Literatura: |
- D. Mider, Aneks 1. Klasyfikacja kanałów internetowej komunikacji, [w:] J. Garlicki (red.), Kultura polityczna Internautów w Polsce, „Studia Politologiczne”, t. 21, Dom Wydawniczy „Elipsa”, Warszawa 2011, s. 305-309.
- D. Mider, O. Borówka, Internet – medium bez cenzury?, [w:] E.A. Marciniak (red.), Komunikowanie polityczne. Wybrane zagadnienia, „Studia Politologiczne”, t. 25, Dom Wydawniczy „Elipsa”, Warszawa 2012, s. 141-176.
- D. Mider, Partycypacja polityczna w Internecie, Dom Wydawniczy "Elipsa", Warszawa 2008, 7.2.2. Internet jako źródło totalitarnej kontroli nad społeczeństwem, s. 348-371.
- D. Mider, Partycypacja polityczna w Internecie, Dom Wydawniczy "Elipsa", Warszawa 2008, Rozdział 6. Projektująca klasyfikacja form partycypacji politycznej w Internecie z użyciem przemocy, s. 293-319.
- D. Verton, Black Ice. Niewidzialna groźba cyberterroryzmu, Wydawnictwo „Helion”, Warszawa 2004.
- D. Doroziński, Hakerzy. Technoanarchiści cyberprzestrzeni, Wydawnictwo „Helion”, Warszawa 2001.
1/ D. Mider, Aneks I. Badanie kultury politycznej elit w Internecie – nota metodologiczna, [w:] J. Garlicki, D. Mider, Elity polityczne i internauci, „Studia Politologiczne”, t. 26, Dom Wydawniczy „Elipsa”, Warszawa 2012, s. 242-255. 2/ D. Mider, Jak badać opinię publiczną w Internecie? Ewaluacja wybranych technik badawczych, tekst niepublikowany, udostępniany studentom przez prowadzącego zajęcia, ss. 10.
3/ D. Mider, Dylematy metodologiczne badań kultury politycznej w Internecie, tekst niepublikowany, udostępniany studentom przez prowadzącego zajęcia, ss. 15.
|
Efekty uczenia się: |
Celem kursu jest przekazanie studentom usystematyzowanej wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień ICT (technologii komunikacyjnych i informacyjnych) związanych z barierami i zagrożeniami oraz szansami zastosowań Internetu w polityce.
Szczegółowe cele kształcenia obejmują następujący zakres wiedzy i umiejętności:
Wiedza: absolwent zna i rozumie:
- Zagrożenia dla funkcjonowania współczesnego państwa i społeczeństwa oraz ich przeobrażenia (np. zorganizowana przestępczość, terroryzm, zagrożenia o charakterze ekologicznym) i sposoby oraz mechanizmy przeciwdziałania im (KW_07);
Umiejętności: absolwent potrafi
- Gromadzić, hierarchizować, przetwarzać i prezentować informacje w zakresie bezpieczeństwa (K_U03);
- Wykorzystać zdobytą wiedzę – w tym nabytą w czasie praktyk zawodowych - w praktycznym i zawodowym działaniu, rozwiązywaniu i wdrażaniu konkretnych zadań (K_U04);
- Komunikować się z otoczeniem, przekazując mu –z wykorzystaniem nowoczesnych technik –w sposób kompetentny i fachowy informacje o istniejących zagrożeniach i sposobach zabezpieczeń przed nimi (K_U06);
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
- przedsiębiorczych działań, umożliwiających efektywne funkcjonowanie na rynku pracy (K_K04).
|