Paragenezy i warunki powstawania minerałów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-PSPWM3Z1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
07.303
|
Nazwa przedmiotu: | Paragenezy i warunki powstawania minerałów |
Jednostka: | Wydział Geologii |
Grupy: |
Proseminarium do wyboru na II i III roku studiów I-go st. na kierunku geologia poszukiwawcza |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | proseminaria |
Założenia (opisowo): | Proseminarium ułatwi zaliczenie kursu Mineralogii prowadzonego na Wydziale Geologii. |
Skrócony opis: |
Proseminarium do wyboru dla studentów III roku obejmuje szeroki wachlarz tematów z zakresu mineralogii, dostosowany do indywidualnych zainteresowań studentów Ma za zadanie przybliżyć problematykę mineralogiczną pod kątem dokonania wyboru specjalizacji i tematu pracy dyplomowej. |
Pełny opis: |
Studenci mają do wyboru i opracowania w formie prezentacji tematy poświęcone: - jednemu minerałowi (mała monografia minerału), takim jak np. cyrkon, beryl, uraninit, topaz, kwarc, itd.; -grupie minerałów, np. skalenie, granaty, turmaliny, oliwiny itd.; -zespołom mineralnym powstającym w określonym środowisku geologicznym, np. pegmatyty granitów lub pegmatyty alkaliczne, minerały strefy wietrzenia kruszców, minerały ewaporatów, borany słonych jezior obszarów młodego wulkanizmu itd.; -zespołom mineralnym występującym w określonym złożu, np. minerały śląsko-krakowskich złóż Zn-Pb, mineralogia złoża sli w Kłodawie, mineralogia złoża Sudbury w Kanadzie itd.; - mineralogicznej charakterystyce ciekawszych regionów, np. minerały Uralu, hydrotermalnych złóż kruszcowych Peru, Maroka itd. Podane wyżej tematy mają charakter przykładowy i ich lista może być dowolnie rozszerzana. Możliwe jest także włączenie indywidualnej problematyki mineralogicznej zaproponowanej przez studenta. W semestrze zimowym problematyka regionalna obejmuje wystąpienia minerałów w Polsce, w semestrze letnim dotyczy wystąpień zagranicznych. Na przygotowanie prezentacji należy przeznaczyć szacunkowo około 10 godzin. |
Literatura: |
Do każdego tematu istnieje osobna literatura, którą otrzyma zainteresowany student. |
Efekty uczenia się: |
Student uzyskuje umiejętność: -Wyszukiwania w literaturze naukowej i w sieci internetowej potrzebnych informacji, ich weryfikacji i uporządkowania -Przygotowania prezentacji multimedialnej, wygłoszenia odczytu i poprowadzenia dyskusji naukowej na wybrany temat -Po zakończeniu cyklu zyskuje wiedzę ogólną na temat problematyki współczesnych badan mineralogicznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana będzie jakość przygotowanej prezentacji, sposób jej wygłoszenia oraz udział w dyskusjach po wystąpieniach kolegów. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.