Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Opóźniony rozwój mowy 3007-L1A2OM
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: 34
Literatura:

Haman E., Fronczyk K, Łuniewska M. (2012), Obrazkowy Test Słownikowy – Rozumienie, Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych, Gdańsk.

Kurowska M., Zawadka J. (2017) „Rozwijanie słownictwa u dziecka z opóźnionym rozwojem mowy. Przykłady logopedycznego oddziaływania terapeutycznego”, [w:] „Jezyk i komunikacja-perspektywa lingwistyczna i logopedyczna” red. M.Kurowska, J. Zawadka, Elipsa, Warszawa, s. 179-193.

Smoczyńska M., Haman E., Czapewska E., Maryniak A., Krajewski G., Banasik N., Kochańska M., Łuniewska M. (2015), Test Rozwoju Językowego TRJ, Instytut Badań Edukacyjnych.

Smoczyńska M., Krajewski G., Łuniewska M., Haman E., Bulkowski K., Kochańska M. (2015) „ Inwentarz Rozwoju Mowy i Komunikacji (IRMIK). Słowa i Gesty. Słowa i Zdania . Podręcznik, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.

Metody i kryteria oceniania:

- uczestnictwo w zajęciach

- realizacja zadań praktycznych.

Zakres tematów:

- Diagnoza dziecka z opóźnionym rozwojem mowy. Metody i narzędzia diagnostyczne: IRMiK, KIRMiK. OTSR, TRJ

- Zasady prowadzenia stymulacji mowy i języka: rozwijanie rozumienia; ćwiczenia słuchowe, slownikowe, gramatyczne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 11:30 - 13:00, sala 212A
Joanna Zawadka, Marlena Kurowska 17/17 szczegóły
2 każdy czwartek, 9:45 - 11:15, sala 212A
Joanna Zawadka, Marlena Kurowska 17/17 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Lokale w budynku Karowa 20
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski, Wydział Fizyki.
ul. Pasteura 5, 02-093 Warszawa tel: +48 22 5532 000 https://www.fuw.edu.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)