MS3 - Rozwój zawodowy trenera
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS3-TKM-RZT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS3 - Rozwój zawodowy trenera |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zajęcia są organizowane w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP), współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest poszerzanie wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych niezbędnych do samodzielnego zaprojektowania własnego rozwoju zawodowego w zawodzie trenera kompetencji miękkich, z uwzględnieniem posiadanych i pożądanych umiejętności w zakresie wykonywania zadań zawodowych. |
Pełny opis: |
Tematy realizowane podczas zajęć w ramach zajęć: 1. źródła rozwoju zawodowego trenera kompetencji miękkich 2. formy rozwoju zawodowego trenera 3. etapy kariery rozwoju zawodowego 4. wartości związane z pracą trenera 5. kompetencje zawodowe istotne dla pracy trenera 6. rozwój indywidualnych kompetencji zawodowych trenera 7. plan indywidualnego rozwoju zawodowego trenera 8. ograniczenia i trudności w rozwoju zawodowym trenera. |
Literatura: |
prace dostępne online: BUW Woźniak J. (2013), Rekrutacja. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa. Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/96768 Garski K., Kruszewska M. (2009), Jak się wyszkolić, by szkolić innych. Wprowadzenie w problematykę zawodu trenera, Copyright by Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2009 Dostęp: https://www.parp.gov.pl/files/74/81/305/6753.pdf Orzechowski J., Śmieja M. (2008), red.nauk.)Inteligencja emocjonalna. Fakty, mity, kontrowersje, PWN, Warszawa. Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/806 Parsloe E., Leedham M. (2018)Coaching i mentoring. Strategie, taktyki, techniki, PWN Warszawa Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/196349 Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny, Człowiek-Teraźniejszość-Edukacja dostępne online Bańka A. (2012), Zarządzanie potencjałem społecznym w nowoczesnej organizacji, Wydawnictwo Novum, Płock. Klementowska A., Pietrulewicz B. red.nauk. (2017), Edukacja i praca w procesie rozwoju zawodowego, Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Profesjologicznego : Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Nauk o Pracy. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra. Noworol Cz. (2014), Skala Kompetencji Praktycznych, Narodowe Forum Doradztwa Kariery, Warszawa. Pietrulewicz B., Baron-Polańczyk E., Klementowska A. red. nauk. (2013), Praca i rozwój zawodowy w warunkach współczesnych przemian, Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Profesjologicznego: Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Nauki o Pracy. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra. Sidor-Rządkowska M.(2018), Coaching kariery : doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Wolters Kluwer, Warszawa. Becker-Pestka D., Kołodziej J., Pujer K. (2017), Rozwój osobisty i zawodowy. Wybrane problemy teorii i praktyki. Monografia, Wydawnictwo Exante, Wrocław. |
Efekty uczenia się: |
wiedza: student charakteryzuje źródła rozwoju zawodowego trenera kompetencji miękkich formy rozwoju zawodowego trenera umiejętności: student potrafi: znaleźć adekwatne do etapu kariery formy rozwoju zawodowego określić swoje wartości związane z pracą trenera zdiagnozować własne kompetencje zawodowe istotne dla pracy trenera zaplanować rozwój indywidualnych kompetencji zawodowych trenera skonstruować plan indywidualnego rozwoju zawodowego trenera kompetencje społeczne: student ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie przewiduje ograniczenia i trudności w rozwoju zawodowym trenera |
Metody i kryteria oceniania: |
A. Obecność i aktywność podczas zajęć B. Przygotowanie planu własnego rozwoju zawodowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Dębska | |
Prowadzący grup: | Ewa Dębska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Zajęcia są organizowane w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP), współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER, ścieżka 3.5. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.