Literatura: |
- „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 2015, tom 22, Błąd glottodydaktyczny.
- Baluch Jacek 2009, Nauczanie języków pokrewnych, w: Papierz Maryla, Baluch Jacek (red.), Nauczanie języków pokrewnych, s. 7-17, Kraków.
- Dalewska-Greń Hanna 2002/2020, Języki słowiańskie, Warszawa.
- Gębal Przemysław E. 2016, Interkomprehensja, strategie mediacyjne i nauczanie języków obcych, w: Lipińska Ewa, Seretny Anna (red.), Tłumaczenie dydaktyczne w nowoczesnym kształceniu językowym, Kraków, s. 77-94.
- Gębal Przemysław E. 2019, Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, Warszawa 2019.
- Góral-Wilhelms Iwona 2018, Błąd kształtuje świadomość i uświęca środki, w: Potasińska Paulina, Stasieczek-Górna Magdalena (red.), Wyzwania glottodydaktyki polonistycznej. „Życie zaczyna się po sześćdziesiątce…”, Warszawa, s. 58-66.
- Hofmański Wojciech 2014, Transfer ujemny a kompetencja językowa. Język polski w nauczaniu Słowian, Praga.
- Hofmański Wojciech 2018, Komunikatywność międzyjęzykowa a proces glottodydaktyczny. JPJO w rodzimej przestrzeni etnokulturowej, w: Achtelik Aleksandra, Graboń Karolina (red.), W kręgu (glotto)dydaktyki (tom V serii Polonistyka na początku XXI wieku. Diagnozy. Koncepcje. Perspektywy, red. nauk. całości Jolanta Tambor), Katowice, s. 177-189.
- Janowska Iwona 2010, Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych, Kraków.
- Janowska Iwona 2011, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego, Kraków.
- Janowska Iwona, Lipińska Ewa, Rabiej Agnieszka, Seretny Anna, Turek Przemysław (red.) 2016, Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1-C2, Kraków (wyd. I – 2011).
- Kajak Piotr 2020, Kultura popularna w nauczaniu polszczyzny jako języka obcego. Wstęp do kulturoznawstwa glottodydaktycznego, Warszawa.
- Komorowska Hanna 2009, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.
- Kucharczyk Radosław 2018, Nauczanie języków obcych a dydaktyka wielojęzyczności (na przykładzie francuskiego jako drugiego języka obcego), Lublin.
- Lipińska Ewa, Seretny Anna 2005, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.
- Mazur Jan 2018, Lektor języka polskiego w zagranicznym ośrodku akademickim. Oczekiwania i rzeczywistość, w: Achtelik Aleksandra, Graboń Karolina (red.), W kręgu (glotto)dydaktyki (tom V serii Polonistyka na początku XXI wieku. Diagnozy. Koncepcje. Perspektywy, red. nauk. całości Jolanta Tambor), Katowice, s. 55-62.
- Miodunka Władysław T. 2016, Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Kraków.
- Pawłowski Adam 2015, Promocja języka polskiego – między lingwistyką a marketingiem, „Poradnik Językowy”, nr 8, s. 143-155.
- Pfeiffer Waldemar 2001, Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań.
- Seretny Anna 2018, W pułapce interkomprehensywnej komunikatywności, w: Krawczuk Ałła, Bundza Irina (red.), Polonìstika u XXI stolìtì : mìž lokal’nim ì global'nim : zbìrnik prac' z nagodi 190-rìččâ pol's'koï fìlologìï u L'vìvs'komu unìversitetì = Polonistyka w XXI wieku: między lokalnym a globalnym: praca zbiorowa z okazji 190-lecia filologii polskiej na Uniwersytecie Lwowskim, s. 291–303, Kijów.
- Tambor Jolanta, Niesporek-Szamburska Bernadeta (red.) 2018, Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie: diagnoza, stan, perspektywy, Katowice.
Na zajęciach wykorzystane zostaną fragmenty ww. publikacji. Inne odniesienia bibliograficzne, umożliwiające własne poszukiwania studentów, będą udostępniane w trakcie zajęć.
|