktyczne - przygotowanie i wykorzystanie • Storytelling • Projekty na lekcjach języka obcego • TIK |
Literatura: |
• Linse Caroline T, 2005. Practical English Langauge Teaching: Young Learners, McGraw-Hill, • Ellis G., Brewster J. 2003. The Storytelling Handbook. London: Penguin. • Harmer, J. 2012. Essential Teacher Knowledge. CORE CONCEPTS IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING. Pearson. • Puchta H., Williams M. 2011. Teaching Young Learners to Think. Helbling Languages. • Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. PWN. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student zna i rozumie: - różne podejścia oraz ich cele wykorzystywane w dydaktyce języków obcych - cele językowe i możliwości nauczania języka przy użyciu tych technik i metod nauczania W zakresie umiejętności student potrafi: - potrafi zaplanować zajęcia językowe - planować aktywności na lekcji języka obcego oraz lekcje języka w oparciu o wybrane techniki - przygotowywać materiały dydaktyczne potrzebne na zajęcia językowe - planować lekcje języka przy użyciu nowoczesnych technologii W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: - rozwijania wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki języka angielskiego - rozwijania swoich umiejętności językowych i otwarcia na nowe obszary wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki językowej |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach - aktywny udział w zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Sokołowicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Sokołowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.