Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS3 - Rozwój zawodowy trenera

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS3-TKM-RZT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS3 - Rozwój zawodowy trenera
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Zajęcia są organizowane w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP), współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5.

Skrócony opis:

Celem zajęć jest poszerzanie wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych niezbędnych do samodzielnego zaprojektowania własnego rozwoju zawodowego w zawodzie trenera kompetencji miękkich, z uwzględnieniem posiadanych i pożądanych umiejętności w zakresie wykonywania zadań zawodowych.

Pełny opis:

Tematy realizowane podczas zajęć w ramach zajęć:

1. źródła rozwoju zawodowego trenera kompetencji miękkich

2. formy rozwoju zawodowego trenera

3. etapy kariery rozwoju zawodowego

4. wartości związane z pracą trenera

5. kompetencje zawodowe istotne dla pracy trenera

6. rozwój indywidualnych kompetencji zawodowych trenera

7. plan indywidualnego rozwoju zawodowego trenera

8. ograniczenia i trudności w rozwoju zawodowym trenera.

Literatura:

prace dostępne online: BUW

Woźniak J. (2013), Rekrutacja. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa. Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/96768

Garski K., Kruszewska M. (2009), Jak się wyszkolić, by szkolić innych. Wprowadzenie w problematykę zawodu trenera, Copyright by Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2009 Dostęp: https://www.parp.gov.pl/files/74/81/305/6753.pdf

Orzechowski J., Śmieja M. (2008), red.nauk.)Inteligencja emocjonalna. Fakty, mity, kontrowersje, PWN, Warszawa. Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/806

Parsloe E., Leedham M. (2018)Coaching i mentoring. Strategie, taktyki, techniki, PWN Warszawa Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/196349

Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny, Człowiek-Teraźniejszość-Edukacja dostępne online

Bańka A. (2012), Zarządzanie potencjałem społecznym w nowoczesnej organizacji, Wydawnictwo Novum, Płock.

Klementowska A., Pietrulewicz B. red.nauk. (2017), Edukacja i praca w procesie rozwoju zawodowego, Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Profesjologicznego : Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Nauk o Pracy. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra.

Noworol Cz. (2014), Skala Kompetencji Praktycznych, Narodowe Forum Doradztwa Kariery, Warszawa.

Pietrulewicz B., Baron-Polańczyk E., Klementowska A. red. nauk. (2013), Praca i rozwój zawodowy w warunkach współczesnych przemian, Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Profesjologicznego: Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Nauki o Pracy. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra.

Sidor-Rządkowska M.(2018), Coaching kariery : doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Wolters Kluwer, Warszawa.

Becker-Pestka D., Kołodziej J., Pujer K. (2017), Rozwój osobisty i zawodowy. Wybrane problemy teorii i praktyki. Monografia, Wydawnictwo Exante, Wrocław.

Efekty uczenia się:

wiedza: student charakteryzuje

źródła rozwoju zawodowego trenera kompetencji miękkich

formy rozwoju zawodowego trenera

umiejętności: student potrafi:

znaleźć adekwatne do etapu kariery formy rozwoju zawodowego

określić swoje wartości związane z pracą trenera

zdiagnozować własne kompetencje zawodowe istotne dla pracy trenera

zaplanować rozwój indywidualnych kompetencji zawodowych trenera

skonstruować plan indywidualnego rozwoju zawodowego trenera

kompetencje społeczne: student

ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie

przewiduje ograniczenia i trudności w rozwoju zawodowym trenera

Metody i kryteria oceniania:

A. Obecność i aktywność podczas zajęć

B. Przygotowanie planu własnego rozwoju zawodowego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ewa Dębska
Prowadzący grup: Ewa Dębska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Zajęcia są organizowane w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP), współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.
ul. Pasteura 5, 02-093 Warszawa tel: +48 22 5532 000 https://www.fuw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)