Strategie informacyjne państw w sytuacjach zagrożeń
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2102-BW-L-Z5SIPS-KZB |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.1
|
Nazwa przedmiotu: | Strategie informacyjne państw w sytuacjach zagrożeń |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych |
Grupy: |
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE - ZAOCZNE I STOPNIA 5 semestr 3 rok - przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Przedmiot traktuje o zasadach organizacji procesu komunikacji społecznej w sytuacji zagrożenia kryzysem. |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: - Sytuacje grożące kryzysem -Sytuacja kryzysowa (definicja pojęcia, zarządzanie kryzysowe; stany nadzwyczajne w Polsce). - Zarządzanie kryzysowe w Polsce. - Jak komunikować w sytuacji kryzysowej (polityka informacyjna; rodzaj działań komunikacyjnych; potrzeby mediów relacjonujących sytuacje kryzysowe; błędy przy nadawaniu komunikatów; błędy w odbiorze komunikatów). - Uwarunkowania antyterrorystycznych polityk informacyjnych w krajach UE.Antyterrorystyczna polityka informacyjna (Ocena skuteczności i efektywności antyterrorystycznej polityki informacyjnej). - Francuska antyterrorystyczna polityka informacyjna. - Brytyjska antyterrorystyczna polityka informacyjna. - Rola mediów w przekazywaniu informacji o atakach terrorystycznych we własnym kraju (11.03.2004 Madryt). - Rola mediów w przekazywaniu informacji o sytuacjach kryzysowych poza granicami kraju 22.07.2011 Norwegia. - Rola mediów w przekazywaniu informacji o sytuacjach kryzysowych we własnym kraju. - Rola mediów w przekazywaniu informacji o sytuacjach kryzysowych we własnym kraju. |
Literatura: |
- Grunig J. E., Hunt T. T., Managing Public Relations, Philadelphia 1984 - Lidwa W., Krzeszowski W., Więcek W., Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych, Warszawa 2010 - Sienkiewicz–Małyjurek K., Krynojewski R. F., Zarządzanie kryzysowe w administracji publicznej – zarządzanie bezpieczeństwem, Warszawa 2010 |
Efekty uczenia się: |
Oczekiwane efekty kształcenia: Efekty kształcenia Wiedza: K_W04; K_W05; K_W06 Student nabywa wiedzę: o regułach zarządzania sytuacją kryzysową, w tym regułach dotyczących tworzenia strategii informacyjnej o mechanizmach rozwiązywania sytuacji kryzysowych w ujęciu historycznym i współczesnym; o kompetencji podmiotów administracji państwowej odpowiedzialnych za kreowanie strategii informacyjnej w sytuacji zagrożenia Umiejętności: K_U02; K_U04; K_U05 – student potrafi: ocenić skuteczność strategii informacyjnej zastosować strategie informacyjne adekwatnie do sytuacji grożącej kryzysem student opracowuje projekt grupowy Kompetencje społeczne: K_K02; K_K04; K_K05; student nabywa umiejętności: pracy w grupie komunikowania się z otoczeniem pogłębiania i doskonalenia zdobytej wiedzy |
Metody i kryteria oceniania: |
Obowiązkowa obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności). Ocena końcowa wynika z sumy punktów uzyskanych za aktywność (wyznaczono minimalną liczbą, niezbędną do uzyskania zaliczenia). Studenci, którzy nie uzyskali minimalnej liczby punktów a uczestniczyli w zajęciach przystąpią do testu zaliczeniowego. Jego pozytywne złożenie umożliwi uzyskanie zaliczenia z przedmiotu na ocenę dostateczną. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.